Citat:
Ursprungligen postat av
Custom_made
Nä, detta dödade Star Wars en gång för alla hos mig som är ett hardcore fan.
Det har varit fint och inspirerande till och från, men nu är det bakom mig. Tråkigt att man lämnar det med en bitter smak i munnen. Hade varit roligare med motsatsen!
Jag var själv en Star Wars nörd av rang när jag var barn/ungdom, jag älskade ep 4-6 och hade en hel drös med figurer och skepp. Jag var med back in the days, och såg bl a ep 5 på bio i början av 80-talet.
När ep 1-3 kom så hade intresset svalnat en del, men jag var ändå pepp på att se dem på bio, vilket jag gjorde. De var en besvikelse minst sagt.
Sedan var det snack om ep 7-9, och jag var inte lika pepp, men tänkte ändå ge dem ett försök. ep 7 var okej, men inte mer. ep 8 var dynga, och ep 9 har jag så svalt intresse för att jag nog aldrig kommer att se den.
Dock så tycker jag Rogue One var ett habilt hantverk, och är tveklöst det bästa som kommit från Star Wars-universumet sedan ep 6 vad långfilmer anbelangar. Så jag har inte helt gett upp hoppet om att vi en vacker dag kommer att få se någon riktigt bra film igen. Med ett intressant manus, en bra regissör och bra castade skådisar så har jag goda förhoppningar om det.