2020-04-30, 08:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Edmunds-Planet
jag har sett mycket dynga i mina dagar och ingen är lika katastrofalt dålig som episod 1-3.

Nja när folk trodde att värre kan det inte bli så kom de här senaste 3 filmerna. Nej jag har fan inte sett dem. Har sett litegrand på Youtube.
Senast redigerad av Mertillen 2020-04-30 kl. 08:54.
Citera
2020-04-30, 09:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svampspor
Episod 1, 2 och 3 såg jag i en senare fas i livet då mina referenser gällande filmer hade utökats väsentligt. Detta till trots uppskattar jag dessa filmer också, men kanske på ett annat sätt. Jag betvivlar också att de hade fungerat speciellt bra eller sett lika bra ut om de spelats in med de tekniska förutsättningar som fanns exempelvis på åttiotalet. Den mörka episod 3 är helt klart favoriten som faktiskt kan mäta sig med originaltrilogin.

Revenge Of The Sith var inte så mörk som folk vill få den till att vara. Man misslyckades. Det var på ett krystat sätt Darth Vader blev till. Det som fungerade var i Jedins Återkomst. Luke Skywalker hade på ett trovärdigt sätt kunnat bli ond genom att ge efter för hat. Han frestades, Kejsaren utmanade honom.

Här skulle istället den här Anakin bli en ond djävel i övertygelsen om att Kejsaren kunde rädda hans fru, som fortfarande var kärnfrisk. Han bara drömde om att hon hade problem med hälsan.
Citera
2020-05-05, 00:51
Medlem
Adelaides avatar
Oirginaltriologin är de enda sevärda filmerna enligt mig. De nya filmerna har inte alls åldrats bra.
Citera
2020-05-05, 13:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Oirginaltriologin är de enda sevärda filmerna enligt mig. De nya filmerna har inte alls åldrats bra.

Ja. Men inte specialversionen från 1997. Det var kul då men ska inte anses som original utan som experiment efteråt.
Citera
2020-05-06, 10:46
Medlem
Vill tipsa om ett blogginlägg med svenska skriverier om "Star Wars" innan den hade premiär i Sverige 1977.
Luke Starkiller, rymdraggare och Guds egen trollkarl.
Citera
2020-05-06, 20:01
Medlem
Citat:

De nyaste filmerna har inte många år på nacken.
Citera
2020-05-07, 01:24
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandaloria
De nyaste filmerna har inte många år på nacken.

Tycker de mjölkar Star Wars-francisen ganska rejält just nu med mediokra filmer.
The Force Awakes kändes som en barnfilm, och uppföljaren är den enda film jag somnat till på bion.
Citera
2020-05-10, 21:25
Medlem
Citat:
Tycker de mjölkar Star Wars-francisen ganska rejält just nu med mediokra filmer.
The Force Awakes kändes som en barnfilm, och uppföljaren är den enda film jag somnat till på bion.

Intressant. Jag tycker den är motsatsen till de mer ungdomsbetonade Star Wars-filmerna som kom för 15-20 år sedan.
Citera
2020-05-12, 16:01
Medlem
Custom_mades avatar
Jag och sambon såg senaste Star Wars.

Vi såg ungefär hela innan vi stängde av. PATETISKT dålig var den. Rakt igenom. Jag trodde förra var illa, men den här var maximalt dålig.

Försöker komma på nått bra ur filmen.... Det var lite coolt "bandet" mellan Rey och Kylo, men tycker inte dom utforskar det alls. Mestadels säger dom bara värdelösa repliker fram och tillbaka, sen blev Kylo god helt plötsligt, alltså från frame till frame.... Ingen förklaring gavs.

Vad handlade filmen om?
Inte en jävla aning faktiskt. Fattar inte vad det har med Star Wars att göra förutom att Luke Skywalker är där och fjantar runt.
Sen att alla ÄLSKAR princess leia... både jag och min sambo höll på att somna såfort hon var i bild.
Stor mening med hennes roll, står där och "tar farväl" om och om igen.

Nä, detta dödade Star Wars en gång för alla hos mig som är ett hardcore fan. Läst böcker, spelat typ alla spel som finns, serietidningar och lego.
Men nu är det över! Verkar inte finnas så mycket mer att hämta från Star Wars förutom "den undre världen" vilket man väntat på att få se sen första gången man såg Star Wars. Visst i orignaltrion så får man ju se Jabbas Palats och sånt vilket var fantastiskt!

Tycker inte att dom utforskar det i mandalorian heller, för mycket gulligull med bäbisyoda.

Det har varit fint och inspirerande till och från, men nu är det bakom mig. Tråkigt att man lämnar det med en bitter smak i munnen. Hade varit roligare med motsatsen!
Citera
2020-05-12, 23:31
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Håller med, dock är de senaste filmerna bättre än TPM, AOTC och ROTS, då de senare nämnda är katastrofala.
Citera
2020-05-13, 08:14
Medlem
mhns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Nä, detta dödade Star Wars en gång för alla hos mig som är ett hardcore fan.

Det har varit fint och inspirerande till och från, men nu är det bakom mig. Tråkigt att man lämnar det med en bitter smak i munnen. Hade varit roligare med motsatsen!

Jag var själv en Star Wars nörd av rang när jag var barn/ungdom, jag älskade ep 4-6 och hade en hel drös med figurer och skepp. Jag var med back in the days, och såg bl a ep 5 på bio i början av 80-talet.

När ep 1-3 kom så hade intresset svalnat en del, men jag var ändå pepp på att se dem på bio, vilket jag gjorde. De var en besvikelse minst sagt.

Sedan var det snack om ep 7-9, och jag var inte lika pepp, men tänkte ändå ge dem ett försök. ep 7 var okej, men inte mer. ep 8 var dynga, och ep 9 har jag så svalt intresse för att jag nog aldrig kommer att se den.

Dock så tycker jag Rogue One var ett habilt hantverk, och är tveklöst det bästa som kommit från Star Wars-universumet sedan ep 6 vad långfilmer anbelangar. Så jag har inte helt gett upp hoppet om att vi en vacker dag kommer att få se någon riktigt bra film igen. Med ett intressant manus, en bra regissör och bra castade skådisar så har jag goda förhoppningar om det.
Citera
2020-05-30, 16:52
Medlem
Ringmuskeldofts avatar
Hej alla stjärnkrigare !

Jag har en fråga om stjärnornas krig del 6 alltså den sista riktiga star wars filmen.

I skogen träffar luke starkiller och prinsessan leja massa små ludna dvärgar som hon bjuder på en chokladbit.

Jag undrar vad det är dvärg-bossen sjunger när dom har tagit luke starkiller till fånga i sin by uppe i träden.

Det låter som de sjunger "lutan lutan luuuula, lutan lutan luuuula, luten luten luten" Vad betyder det ? Är det dessa ord dom sjunger eller hör jag fel ?

sen undrar jag även hur man tillagar "bantha poodoo" ? Varför heter det bntha poodoo och inte "bantha mat" ?

Tacksam för svar, vi ses på nästa sci-fi konvent !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in