Citat:
Ursprungligen postat av
Marre94
Ahh, Star Wars. En av mina favoritfilmtrilogier. Syftar då givetvis på Original Trilogin. Hela berättelsen där känns verkligen som en enda lång följetong med en början, mitt och ett slut.
Otroligt hur man kunde ta ett så simpelt och klichéartat koncept, göra lite småjusteringar, ge oss färgstarka, underbara karaktärer samt en överliggande energisk känsla av äventyr och underhållning, för att skapa underbara filmer! Klassiker lever för evigt.
George Lucas utgick från sin barndoms upplevelser av Blixt Gordon på TV men fattade att det kunde göras bättre 30 år efteråt, när han hade blivit vuxen. Det underlättade när John Williams lade till musik så bra att det förvånade alla som lyssnade. Lucas intresse för snabba bilar och lite andligt intresse på det, tillsammans med en djäkla bra rolluppsättning - när allt var på plats så var resten en gratisresa.
Men idag....har inte sett den senaste. Ju mer skit som produceras desto mindre kommer jag att konsumera. Tror att leksakerna nuförtiden säljer dåligt och att spelen efter ett tag ligger och skräpar på golven och samlar damm.