2016-05-09, 16:33
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Som dog 15 år innan Rey föddes?
barnbarn?
Citera
2016-05-09, 16:54
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tunnan.och.Moroten
Man kan oxxå utelämna punkt 4-6 😾
Citat:
Ursprungligen postat av FugitiveDuck
Ja. Varför man skulle vilja utsätta sig för sådan tortyr övergår mitt förstånd.
Jag gillar faktiskt prequelfilmerna! Jar Jar Binks är ju hur skön som helst!

Palpatine's Last Moments | Robot Chicken | Adult Swim
http://www.youtube.com/watch?v=5qAKXK_aLeA&t=1m23s
Citera
2016-05-09, 17:00
Medlem
FugitiveDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Jag gillar faktiskt prequelfilmerna! Jar Jar Binks är ju hur skön som helst!

Tycker nog att Jar Jar Binks är det minsta problemet (även om det är en vidrigt barnslig karaktär) när det gäller prequelfilmerna. Det är det gräsliga och total-inkompetenta filmskapandet som retar gallfeber på mig. Produktionsvärden i mästerklass, regi på amatörnivå.

Sure, det samma skulle man nästan kunna säga om A New Hope, men Lucas fumliga regi räddades där av briljant manus och enastående ljud- och specialeffekter.
Senast redigerad av FugitiveDuck 2016-05-09 kl. 17:02.
Citera
2016-05-15, 16:05
Medlem
Marre94s avatar
Ahh, Star Wars. En av mina favoritfilmtrilogier. Syftar då givetvis på Original Trilogin. Hela berättelsen där känns verkligen som en enda lång följetong med en början, mitt och ett slut.

Otroligt hur man kunde ta ett så simpelt och klichéartat koncept, göra lite småjusteringar, ge oss färgstarka, underbara karaktärer samt en överliggande energisk känsla av äventyr och underhållning, för att skapa underbara filmer! Klassiker lever för evigt.

Och jag får säga att jag inte hatar Prequel Trilogin. Visst, jag tycker de är dåliga filmer, men skulle aldrig falla mig in att kalla de "1/10-filmer" eller "fruktansvärda". Bara dåliga uppföljare, helt enkelt. Dåligt skådespel, pacing, bristande ton, överdriven CGI-användning, underutvecklade karaktärer osv. Episod I skulle jag säga är riktigt dålig, Episod II är dålig och Episod III är bristfällig.

The Force Awakens tyckte jag om. En del kallar den en soft-reboot av första Star Wars . Och det är jag fullt medveten och håller med om. Det är faktiskt vad jag gillar med den, ärligt talat. Den försöker föra serien tillbaka till sina rötter. Hylla det gamla mycket samtidigt som den introducerar nya karaktärer. Jag är inte intresserad av expanded universe eller canon, berättelsen vi såg i de gamla filmerna är redan avslutad, behövdes egentligen inget mer kapitel. Men om det ska göras, då kan man likagärna göra det som en hyllning.

Fanservicen vi såg i Prequel Trilogin tyckte jag hanterades mycket sämre. Där fick vi cameos av karaktärer från OT där deras namn tydligt betonades så att vi skulle känna igen de i den enstaka scenen de är med i.

Ser fram emot Rogue One nu i December. Tror den kan bli bra! Den här typen av mindre spinoff-berättelser kan nog vara något för Star Wars.
Citera
2016-06-07, 05:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marre94
Ahh, Star Wars. En av mina favoritfilmtrilogier. Syftar då givetvis på Original Trilogin. Hela berättelsen där känns verkligen som en enda lång följetong med en början, mitt och ett slut.

Otroligt hur man kunde ta ett så simpelt och klichéartat koncept, göra lite småjusteringar, ge oss färgstarka, underbara karaktärer samt en överliggande energisk känsla av äventyr och underhållning, för att skapa underbara filmer! Klassiker lever för evigt.

George Lucas utgick från sin barndoms upplevelser av Blixt Gordon på TV men fattade att det kunde göras bättre 30 år efteråt, när han hade blivit vuxen. Det underlättade när John Williams lade till musik så bra att det förvånade alla som lyssnade. Lucas intresse för snabba bilar och lite andligt intresse på det, tillsammans med en djäkla bra rolluppsättning - när allt var på plats så var resten en gratisresa.

Men idag....har inte sett den senaste. Ju mer skit som produceras desto mindre kommer jag att konsumera. Tror att leksakerna nuförtiden säljer dåligt och att spelen efter ett tag ligger och skräpar på golven och samlar damm.
Citera
2016-06-23, 13:01
Bannlyst
Jag får väl säga att jag gillade VI bäst. Älskade miljöerna i filmen och jag kom in i filmen lättare än dom andra filmerna.
Citera
2016-10-05, 08:29
Medlem
lapons avatar
... har äntligen tagit mig igenom Star Wars alla sex episoderna (blu-ray) och håller som bäst på att ta mig igenom The Clone Wars (som ligger ute på nätet). Kan inte fatta annat än att det var Obi-Wan Kenobi som genom sin överlägsna stil och sin lakoniska jargong gjorde det stora jobbet att dra ner Anakin Skywalker, så att han blev Darth Vader - allt medan de färdades från plats till plats mellan de vackra planeterna i Galaxen, som ligger långt, långt borta, för länge sedan..

"..för vart fåfängligt ord som människorna tala skola de göra räkenskap på domens dag" (Matt. 12:36)
Citera
2016-10-12, 20:42
Medlem
santacls avatar
http://screenrant.com/ewan-mcgregor-...-wars-spinoff/

Star Wars: Ewan McGregor Discusses Possible Obi-Wan Spinoffs
Citera
2016-10-18, 20:34
Medlem
LPFJs avatar
Har ROGUE ONE: A STAR WARS STORY någon koppling till filmen The force awakens från 2015? Eller är det två helt olika stories?
Citera
2016-10-18, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LPFJ
Har ROGUE ONE: A STAR WARS STORY någon koppling till filmen The force awakens från 2015? Eller är det två helt olika stories?

Den utspelar sig mellan episod 3 och 4. Alltså långt före The Force Awakens (episod 7) men tillhör samma historielinje.
Nästa film som skall ses efter TFA, episod 8, har inte fått ett namn än men har premiär 2017.
Citera
2016-10-18, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LPFJ

Nej, den utspelar sig som sagt mellan del 3 och 4 och går ut på att dom ska stjäla ritningarna till Dödstjärnan så att dom kan hitta en svag punkt på den och således förstöra den som dom till slut gör i del 6!
Citera
2016-10-18, 22:56
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Nej, den utspelar sig som sagt mellan del 3 och 4 och går ut på att dom ska stjäla ritningarna till Dödstjärnan så att dom kan hitta en svag punkt på den och således förstöra den som dom till slut gör i del 6!

De förstör den första Dödsstjärnan redan i del 4.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in