Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-01-06, 16:25
  #1
Avstängd
Tjena! Jag har ett, för mig, irriterande problem angående mitt Ps3.

Jag är inte så jätteteknisk kanske men iaf.
Jag har ett konto på mitt ps3 som loggas in automatiskt varje gång jag startar mitt ps3. Då är jag online och mitt nätverk är anslutet.

Men nu helt plötsligt har nätverket slutat fungera eller något. Jag har en router så det sänds trådlöst till min dator och till mitt ps3. Nätverket fungerar på datorn, men slutat fungera på ps3:t. Vad har hänt med anslutningen till mitt ps3?

När jag trycker på "logga in" på ps3:t står det: Det gick inte att etablera en anslutning till nätverket. Gå till [Inställningar] > [Nätverksinställningar] och kontrollera inställningarna.

Men när jag går dit förstår jag inte vad jag ska ändra på?

Kan någon bra person hjälpa mig med mitt problem? Jag skulle vilja att ni ger mig så många förslag som möjligt som ni tror skulle hjälpa! Tacksam för svar.
Citera
2010-01-08, 02:01
  #2
Medlem
Afffffes avatar
det finns ett alternativ på nätverksinställningarna som heter "enkel". Då ställer den in allt själv, det borde göra så den funkar ingen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback