Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-08-11, 16:22
  #337
Moderator
Siegfrids avatar
Intressant med tumlaren!
Var det en old school harpunering manuellt från båt eller hade ni hjälpmedel?
Jag är nästan uppfödd på valkött och ögonen tåras fortfarande när jag tänker på min mors valgryta.

Det är svårt att hitta valkött i Sverige numera, men när jag var i Norge senast smakade jag på grindval, lite tranig om sanningen ska fram. Min barndoms val var blåval, och den smakar inte tran på det sättet.
Citera
2011-09-07, 23:51
  #338
Medlem
Professorn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haresEar
Provsmaka tumlare så förstår ni varför japanerna älskar valkött.
Vi harpunerade en tumlare för några veckor sedan utanför norra Norges kust. Mycket gott kött! Dock ett jävulskt jobb att få död på djuret.

Av ren nyfikenhet, hur lång tid tog det innan tumlaren dog?
Citera
2015-11-15, 21:14
  #339
Medlem
chrizybwois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haresEar
Provsmaka tumlare så förstår ni varför japanerna älskar valkött.
Vi harpunerade en tumlare för några veckor sedan utanför norra Norges kust. Mycket gott kött! Dock ett jävulskt jobb att få död på djuret.

Länge sen detta skrevs men måste ändå kommentera.
Jag har sett vad som kan hända med lirare som sysslat med detta och det är inte speciellt roligt, så om du fortfarande dödar djur som är påväg att dö ut så fortsätt gärna så håller jag tummarna för att något liknande händer dig
Citera
2016-06-21, 13:38
  #340
Medlem
Hyddan92s avatar
Sjöherdarna får skylla sig själva, ger man sig in i leken och angriper en annan (betydligt större) båt med flares, grön laser och dessutom kör in framför båten för att va i vägen är det bara rätt åt dem att de blir rammade.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback