2020-06-13, 09:25
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej @Gratis121

Nu chockerar du mig lite grann med ditt tidigare svar

Du tror enligt dig själv att 👤 Erling Lundkvist var den personen som stal Karl Sune Lindberg's mörkgråa Volvo ifrån det låsta garaget på HemmansGården Kalamark 30/Roknäs ?

Denna stöld vilken då skulle ha ägt rum någon gång under den sena Onsdags-kvällen den 14:e April 2004 ... eller❗in på sen-natten till Torsdagen den 15:e April 2004.

Kan du först och främst förklara för mig hur 👤 Erling Lundkvist fick tag på Karl Sune Lindberg's bilnycklar till den mörkgrå Volvon ?

Kan du sedan förklara för mig varför Karl Sune Lindberg inte berättade något för polisen om detta, det vill säga, att han hade haft ett tillfälligt besök inom ManGårdsByggnaden av just 👤 Erling Lundkvist någon gång under Onsdags-kvällen den 14:e April år 2004 och då strax efter klockan 19:00 och framåt ?

Karl Sune Lindberg hade både ytterdörrs-nyckeln, garage-nyckeln, samt tändnings-nyckeln i ett blått tygband ➰🔑 🔑 🔑 hängande runt halsen, vilket Karl Sune Lindberg även hade hängande runt sin hals under den då aktuella Onsdagen den 14 April 2004.

Obs❗Karl Sune Lindberg's blåa tyg-nyckel-band ➰ hittades av en av hemtjänstens personal från Roknäs strax utanför ManGårdsByggnadens fasad, till vänster sett om husets pardörrar under Fredags-förmiddagen den 16:e April år 2004.

Obs❗När en av hemtjänstens personal hittade Karl Sune Lindberg's blåa tyg-nyckel-band, saknades både garage-nyckeln samt personbilens tändnings-nyckel.

Tror du att någon av följande uppräknade namn enligt nedan sett kan ha varit en av de personerna som stal Karl Sune Lindberg's mörkgrå Volvo ?

1: / Kaj Engström/Linna ?

2: / E*land Lundb*rg ?

3: / H*kan Abrah*msson ?

4: / R*chard Hä*a ?

5: / T*ny N*man ?

6: / L*rs Chr*ster Hj*rt ?

7: / N*ls Christ*an Hj*rt ?

Mvh/
J♎KER
Mannen /

Kan inte svara på, varför är inte MV i din lista?
Citera
2020-06-13, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gratis121
Kan inte svara på, varför är inte MV i din lista?

Hej @Gratis121

Du har fortfarande inte svarat på de fem [5] frågorna som jag tidigare har ställt till dig gällande Karl Sune Lindberg's mörkgråa Volvo.

Var god och se sidan: 778 i Kalamarks-tråden samt inlägg nummer: #9.335 Tack❗

Mvh/
J♎KER
Mannen /
Citera
2020-06-13, 23:13
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Hej @Gratis121

Du har fortfarande inte svarat på de fem [5] frågorna som jag tidigare har ställt till dig gällande Karl Sune Lindberg's mörkgråa Volvo.

Var god och se sidan: 778 i Kalamarks-tråden samt inlägg nummer: #9.335 Tack❗

Mvh/
J♎KER
Mannen /

Hej

Jag finner det enklare att du istället ger svaren på dina frågor eftersom det för mig är svårt att veta och då blir det bara löjliga gissningar.
Citera
2020-06-14, 19:10
Medlem
Citat:
Hej

Jag finner det enklare att du istället ger svaren på dina frågor eftersom det för mig är svårt att veta och då blir det bara löjliga gissningar.

Hej @Gratis121

Det här handlar ju om att diskutera vad som är rätt och vad som är fel gällande Karl Sune Lindberg's mörkgråa Volvo.

Var god och gå tillbaka till sidan: 778 och lnlägg nummer #9.335 i Kalamarks-tråden.

Vi kan hoppa över fråga nummer 1:a i just det inlägget som handlade om Karl Sune Lindberg's mörkgråa Volvo.

Men❗gällande frågorna nummer 2: till och med 5: så handlade dom om någoting helt annat.

Fråga 2: / handlade om vad du anser var rätt eller fel gällande Karl Sune Lindberg's mörkgråa Volvo.

Fråga 3: / handlade även den om vad du anser är rätt eller fel gällande Karl Sune Lindberg's personbil.

Fråga 4: / Återigen handlade frågan om vad du anser är rätt eller fel.

Den slutliga frågan nummer 5: / handlade om varför ?

Jag vore tacksam om du ville svara på frågorna så att jag därefter kan skriva vidare om Kalamarksmordet på Hemmansägaren Olav Roger Lindberg Kalamark 30/Roknäs.

Mvh/
J♎KER
Mannen /
Senast redigerad av JokerMannen 2020-06-14 kl. 19:12.
Citera
2020-06-14, 22:33
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Godmorgon @Gratis121

Tack för svar

Jag ställer enligt ditt tidigare svar några nya frågor gällande Karl Sune Lindberg's mörkgråa Volvo.

Fråga nummer 1: / Om du nu inte tror att någon person vid det då aktuella tillfället stal Karl Sune Lindberg's mörkgråa Volvo ifrån det låsta garaget på Hemmansgården Kalamark 30/Roknäs, vem eller vilken person tror du då lånade Karl Sune Lindberg's mörkgråa Volvo ?

Fråga nummer 2: / Om man tillfälligt lånar en personbil av en nära vän eller bekant, i detta fallet Karl Sune Lindberg's mörkgråa Volvo, så undrar jag om du anser, att när man parkerar personbilen som man tillfälligt lånat, så ser man väl till att personbilens samtliga dörrar är låsta innan man lämnar den lånade personbilen på parkerings-platsen och går därifrån ?

Fråga nummer 3: / Anser du, att om man tillfälligt lånar en personbil av en nära vän eller bekant så fråntar man sig ansvaret för den lånade personbilen genom att lämna en av personbilens bakdörrar öppen och ställd i ett gläntläge så att vem som helst med enkelhet kan ta sig in i personbilen och stjäla den ifrån parkerings-platsen under tiden som man själv är borta ifrån personbilen ?

Fråga nummer 4: / Om man lånar en personbil av en nära vän eller bekant, anser du då att det är normalt att man dels lämnar en av personbilens bakdörrar öppen i ett gläntläge och Obs❗och att man även lämnar personbilens tändnings-nyckel kvar i rattlåset ?

Om jag skulle låna en personbil av en nära vän eller bekant så måste jag ta ett ansvar för bilen som jag tillfälligt lånat, detta ansvar tar jag genom att se till att personbilens samtliga dörrar är låsta innan jag lämnar personbilen parkerad på en parkerings-plats och jag ser även till att ha personbilens nycklar med mig i fickan innan jag lämnar personbilen.

Fråga nummer 5: / Om du nu tror att någon❗person lånade Karl Sune Lindberg's mörkgråa Volvo vid det då aktuella tillfället, varför lämnade inte bil-lånaren tillbaka Karl Sune Lindberg's personbil ? ... eller, varför hörde inte bil-lånaren av sig till polisen och berättade att han eller hon tillfälligt hade lånat personbilen av Karl Sune Lindberg ?

Mvh/
J♎KER
Mannen /

Ja, det är ju självklart så att nån tjuvlånat bilen, utan att lämna tillbaka den, den dagen i a f.
Ett tecken på att de tjuvlånat bilen är att de lämnat ena bakdörren öppen .
Undrar vem som tjuvlånat bilen ?
Citera
2020-06-15, 00:39
Medlem
Citat:
Ja, det är ju självklart så att nån tjuvlånat bilen, utan att lämna tillbaka den, den dagen i a f.
Ett tecken på att de tjuvlånat bilen är att de lämnat ena bakdörren öppen .
Undrar vem som tjuvlånat bilen ?

Hej @Gratis121

Ja, det är ju inte bara där skon klämmer när det gäller Karl Sune Lindberg's mörkgråa Volvo som blev stulen av någon person från HemmansGården's ena och då låsta garage.

Det var ju inte endast den ena bakdörren på Karl Sune Lindberg's mörkgråa Volvo som stod i ett glänt-stående läge då parkerings-vakten upptäckte personbilen, tändnings-nyckeln satt ju kvar i rattlåset inom Karl Sune Lindberg's mörkgråa Volvo.

Faktum var ju att Karl Sune Lindberg hade ett blått nyckelband ➰ 🔑 🔑 🔑 hängande runt sin hals under Onsdagen den 14:e April året 2004, och på det nyckelbandet hade Karl Sune Lindberg en ytterdörrs-nyckel och en garage-dörrs-nyckel samt tändnings-nyckeln till sin mörkgråa Volvo.

Nu var det ju så, att vid det då aktuella tillfället Fredagen den 16:e April året 2004 då en av hemtjänstens personal hade anlänt till ManGården Kalamark 30/Roknäs och efter ett tag upptäckt Karl Sune Lindberg's blåa tyg-nyckel-band strax utanför ManGårdsByggnadens fasad och som någon hade slängt ifrån sig efter att då först ha låst ytterdörren till ManGårdsByggnaden utifrån.

Nu var det ju så, att när den ena av hemtjänstens personal fann Karl Sune Lindberg's blåa tyg-nyckel-band, så visade det sig att endast ytterdörrens nyckel hängde kvar på tyg-nyckel-bandet ➰ 🔑 de andra två nycklarna var helt enkelt stulna av någon.

Det var ju så, att när polisen transporterade bort Karl Sune Lindberg's mörkgråa Volvo ifrån parkerings-platsen och till kriminal-teknikernas garage, så fanns ju tändnings-nyckel kvar i rattlåset.

Garage-nyckeln blev aldrig återfunnen.

Mvh/
J♎KER
Mannen /
Senast redigerad av JokerMannen 2020-06-15 kl. 00:43.
Citera
2020-06-15, 00:48
Medlem
EbonLundins avatar
Det här har tyvärr utvecklats till den segaste tråden på hela Flashback...!
Den var intressant och det med bra diskussioner, spekulationer och teorier tidigare, ända tills Jokermannen utsåg sig själv som dirigent i en orkester där han avgör vilka ska vara med och vad de ska spela.

Det är fanimej mer intressant och spännande att gå in på Hem och Trädgård och läsa om potatisars tillväxt i olika jordmåner än att sitta och gissa sig fram vad Jokern menar med sina inlägg.

Jokermannen, kan du åtminstone lägga fram vad du har och inte segdra på svar och motfråga på varenda j-a inlägg du och "Gratis121" har? Vet du något öht? Vad vill du säga med alla dina korkade inlägg?
Senast redigerad av EbonLundin 2020-06-15 kl. 01:30.
Citera
2020-06-18, 07:34
Medlem
Gratis121s avatar
”Kalla fall” kommer förr eller senare med hjälp av ny DNA metod att undersöka detta mord.
Det står att läsa i dagstidningen.
Citera
2020-06-18, 20:26
Medlem
Citat:
”Kalla fall” kommer förr eller senare med hjälp av ny DNA metod att undersöka detta mord.
Det står att läsa i dagstidningen.

Jag är inte så insatt i detta fallet, men finns det dna att tillgå?
Citera
2020-06-18, 22:25
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48
Jag är inte så insatt i detta fallet, men finns det dna att tillgå?

Det enda jag läst är att man i framtiden med stor säkerhet ska ta sig an detta mord med hjälp av nya tekniken. Om DNA skulle säkrats så borde ju GM vara fast för längesedan frågan kvarstår då hur man menar med det uttalandet?
Citera
2020-06-21, 23:09
Medlem
Citat:
Det enda jag läst är att man i framtiden med stor säkerhet ska ta sig an detta mord med hjälp av nya tekniken. Om DNA skulle säkrats så borde ju GM vara fast för längesedan frågan kvarstår då hur man menar med det uttalandet?

DNA binder väl bara en person till en plats ,sen är det väl lite krångligare att sätta fast ngn för själva brottet så vidare det inte gäller våldtäkter och dylikt är en anings svårt att förklara hur satsen hamnade där bara sådär.

Sen gällande HA och hans jobb har det ngt med att göra ,när han rent teoretiskt sett skulle kunnat lära känna MV respektive KL.

Frågan lyder har HA nekat i rätten att han känner ngn av ovanstående ????

mvh blacksune
Citera
2020-06-22, 00:59
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksune
DNA binder väl bara en person till en plats ,sen är det väl lite krångligare att sätta fast ngn för själva brottet så vidare det inte gäller våldtäkter och dylikt är en anings svårt att förklara hur satsen hamnade där bara sådär.

Sen gällande HA och hans jobb har det ngt med att göra ,när han rent teoretiskt sett skulle kunnat lära känna MV respektive KL.

Frågan lyder har HA nekat i rätten att han känner ngn av ovanstående ????

mvh blacksune

Det beror väl på vart och vems DNA man hittar.
Om tex hittar KL DNA i ladugården så är det ju väldigt konstigt eftersom han påstår sig aldrig varit där.
HA har aldrig nekat att han dessa män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in