2020-03-10, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Till din komprehensibilitet vill jag deklarera med följande sagt, att det som du tidigare har framfört i skrift (sett inom den gråa citat-rutan) är fullständigt OffTopic, det vill säga, du har absolut inte framfört något relevant som berör det gamla Kalamarks-mordet på den dåvarande "DanneMannen" och Hemmansägaren Olav Roger Lindberg Kalamark 30/Roknäs, och du har därtill inte heller framfört någonting om Kaj Engström/Linna och denne:s dåvarande kriminella kamrater, det vill säga, "Juristen" och "Stockholms-advokaten" M*gnus W*klund samt bland annat, den så kallade "Brandsläckar-försäljaren" H*kan Abrah*msson.

Detta enligt ovan skrivet och sagt med anledning av, att du helt enkelt skall förstå att jag hade fullkomligt rätt då jag tidigare inom mitt skrivna inlägg påpekade att du saknar ett seriöst intresse för att diskutera om det gamla Kalamarks-mordet på den dåvarande Hemmansägaren Olav Roger Lindberg och dess dåvarande omständigheter samt olika personer som vid det då aktuella tillfället hade någon sorts konnektion till händelsen.

Till mitt observandum är, att du participerar endast sporadiskt inom Kalamarks-tråden för att få framföra din mening, och sedan förväntar du dig att andra skall servera dig på silverfat så att du sedan därefter kan persiflagera skribenten som svart dig.

Du har tidigare inom ditt skrivna inlägg ställt frågor om Kaj Engström/Linna gällande vad vederbörande i sitt nuvarande gör, samt om denne ifrågavarande bor kvar på Kanarieöarna.

Du har av mig inom Kalamarks-tråden fått ett svar gällande dina tidigare ställda frågor om vad Kaj Engström/Linna i sitt dagsläge sysslar med och var vederbörande i nuvarande är adresserad.

Om du nu enligt ovan skrivet verkligen hade haft ett seriöst intresse för detta gällande Kaj Engström/Linna, så hade du framfört inom ditt senaste skriva inlägg enligt följande sagt,

- Tack så mycket @JokerMannen för uppgifterna om Kaj Engström/Linna, då vet jag lite hur det ligger till.

Du har uttryckt dig skriftligen infantilt likt en liten uppblåst mygghjärna i ättikspad, detta då du framfört inom ditt tidigare skrivna inlägg, att du är emellertid [likväl] glad över att du inte engagerar dig till den grad att det satt sig i hjärnan och sålunda givit dig mén för livet.

På tal om Mén och Mén för livet, vill jag deklarera följande sagt, att den då 57-åriga yngre brodern vid namn: Karl Sune Lindberg fick ett Mén för livet då vederbörande:s äldre 59-åriga broder Olav Roger Lindberg brutalt och hänsynslöst misshandlades av en Psykopat och därnäst kvävdes till döds under plågan av svår agoni.

Jag talar om ett psykiskt Mén vilket Karl Sune Lindberg får bära med sig i resten av sitt fortsatt liv, har du över huvud taget ens tänk på detta när du tidigare skrivit om Mén för livet❔ eller kan det möjligtvis vara så, att du både saknar empati och ett seriöst intresse för det som handlar om det gamla Kalamarks-mordet❔

Obs❕ det kommer en fortsättning till detta skrivna inlägget enligt ovan ............................

Mvh/ @JokerMannen

Hej @kaReri182

Härmed följer fortsättningen till mitt föregående skrivna inlägg, sett inom citat-rutan ovan.

Skrivet till dig med vänlighet: mitt råd till dig är, att om du inte har något seriöst intresse för det gamla Kalamarks-mordet på den dåvarande Hemmansägaren Olav Roger Lindberg så och även för Kaj Engström/Linna och tillika denne:s dåvarande kriminella kamrater M*gnus W*klund och H*kan Abrah*msson med flera, så ställ inga frågor som inte engagerar ditt intresse, eljest förstår jag inte varför du ställer dem.

Jag kommer, att oavsett vad, till att fortsätta mitt engagerande som aktiv skribent inom denna Kalamarks-tråden gällande det dåvarande homicídiet på Hemmansägaren Olav Roger Lindberg och alla dessa dåvarande omständigheter samt personer som var konnekterade till detta fallet,

detta sagt med anledning av, att jag anser på det bestämdaste, att det finns en Mén--ing med just detta skrivandet om det gamla Kalamarks-mordet på Hemmansägaren Olav Roger Lindberg, och dessutom sagt, så aktiverar det enkéfalon [hjärnan] på ett positivt sätt genom skrivandet och tänkandet, och sålunda tror åtminstone jag, att man slipper ifrån Mén för livet inom sin enkéfalon.

Fortsättningsvis önskar jag att du kommer med något relevant som har en direkt koppling till det gamla Kalamarks-mordet som begicks under Onsdags-kvällen den 14 April året 2004 samt på HemmansGården adresserad Kalamark 30/Roknäs och i sådant fall, ställer dina frågor därefter.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-03-10, 13:12
Medlem
Citat:
Hej @kaReri182

Härmed följer fortsättningen till mitt föregående skrivna inlägg, sett inom citat-rutan ovan.

Skrivet till dig med vänlighet: mitt råd till dig är, att om du inte har något seriöst intresse för det gamla Kalamarks-mordet på den dåvarande Hemmansägaren Olav Roger Lindberg så och även för Kaj Engström/Linna och tillika denne:s dåvarande kriminella kamrater M*gnus W*klund och H*kan Abrah*msson med flera, så ställ inga frågor som inte engagerar ditt intresse, eljest förstår jag inte varför du ställer dem.

Jag kommer, att oavsett vad, till att fortsätta mitt engagerande som aktiv skribent inom denna Kalamarks-tråden gällande det dåvarande homicídiet på Hemmansägaren Olav Roger Lindberg och alla dessa dåvarande omständigheter samt personer som var konnekterade till detta fallet,

detta sagt med anledning av, att jag anser på det bestämdaste, att det finns en Mén--ing med just detta skrivandet om det gamla Kalamarks-mordet på Hemmansägaren Olav Roger Lindberg, och dessutom sagt, så aktiverar det enkéfalon [hjärnan] på ett positivt sätt genom skrivandet och tänkandet, och sålunda tror åtminstone jag, att man slipper ifrån Mén för livet inom sin enkéfalon.

Fortsättningsvis önskar jag att du kommer med något relevant som har en direkt koppling till det gamla Kalamarks-mordet som begicks under Onsdags-kvällen den 14 April året 2004 samt på HemmansGården adresserad Kalamark 30/Roknäs och i sådant fall, ställer dina frågor därefter.

Mvh/ @JokerMannen

Jag ber så mycket om ursäkt för att jag upptagit lite av din dyrbara tid. Fårstår att du har fullt upp med att skriva avhandlingar i alla tänkbara kriminaltrådar. Det var dock ditt eget val att svara på min enkla fråga. Ja, jag är intresserad av kända kriminalfall och därmed också vad som hänt med den frisläppte Kaj Linna. Många gånger kan man få information här på flashback som man inte får via media. Om jag får komma med en liten egen uppfattning så misstänker jag fortfarande att Kaj Linna i högsta grad var involverad i det aktuella mordet.
Citera
2020-03-10, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gratis121
Att påstå att jag känner dessa personer är väl en överdrift men viss insyn har jag.
Sen kan man ju få viss hjälp också om man vill veta saker och ting om personerna.

Jag har mycket riktigt gjort uttalanden angående detta mål i kraft av den person jag är och detta har gjorts i det offentliga och är utlåtanden som än idag finns att hitta på nätet i skriftlig form.
Så ligger det till
Men dessa uttalanden kommer jag inte att publicera på Flashback

Hej @Gratis121

Du har nog inte läst in mitt tidigare skrivna inlägg till dig utifrån det som egentligt stod skrivet hos mina text-stycken.

Du svarade aldrig på min tidigare ställda fråga till dig om jag hade uppfattat dig korrekt gällande att du tidigare talat om Kalamarks-mordet i det du kallade för det "Offentliga Rummet" ❔

Till observandum, jag har aldrig påstått att du känner dessa personerna VÄL, det vill säga, Kaj Engström/Linna och M*gnus W*klund så och även H*kan Abrah*msson,

däremot sagt, så skrev jag enligt följande, att jag vet, att du KÄNNER TILL väldigt mycket om Kaj Engström/Linna, vilket du vid ett antalet tidigare tillfällen har berättat för mig skriftligen, där av ifrån mig dragen slutsats att du KÄNNER TILL väldigt mycket om Kaj Engström/Linna.

Likadant när det gäller H*kan Abrah*msson's och en hel del om M*gnus W*klund's dåvarande leverne, detta vilket du, i din tur, inte kan desavouera att du KÄNNER TILL.

Jag har alla dina tidigare skrivna uppgifter sparade, dessa, vilka är en hel del gällande H*kan Abrah*msson och M*gnus W*klund samt Kaj Engström/Linna:s dåvarande leverne.

Några av de skrivna uppgifter som du tidigare lämnat till mig skriftligen, har inte stämt överens med verkligheten, men det mesta har stämt bra överens med verkligheten gällande H*kan Abrah*msson och M*gnus W*klund samt Kaj Engström/Linna.

Du har ju bland annat tidigare uttryckt dig skriftligen till mig, om att du är fullständigt övertygad om vem som bringade livet om Hemmansägaren vid namn: Olav Roger Lindberg, och att det då, vid det aktuella tillfället endast handlade om en Gärningsperson som då besökte HemmansGården Kalamark 30/Roknäs, tillika, har du även skriftligen till mig uttryckt dig enligt följande sagt,

Det finns bara en Psykopat som har gjort detta, det vill säga, den Gärningspersonen som under Onsdags-kvällen den 14 April året 2004 bringade livet om den då 59-åriga Hemmansägaren Olav Roger Lindberg.

Gällande vad du tidigare har skrivit till mig, tänker jag inte redogöra eller deklarera inom denna Kalamarks-tråden.

Mvh/ JokerMannen
Citera
2020-03-10, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Jag ber så mycket om ursäkt för att jag upptagit lite av din dyrbara tid. Fårstår att du har fullt upp med att skriva avhandlingar i alla tänkbara kriminaltrådar. Det var dock ditt eget val att svara på min enkla fråga. Ja, jag är intresserad av kända kriminalfall och därmed också vad som hänt med den frisläppte Kaj Linna. Många gånger kan man få information här på flashback som man inte får via media. Om jag får komma med en liten egen uppfattning så misstänker jag fortfarande att Kaj Linna i högsta grad var involverad i det aktuella mordet.

Hej @kaReri182

Du är hjärtligt välkommen att ställa frågor till mig gällande om allt vad som har en konnektion till det gamla Kalamarks-mordet på Hemmansägaren Olav Roger Lindberg Kalamark 30/Roknäs, och jag lovar dig, att jag skall svara dig efter min bästa förmåga och utifrån de erfarenheter och kunskaper jag har inom detta gamla Kalamarks-fallet, och även de iakttagelser som jag tidigare gjort.

Du behöver inte be mig om ursäkt, men tack till dig i alla fall, det enda jag vill be dig om, är du som aktiv och participerande skribent håller en god ton inom Kalamarks-tråden emot dina medskribenter, och att du håller dig till vad som endast har med det gamla Kalamarks-mordet att göra och ingenting utöver det, låt oss istället acklimatisera oss till ett gott diskussions- och trådklimat så blir allting inom denna Kalamarks-tråden agreáblare att både skriva i och att även få läsa vad andra skribenter skriver om som har med det gamla Kalamarks-mordet på Hemmansägaren Olav Roger Lindberg att göra.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-03-10, 17:22
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Hej @Gratis121

Du har nog inte läst in mitt tidigare skrivna inlägg till dig utifrån det som egentligt stod skrivet hos mina text-stycken.

Du svarade aldrig på min tidigare ställda fråga till dig om jag hade uppfattat dig korrekt gällande att du tidigare talat om Kalamarks-mordet i det du kallade för det "Offentliga Rummet" ❔

Till observandum, jag har aldrig påstått att du känner dessa personerna VÄL, det vill säga, Kaj Engström/Linna och M*gnus W*klund så och även H*kan Abrah*msson,

däremot sagt, så skrev jag enligt följande, att jag vet, att du KÄNNER TILL väldigt mycket om Kaj Engström/Linna, vilket du vid ett antalet tidigare tillfällen har berättat för mig skriftligen, där av ifrån mig dragen slutsats att du KÄNNER TILL väldigt mycket om Kaj Engström/Linna.

Likadant när det gäller H*kan Abrah*msson's och en hel del om M*gnus W*klund's dåvarande leverne, detta vilket du, i din tur, inte kan desavouera att du KÄNNER TILL.

Jag har alla dina tidigare skrivna uppgifter sparade, dessa, vilka är en hel del gällande H*kan Abrah*msson och M*gnus W*klund samt Kaj Engström/Linna:s dåvarande leverne.

Några av de skrivna uppgifter som du tidigare lämnat till mig skriftligen, har inte stämt överens med verkligheten, men det mesta har stämt bra överens med verkligheten gällande H*kan Abrah*msson och M*gnus W*klund samt Kaj Engström/Linna.

Du har ju bland annat tidigare uttryckt dig skriftligen till mig, om att du är fullständigt övertygad om vem som bringade livet om Hemmansägaren vid namn: Olav Roger Lindberg, och att det då, vid det aktuella tillfället endast handlade om en Gärningsperson som då besökte HemmansGården Kalamark 30/Roknäs, tillika, har du även skriftligen till mig uttryckt dig enligt följande sagt,

Det finns bara en Psykopat som har gjort detta, det vill säga, den Gärningspersonen som under Onsdags-kvällen den 14 April året 2004 bringade livet om den då 59-åriga Hemmansägaren Olav Roger Lindberg.

Gällande vad du tidigare har skrivit till mig, tänker jag inte redogöra eller deklarera inom denna Kalamarks-tråden.

Mvh/ JokerMannen

Jag är fortfarande övertygad vem som utförde detta men det är ej detsamma att vara 100% säker såklart. Därför aktar jag mig att slänga ut namn bara sådär

Jag lever efter den devisen att det jag skriver i denna tråd skall jag också kunna stå för i offentligheten öga mot öga med berörda personer.

Huruvida jag känner till dessa personer är min egen sak, man kan antingen känna personer eller känna till personer och det senare stämmer mer i min situation.

Jag är dock även övertygad om att det inte rör sig om några polacker.

Jag uppskattar dina inlägg men jag ser ibland dina frågar till mig som helt meningslösa och de fyller inget syfte för att komma närmare sanningen.
Citera
2020-03-11, 15:56
Medlem
Citat:

Jag uppskattar dina inlägg men jag ser ibland dina frågar till mig som helt meningslösa och de fyller inget syfte för att komma närmare sanningen.

Mina frågor som jag tidigare har ställt till dig gällande om det gamla Kalamarks-mordet på Hemmansägaren Olav Roger Lindberg, har en orsak, utan orsak, hade jag aldrig ställt frågorna.

Jag vill, genom mina frågor till dig, ta reda på hur initierad du är inom det gamla Kalamarks-mordet, detta sagt med anledning av, att jag utifrån denna vetskap sedan skall kunna rätta mig efter det som du vet och känner till, detta för att sålunda kunna veta vad det är som jag behöver att förklara till din förståelse och vad det är, som jag inte behöver förklara för dig.

Fortsättningsvis skulle jag vilja börja framföra mycket om de dåvarande omständigheterna, framförallt vad som hade med H*kan Abrah*msson och M*gnus W*klund att göra,

sedan vill jag även ta upp väldigt mycket om Kaj Engström/Linna och vederbörande:s samtliga bröder tillika en hel del om ifrågavarande:s syster, Car*ta P*stma.

Gällande telefonlistorna ☎📞📱från året 2004 från den 20 Januari och fram till den 20 April, så finns en hel del att hämta, men, bara för den som har ögonen med sig och verkligen har ett djupt intresse för komparationer, det vill säga, när man börjar med att göra jämförelser, så framträder av-vikelser, eller så finner man inga av-vikelser alls.

@Gratis121 ... jag anser att du hoppar lite fram och tillbaka i ditt skrivande gällande det gamla Kalamarks-mordet, det vill säga, ena gången är du fullständigt övertygad om att det fanns bara en "Psykopat" tillika Gärningsperson som begick mordet på Hemmansägaren Olav Roger Lindberg,

nästa gång, tycker du plötsligt att det är väldigt bra att man börjar att diskutera om andra eventuella Gärningspersoner utöver Kaj Engström/Linna, du skrev tidigare att du tyckte att det var bra att börja diskutera alternativa Gärningspersoner istället för enbart om Kaj Engström/Linna ständigt och jämt.

Sedan vill jag klargöra en sak för dig, och det är följande sagt, att så fort som jag i skrift nämner namnet H*kan Abrah*msson, så blir det en subjektiv punkt för dig.

Nu kommer en ny fråga till dig vilken följande lyder,

När M*gnus W*klund och vid det då aktuella tillfället begav sig till bröderna Lindberg:s HemmansGård, adresserad Kalamark 30/Roknäs och under Fredags-natten den 6:e Februari `å H*kan Abrah*msson:s vägnar, för att därstädes hos bröderna Lindberg inkassera 80.000 kronor i kontanter, frågan lyder enligt ovan skrivet,

fick sedan därefter H*kan Abrah*msson en del av dessa pengarna av M*gnus W*klund, eller, blåste M*gnus W*klund sin kamrat H*kan Abrah*msson på varenda krona ❔

Mvh/ @JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2020-03-11 kl. 16:02.
Citera
2020-03-11, 17:49
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Mina frågor som jag tidigare har ställt till dig gällande om det gamla Kalamarks-mordet på Hemmansägaren Olav Roger Lindberg, har en orsak, utan orsak, hade jag aldrig ställt frågorna.

Jag vill, genom mina frågor till dig, ta reda på hur initierad du är inom det gamla Kalamarks-mordet, detta sagt med anledning av, att jag utifrån denna vetskap sedan skall kunna rätta mig efter det som du vet och känner till, detta för att sålunda kunna veta vad det är som jag behöver att förklara till din förståelse och vad det är, som jag inte behöver förklara för dig.

Fortsättningsvis skulle jag vilja börja framföra mycket om de dåvarande omständigheterna, framförallt vad som hade med H*kan Abrah*msson och M*gnus W*klund att göra,

sedan vill jag även ta upp väldigt mycket om Kaj Engström/Linna och vederbörande:s samtliga bröder tillika en hel del om ifrågavarande:s syster, Car*ta P*stma.

Gällande telefonlistorna ☎📞📱från året 2004 från den 20 Januari och fram till den 20 April, så finns en hel del att hämta, men, bara för den som har ögonen med sig och verkligen har ett djupt intresse för komparationer, det vill säga, när man börjar med att göra jämförelser, så framträder av-vikelser, eller så finner man inga av-vikelser alls.

@Gratis121 ... jag anser att du hoppar lite fram och tillbaka i ditt skrivande gällande det gamla Kalamarks-mordet, det vill säga, ena gången är du fullständigt övertygad om att det fanns bara en "Psykopat" tillika Gärningsperson som begick mordet på Hemmansägaren Olav Roger Lindberg,

nästa gång, tycker du plötsligt att det är väldigt bra att man börjar att diskutera om andra eventuella Gärningspersoner utöver Kaj Engström/Linna, du skrev tidigare att du tyckte att det var bra att börja diskutera alternativa Gärningspersoner istället för enbart om Kaj Engström/Linna ständigt och jämt.

Sedan vill jag klargöra en sak för dig, och det är följande sagt, att så fort som jag i skrift nämner namnet H*kan Abrah*msson, så blir det en subjektiv punkt för dig.

Nu kommer en ny fråga till dig vilken följande lyder,

När M*gnus W*klund och vid det då aktuella tillfället begav sig till bröderna Lindberg:s HemmansGård, adresserad Kalamark 30/Roknäs och under Fredags-natten den 6:e Februari `å H*kan Abrah*msson:s vägnar, för att därstädes hos bröderna Lindberg inkassera 80.000 kronor i kontanter, frågan lyder enligt ovan skrivet,

fick sedan därefter H*kan Abrah*msson en del av dessa pengarna av M*gnus W*klund, eller, blåste M*gnus W*klund sin kamrat H*kan Abrah*msson på varenda krona ❔

Mvh/ @JokerMannen

Tack, ja jag har min bestämda aningar över vem som ligger bakom detta mordet och har alltid varit inne på samma linje, självklart kan man ju inte vara säker och därför är det bra att söka om det finns fler GM såklart så eftersom jag inte var där själv så kan jag inte veta, man måste hålla fler dörrar öppna
Vad gäller HA så har jag inga övriga kommentarer men jag ska svara på din fråga.

MV och HA delade lika på hela summan helt enligt ÖK
Citera
2020-03-11, 19:09
Medlem
Citat:
Tack, ja jag har min bestämda aningar över vem som ligger bakom detta mordet och har alltid varit inne på samma linje,

Vad får dig att rikta aningarna mot denne person?
Citera
2020-03-11, 19:46
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Tack, ja jag har min bestämda aningar över vem som ligger bakom detta mordet och har alltid varit inne på samma linje, självklart kan man ju inte vara säker och därför är det bra att söka om det finns fler GM såklart så eftersom jag inte var där själv så kan jag inte veta, man måste hålla fler dörrar öppna
Vad gäller HA så har jag inga övriga kommentarer men jag ska svara på din fråga.

MV och HA delade lika på hela summan helt enligt ÖK

Min bedömning efter att ha gått igenom all fu protokoll.
Citera
2020-03-11, 19:47
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom

Min bedömning efter att ha gått igenom all fu protokoll.
Citera
2020-03-12, 06:33
Medlem
Citat:

Du ställde tidigare en fråga till medlemmen @Gratis121 gällande om vad som fått vederbörande till ha riktat sina aningar mot denne personen, det vill säga i klartext, nämligen, Kaj Engström/Linna och före detta "Kumla-Kaj" samt nu mera "Skorpion-Kung" på "Kaj-Arie-Öarna.

Var god se nästkommande inlägg, var inom citat-rutan du själv uttryckt dig skriftligt om just denne Kaj Engström/Linna och före detta "Kumla-Kaj samt nu mera "Kaj-Arie-Öarna:s egen stora "Skorpion-Kung"

Jag undrar över om din gode entreprenör Kaj Engström/Linna föder sina skorpioner med årgångs-whisky direkt ur katet-påse ?

Mvh @JokerMannen
Citera
2020-03-12, 06:53
Medlem
Citat:
13 år i fängelse och sedan stämplad för gott som han som nog ändå var skyldig eller åtminstone inblandad.

Detta är nästkommande inlägg till föregående skrivet inlägg.

Enligt citat-rutan ovan sett, har du, som kan läsas, uttryckt dig skriftligt gällande om Kaj Engström/Linna enligt citat: /

"13 år i fängelse och sedan stämplad för gott,

Till observandum, som han som nog ändå VAR SKYLDIG .... eller åtminstone inblandad" slut citat /

Vad du menade i ditt tidigare skrivna var,

Som han [Kaj Engström/Linna] nog ändå var skyldig till .... eller åtminstone ibland i

Mvh/ @JokerMannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in