2018-04-21, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwexitNow
---------------------------

Helt uppenbart står denne eländige GW högt i kurs hos dig, ja, vi har alla rätt vad avser tycke och smak. Enligt mitt förmenande är denne person en extremt övervärderad kriminolog som är en grav missbrukare, det finns t.o.m trådar om detta och han förnekar det heller inte på något vis. Halva året super han som ett vildsvin (det låter bättre att säga så) och den andra halvan går han på extremt tunga mediciner som är rena narkotikan den stackars narcissisten, skulle rentav hävda att han lider av en narcissistisk personlighetsstörning med sociopatiska drag (jag är legitimerad terapeut och har mött många som honom).

Men självfallet får du tycka som du gör ..., har du aldrig funderat över hur han ständigt undviker ögonkontakt samt att han även inbillar sig vara polis, tycker han är mer än patetisk när han sitter i något sjaskigt program omgärdad av insatsstyrkans kaffemuggar samt deras dito väskor, han tror sig uppenbarligen vara en polis. - Vidare är det helt fel att kalla honom för polisprofessor som många felaktigt gör, polisen utbildning på PHS är en som framgår av förkortningen en högskola på sammanlagt två år.

Det fanns emellertid en person som jag höll högt och som arbetade inom Polismyndigheten, jag syftar på läkaren Nils Bejerot, han var socialläkare, det är tråkigt att vi i Sverige till skillnad från t.ex Danmark där jag bott samt arbetat i över femton år har gjort oss av med alla socialläkare, de fyllde en viktig funktion anser jag, vad det nu månde vara värt för alla GW-älskare.

Det är vidare besynnerligt att en sådan missbrukare som GW är alltjämt tillåts inneha vapen, han är inte lämpad att vara vapeninnehavare och han har vid ett par, även om han själv påstår att det enbart handlar om ett tillfälle försökt att ta livet av sig, d.v.s begå självmord. - Personligen är jag kolossalt tacksam att jag inte bor i närheten av densamme, det är bara en tidsfråga när han får tilt i pallet och vem vet då hur många oskyldiga som kan tänkas stryka med. - GW är som en bomb rent mentalt och bomben kan brisera närsomhelst

Nu har du gjort en analys av "polisprofessorn". Hade det något alls att göra med fallet Kaj Linna?
Citera
2018-04-21, 23:43
Medlem
SwexitNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scion
Nu har du gjort en analys av "polisprofessorn". Hade det något alls att göra med fallet Kaj Linna?

Märkligt nog sammanfaller ämnena, trots att det finns särskilda trådar för vart fall hoppas du nöjer det med det svaret om inte studera vad jag skrivit

Nej, GW är inte som du skriver en "polisprofessor"
Senast redigerad av SwexitNow 2018-04-22 kl. 00:36.
Citera
2018-04-22, 17:38
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwexitNow
---------------------------

Helt uppenbart står denne eländige GW högt i kurs hos dig, ja, vi har alla rätt vad avser tycke och smak. Enligt mitt förmenande är denne person en extremt övervärderad kriminolog som är en grav missbrukare, det finns t.o.m trådar om detta och han förnekar det heller inte på något vis. Halva året super han som ett vildsvin (det låter bättre att säga så) och den andra halvan går han på extremt tunga mediciner som är rena narkotikan den stackars narcissisten, skulle rentav hävda att han lider av en narcissistisk personlighetsstörning med sociopatiska drag (jag är legitimerad terapeut och har mött många som honom).

Men självfallet får du tycka som du gör ..., har du aldrig funderat över hur han ständigt undviker ögonkontakt samt att han även inbillar sig vara polis, tycker han är mer än patetisk när han sitter i något sjaskigt program omgärdad av insatsstyrkans kaffemuggar samt deras dito väskor, han tror sig uppenbarligen vara en polis. - Vidare är det helt fel att kalla honom för polisprofessor som många felaktigt gör, polisens utbildning på PHS är en som framgår av förkortningen en högskola på sammanlagt två år.

Det fanns emellertid en person som jag höll högt och som arbetade inom Polismyndigheten, jag syftar på läkaren Nils Bejerot, han var socialläkare, det är tråkigt att vi i Sverige till skillnad från t.ex Danmark där jag bott samt arbetat i över femton år har gjort oss av med alla socialläkare, de fyllde en viktig funktion anser jag, vad det nu månde vara värt för alla GW-älskare.

Det är vidare besynnerligt att en sådan missbrukare som GW är alltjämt tillåts inneha vapen, han är inte lämpad att vara vapeninnehavare och han har vid ett par, även om han själv påstår att det enbart handlar om ett tillfälle försökt att ta livet av sig, d.v.s begå självmord. - Personligen är jag kolossalt tacksam att jag inte bor i närheten av densamme, det är bara en tidsfråga när han får tilt i pallet och vem vet då hur många oskyldiga som kan tänkas stryka med. - GW är som en bomb rent mentalt och bomben kan brisera närsomhelst
För att förstå den hårda kritiken mot Leif GW Persson måste man känna till bakgrunden, dvs. de uttalanden Persson faktiskt har gjort angående Kalamarksfallet:

2010 uppmärksammade Persson att Linna hade fått ett mycket svårbegripligt avslag på en resningsansökan. Persson pekade särskilt på att åklagarens och domstolens beskrivning av händelseförloppet inte gick ihop med de faktiska omständigheterna:
https://www.expressen.se/kronikorer/...ska-vara-ratt/

2011 förundrade sig Persson i Veckans brott återigen över hur Linna kunde ha hamnat i finkan, och spekulerade kring en möjlig förklaring i personliga kopplingar mellan utredare och andra misstänkta (det framgick några år senare av podcasten "Spår" att sådana kopplingar faktiskt tycks ha funnits).

2017 var Persson kritisk till åklagaren Jens Göranssons beslut att åtala Linna på nytt, detta trots att den sk. indiciekedjan sedan många år tillbaka tycktes vara omvandlad till hönsfoder:
Leif GW Persson är kritisk mot åklagarens beslut om att ta det 13 år gamla fallet till ny rättegång.
– Det är Norrland, vet du. Det vette fan vad som händer där uppe. Det verkar vara sista färden, om du sett den filmen, säger han.

http://www.expressen.se/gt/gw-sagar-...ngaredsmorden/
Det är alltså inte omöjligt att några kan ha känt sig trampade på tårna här.
Senast redigerad av Draifos 2018-04-22 kl. 17:46.
Citera
2018-04-24, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsemestern
Den frågan är inte dålig. Varför skulle Kaj Linna fly i så fall fly efter mordet och det grova rånet? Någonstans försvann gärningsmannen, det vet vi. Eller tror du det kan vara någon granne till bröderna som är skyldig? ?

Det finns ju faktiskt en granne som 'Nils å Bertil' borde känna. Hade ju en del spring och dealade en del förbjudna substanser. Kommer inte ihåg om han bodde där då, vid rånet (tror det), eller om han bodde i Piteå.
Han är ju dessutom hörd så kanske inte hetaste spåret.
Citera
2018-06-15, 23:44
Medlem
EbonLundins avatar
Kaj Linna blir Sommarvärd i P1 den 25:e juni. Det kommer att bli intressant och förhoppningsvis handlar det en del om Kalamarksmordet....
Citera
2018-06-16, 22:21
Medlem
zoomlanders avatar
Är det bara jag som tror att Linna är skyldig som satan?

Bara i Sverige kan man komna undan med vad som helst. Ingen rök utan eld?

Nu ska idioten dessutom sommarprata. Jag spyr. Hoppas nån knäpper den jäveln. Varför ska han flytta till Kanarieöarna om han är oskyldig och har barn i Sverige? Rädd för hämnd??
Nej du Kaj syns så tydligt på dig att du gjort detta eller varit högst inblandad,
Citera
2018-06-16, 22:50
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoomlander
Är det bara jag som tror att Linna är skyldig som satan?

Bara i Sverige kan man komna undan med vad som helst. Ingen rök utan eld?

Nu ska idioten dessutom sommarprata. Jag spyr. Hoppas nån knäpper den jäveln. Varför ska han flytta till Kanarieöarna om han är oskyldig och har barn i Sverige? Rädd för hämnd??
Nej du Kaj syns så tydligt på dig att du gjort detta eller varit högst inblandad,

Haha. Du hoppas att någon knäpper honom samtidigt som du undrar varför han flyr landet?

'Ingen rök utan eld' är ju en skön och rättssäker devis. Eller att 'det syns på honom'. Ungefär där låg väl också hela åtalet mot honom.
Citera
2018-06-16, 23:35
Medlem
zoomlanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Haha. Du hoppas att någon knäpper honom samtidigt som du undrar varför han flyr landet?

'Ingen rök utan eld' är ju en skön och rättssäker devis. Eller att 'det syns på honom'. Ungefär där låg väl också hela åtalet mot honom.

Precis vad är han rädd för??
Varför gömma sig?
Sitta o lipa i intervjuer att han inte får träffa sina barn nu får han definitivt inte göra det när han flyttar härifrån. Hycklare.

Sålde och installerade kassaskåp hos bröderna , några år senare pressade dem på ytterligare pengar. Oskyldig jo visst. Har han inte gjort det så har han varit delaktig eller indirekt läckt info om kassaskåp pengar etc, polisen plockar inte bara in oskyldiga människor till höger och vänster, ingen teknisk bevisning visst köper jag, men planerar man det och undkommer vittnen o teknisk bevisning kan man utföra vad som helst. Allt annat går att neka. Telefonsamtal tex. Har man haft en kamera som filmar när han ringer från sin telefon eller hur bevisar man att det inte kan varit någon annan som använt den?
Kaj Linna är en pundare, white trash.
Citera
2018-06-17, 00:02
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Varför gömma sig?
Sitta o lipa i intervjuer att han inte får träffa sina barn nu får han definitivt inte göra det när han flyttar härifrån. Hycklare.

Sålde och installerade kassaskåp hos bröderna , några år senare pressade dem på ytterligare pengar. Oskyldig jo visst. Har han inte gjort det så har han varit delaktig eller indirekt läckt info om kassaskåp pengar etc, polisen plockar inte bara in oskyldiga människor till höger och vänster, ingen teknisk bevisning visst köper jag, men planerar man det och undkommer vittnen o teknisk bevisning kan man utföra vad som helst. Allt annat går att neka. Telefonsamtal tex. Har man haft en kamera som filmar när han ringer från sin telefon eller hur bevisar man att det inte kan varit någon annan som använt den?

Ok. Då kan vi ju avskaffa domstolsväsendet helt, och lita på att polisen burar in rätt personer. Känns tryggt.
Och Kaj Linna kan vi bura in igen, med din motivering 'ingen rök utan eld'. Han har ju sålt kassaskåp, pundat och är white trash. Case closed.
Citera
2018-06-17, 01:08
Medlem
Citat:
Varför gömma sig?

Å du har koll på att det va Linna som pressade dom på pengar?
Citera
2018-06-17, 06:52
Medlem
habets avatar
Citat:
Varför gömma sig?

Gör de inte?
Du verkar inte följa vad som sker i det här landet. Finns gott om exempel på där polisen gjort precis det.
Du tror säkert Bergwall, läkarna och pojkarna i Arvika är skyldiga också.
Har polisen bara tagit in dom så - knäppskalle!
Citera
2018-06-17, 10:03
Medlem
zoomlanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Gör de inte?
Du verkar inte följa vad som sker i det här landet. Finns gott om exempel på där polisen gjort precis det.
Du tror säkert Bergwall, läkarna och pojkarna i Arvika är skyldiga också.
Har polisen bara tagit in dom så - knäppskalle!

Polisen får inte gripa någon som inte är misstänkt för brott.
Är man misstänkt finns det ju en anledning till det.
Juridiken är ju ett regelverk uppbyggt främst för att inte oskyldiga ska kunna dömmas.
Kan man lagboken och undviker uppbenbara rekvisit, ändrar sin historia allt eftersom osv. Finns det alla möjligheter att komma undan.

Den här tråden handlar om Linna så moderator kan gott radera ditt inlägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in