Citat:
Ursprungligen postat av
Diavlo
Här försökte jag med bikini liknelsen
Exempel: Mobilen var först vid fönstret, sedan på bordet i köket (lyckade-/misslyckade försök), ganska trivialt faktiskt
För övrigt borde adressen ligga på max avståndet från Älvsbyn, eller har jag fel?
Så din förklaring till att Linnas mobiltelefon inte går att nå 8 ggr i rad under hela onsdagen är att den låg på fel plats i huset, till skillnad från de 13 dagarna innan? Det tycker du är rimligare än den självklara slutsatsen: han ljuger och hade tfn avstängd?
Vad gäller basstationen 'A9AC Älvsbyn' så har jag ingen uppgift var den ligger i förhållande till Visträsk. Namn på basstationer är förhållandevis godtyckligt. Vad vi vet är att Linnas mobil kopplats upp till den masten c:a 55 ggr sedan den 19/3 vilket är den övervägande delen av alla samtal under tidsperioden. Det och tiderna för uppkopplingarna säger oss:
a) det är masten närmast hans bostad,
b) det är inga problem att nå honom där. Det finns tre tillfällen då samtal till Visträsk kan ha misslyckats (han kan ha varit ute eller stängt av tfn) men vid samtliga har det gått att komma fram via 'A9AC Älvsbyn' tidigare eller senare samma dag.
Om du vill fortsätta att diskutera detta uppmnar jag dig att faktiskt läsa samtalslistorna med mastdata. Det skulle vara mer givande för alla.