Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-12-17, 22:51
  #1
Medlem
Polkapojkens avatar
jag har läst hjälpsektionen på Pinnen, kollat FAQ:n här och googlat utan att hitta.
På Pinnacle, fotbolls-vad, vad är skillnaden mellan "Enkelt vad" och "Dynamiska linjer"?

Och hur gör man för att spela en rak etta, dvs hemmavinst, om inte asian -0.5 finns i listan?
Citera
2009-12-17, 23:11
  #2
Medlem
Polkapojkens avatar
Kom på det nu... "Money Line" / "Pengarad"...
Citera
2009-12-18, 01:37
  #3
Medlem
enkelt vad är inget speciellt...
sätter du på dynamiska linjer så blinkar de rött såfort oddset ändras
Citera
2010-01-06, 09:37
  #4
Medlem
htsolna08s avatar
Pinnacle

Hej!

Har precis klarat av omsättningen av min insättningsbonus på golfnbet och har 7 k som jag tänkt sätta in på Pinnacle då jag inte spelat där tidigare och oddsen verkar riktigt bra.

Undrar lite vad ni tycker om spelbolaget? Haft några problem med de?
Ser att man ska skicka in en massa bilder till de, gillar inte att man ska skicka in bild på sitt kreditkort :/

Har de någon bonus och vad är omsättningskraven?

Skriv gärna vad som är bra eller dåligt med de.

Mvh Htsolna08
Citera
2010-01-06, 10:12
  #5
Medlem
Här har du en lång tråd där du kan läsa om Pinnacle

http://www.tipszonen.se/vb/showthread.php?t=2758
Citera
2010-01-06, 10:17
  #6
Medlem
Bra odds på linor på amerikanska sporter
Bra odds på linor på svenska sporter
Svårt att parlaya spel från olika marknader
Du måste skicka in bilder osv
Bonusen har de tagit bort fr.o.m. november har jag för mig, så ingen signup bonus.
Inga begränsningar om du är en highroller, däremot har vissa marknader maxbet på sig. Efter du placerat det så sänks oddset därefter kan du placera igen dock till lägre odds.
Bra att man måste skriva in sitt lösenord igen för att bekräfta spelen. Dåligt att man måste göra det också, för vissa marknader med lågt insatstak så sjunker oddsen hela tiden och man kanske måste försöka 2-3-4-5 gånger för att få igenom sitt spel.
Glöm inte att bolaget inte tillhör eu och därmed måste du beskatta varenda krona, finns dock vägar att kringgå detta men då måste du blanda in utländska kort osv osv.
Summa sumarum
Dina 7k finns det bättre ställen att lägga dom på såvida du inte enbart spelar på amerikanska sporter och jagar linor. När du närmar dig 100k i BR så skulle jag väl rekommendera pinny. Bonushora alla andra sidor tills dess.
Citera
2010-01-06, 12:02
  #7
Medlem
htsolna08s avatar
Tack för tipsen!

Har en fråga till bara, om man gör en insättning via MB slipper man skicka in en massa dokument då?
Citera
2010-01-06, 13:10
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av htsolna08
Tack för tipsen!

Har en fråga till bara, om man gör en insättning via MB slipper man skicka in en massa dokument då?

Du får ditt konto aktiverat och kan sätta in stålar utan att skicka in dokument. Men när du sen ska göra uttagen, det är då dokumenten måste skickas.
Citera
2010-01-06, 14:13
  #9
Medlem
htsolna08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaspuffar
Du får ditt konto aktiverat och kan sätta in stålar utan att skicka in dokument. Men när du sen ska göra uttagen, det är då dokumenten måste skickas.

Vad för dokument ska man skicka in då? Bara bild på pass/id?
Citera
2010-01-06, 14:26
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av htsolna08
Vad för dokument ska man skicka in då? Bara bild på pass/id?


Letade fram mitt gamla mail.. nu vet jag inte hur det är då jag öppnade mitt konto för väldigt länge sen, men dessa gällde då
Citat:
Photo ID: Passport, Driver's License or National Identity Card ( this is required only once even if you use multiple cards)
Front of your Credit Card
Back of your Credit Card (Please carefully redact only the 3 digit CVV2 or CVC2 Card Security Code in the scan)
Completed Authorisation Statement (please find attached a blank form to be completed and scanned)
Citera
2010-01-06, 14:40
  #11
Medlem
htsolna08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaspuffar
Letade fram mitt gamla mail.. nu vet jag inte hur det är då jag öppnade mitt konto för väldigt länge sen, men dessa gällde då

Bilder på kreditkortet lär man inte behöva ta om man gör uttag via MB ju

Synd det ska vara så rörigt på pinnacle, blir nog en annan sida istället
Citera
2010-01-06, 14:50
  #12
Medlem
simontimons avatar
Nordicbet har jag lirat på i ett år nu, kunde göra uttag på summor upp till 3000:- , sen en vacker dag fick jag helt random ett mail om att dom ville ha bild på id, tog ett fattigt kort med mobilkameran på mitt id och sen var jag godkänd

Så Nordicbet är INTE hårda med id och grejer, schysst sida med.
Dom har en signup bonus med och bra odds.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback