Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-10, 14:10
  #181
Medlem
199702042s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Det gäller en artikel i Aftonbladet från 1998. Så många brott begår invandrare

Söker man med Google får man dessa resultat:

https://www.google.se/search?client=....1.5IY46teTMWo

Artikeln dyker inte upp först eller ens bland följande resultat.

En sökning på samma på Duck Duck Go ger dock detta resultat:

https://duckduckgo.com/?q=S%C3%A5+m%...et&t=h_&ia=web

Sen sökta artikeln dyker upp först. Jag har även försökt söka på Google med termerna inom citationstecken och hittar inte artikeln. Tydligen verkar Google ha tagit bort den...

Man kan verkligen fråga varför? Det nämndes för några år sen att Google skulle göra en speciell version för Sverige. Detta är dock inte ens en kontroversiell artikel och i en vanlig tidning. Konstigt den inte går att hitta med Google.

Ni får gärna försöka...

Så går det till idag, Youtube ägs av Google - prova att hitta ett klipp där om köttfärsskandalen 2007 med ICA. Finns inte, inte ens ett litet klipp.
Citera
2020-02-10, 15:31
  #182
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 199702042
Så går det till idag, Youtube ägs av Google - prova att hitta ett klipp där om köttfärsskandalen 2007 med ICA. Finns inte, inte ens ett litet klipp.

Men det kan ju lika gärna handla om att Axfood ligger på och anmäler klipp. Många större företag har liknande funktioner, folk som kollar nätet hela dagarna efter misshagliga uppgifter att ta bort. Disney t ex.
Citera
2020-02-10, 16:58
  #183
Medlem
199702042s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Men det kan ju lika gärna handla om att Axfood ligger på och anmäler klipp. Många större företag har liknande funktioner, folk som kollar nätet hela dagarna efter misshagliga uppgifter att ta bort. Disney t ex.

Det kan säkert vara så att ICA anmäler videos om det. Uppdrag granskning är betalt av skattebetalarna ändå, tycker det är väldigt dåligt att Google censurerar hursomhelst för vind och våg.
Citera
2020-02-10, 17:29
  #184
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyFlygare
Jag skulle snarare tro att Aftonbladet bett Google ta bort den ur sökresultaten.

Nja. Om Aftonbladets redaktörer är så rädda för att folk tar till sig fakta via den hade de ju sannolikt raderat den själva.
Citera
2020-02-10, 17:56
  #185
Medlem
Silver.Swe.s avatar
ZZZzzzz kom in i matchen. Google tillika judarna och media berättar vad de anser att du ska få veta. Deal with it
Citera
2020-02-10, 18:45
  #186
Moderator
Ruskigbusss avatar
Ja, frågan om Censur och Google är inte purfärsk direkt.

Vill man veta mer om alternativa sökmotorer så finns det trådar om det också
(FB) Sökmotorer - sammanställning

Trådar sammanfogade
/Mod
Citera
2020-06-13, 15:16
  #187
Medlem
Readyfreddies avatar
Tänkte beställa lite sommarläsning och kom inte riktigt ihåg namnen på ett par ryska författare så jag sökte då på detta.

Aleksandr Solzjenitsyn var en av de jag kände till men till min förvåning ryms inte denne nobelpristagare bland de 50 ryska författare som visas på bild som "populära". Är det för Jordan Peterson rekommenderar honom som han inte är lämplig?
Citera
2020-06-15, 14:06
  #188
Medlem
Foto på Winston Churchill försvann från Google
https://samnytt.se/foto-pa-winston-c...n-fran-google/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback