Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2011-02-22, 23:12
  #49
Medlem
robotwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tord_Ywel
Lånar tråden lite. Blev sugen på att lira lite OMF och allt gick bra men när matcherna börjar så går spelet va 5ggr för fort vilket gör det lite väl svårt att spela, i menyerna är det dock rätt hastighet.
Har mixtrat lite med det som står i readmen men lyckas inte få till det, någon som har några tipps?

Provat underklocka lite med hjälp utav CTRL + F11?
Citera
2011-02-22, 23:37
  #50
Medlem
Tord_Ywels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotwo
Provat underklocka lite med hjälp utav CTRL + F11?

Har gjort det, och jag tror jag gjorde rätt men fungerade inte. Gick lika snabbt hela tiden ner till 1% då det plötsligt började gå för långsamt.
Citera
2011-06-26, 19:22
  #51
Medlem
Dantias avatar
Fixade det, ska bara få det till helskärm så är jag nöjd
__________________
Senast redigerad av Dantia 2011-06-26 kl. 19:49.
Citera
2011-07-01, 00:23
  #52
Medlem
Satanazists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dantia
Fixade det, ska bara få det till helskärm så är jag nöjd

Alt + Enter
Citera
2013-05-31, 00:31
  #53
Medlem
searchfunctions avatar
I brist på bättre tråd så försöker jag väl här.

Det är så att jag nyss har fått Dominus att fungera genom DosBox men tyvärr finns det inget ljud.

efter att installationen av spelet genomförts så får man välja mellan olika ljudkort:
Sound Canvas (Roland sound canvas)
Ad lib
Sound Blaster
MT-32

jag har prövat samtliga men får inget ljud.

jag läste att "In certain cases it might be useful to use a different emulated sound device
like a soundblaster pro (sbtype=sbpro1 in the DOSBox configuration file) or the gravis ultrasound (gus=true)."

Så jag gick in i DOSBox 0.74 Options och ändrade till sbtype=sbpro1. Men ingen lycka.

Någon som har något tips? Är verkligen nybörjare på detta, det är nätt och jämt att jag kommit såhär långt.
Citera
2013-10-22, 17:12
  #54
Medlem
Lånar tråden!
När jag skriver in dir så kommer listan upp och där står det att det finns en fil som heter TEASER och efter den står det EXE. Jag har provat alla möjliga olika kombinationer men det vägrar starta iallafall. Hjälp snälla!
*Det står "this is a PE executable"
Citera
2013-10-25, 08:33
  #55
Medlem
Grus-i-skons avatar
Nu är jag ungefär lika teknisk som den genomsnittliga babianen och det finns helt säkert andra som kan hjälpa dig bättre men jag gör ändå ett försök då jag växte upp med MS-DOS och har använt en DOSBox en del.

Det borde bara vara att skriva in filnamnet. Du är i rätt mapp och det är inga CD-skivor som behöver "mount:as" eller något?
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback