Flashback bygger pepparkakshus!
2010-01-05, 03:45
Medlem
Chandnis avatar
Har nyligen skaffat en ny dator som jag vill få min e-legitimation att fungera med. Jag använder mig av FF och Windows Vista. Banken SEB och programmet NetID.

Varje gång jag installerar e-legget och ska starta om FF så kommer det upp kraschrapport. Efter krascherna går det inte att få igång FF igen på annat vis än att installera om hela programmet.
Anväder den nyaste versionen av FF. Vill inte använda mig av IE till min e-leg, speciellt när jag vet att det fungerar på de andra datorerna jag har likadant på.

Har testat att installera om både FF och NetID och raderat alla tillhörande mappar som funnits i program-mappen. Har även testat installera e-leggen i IE för skojs skull. då gick det att installera och allt såg fint ut i testguiden man kan göra på telias hemsida. Men det gick inte att logga in på varken csn eller skatteverket. Därefter öppnade jag FF och då kraschade det igen.
Verkar som att mitt FF inte tål NetID.
Nån som har nåt tips på att lösa detta? Tack!

[Edit] Har även den senaste versionen av Java, om det nu skulle göra nån skillnad?
Senast redigerad av Chandni 2010-01-05 kl. 04:08.
Citera
2010-01-05, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chandni
Har nyligen skaffat en ny dator som jag vill få min e-legitimation att fungera med. Jag använder mig av FF och Windows Vista. Banken SEB och programmet NetID.

Varje gång jag installerar e-legget och ska starta om FF så kommer det upp kraschrapport. Efter krascherna går det inte att få igång FF igen på annat vis än att installera om hela programmet.
Anväder den nyaste versionen av FF. Vill inte använda mig av IE till min e-leg, speciellt när jag vet att det fungerar på de andra datorerna jag har likadant på.

Har testat att installera om både FF och NetID och raderat alla tillhörande mappar som funnits i program-mappen. Har även testat installera e-leggen i IE för skojs skull. då gick det att installera och allt såg fint ut i testguiden man kan göra på telias hemsida. Men det gick inte att logga in på varken csn eller skatteverket. Därefter öppnade jag FF och då kraschade det igen.
Verkar som att mitt FF inte tål NetID.
Nån som har nåt tips på att lösa detta? Tack!

[Edit] Har även den senaste versionen av Java, om det nu skulle göra nån skillnad?
Ring Telias support för e-leg. De brukar vara intresserade av att lösa problem med sin tjänst och hyfsat bra på det också.

Posta gärna hur det går/gick...
Citera
2010-01-05, 22:51
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Inte IT-säkerhet

-> Windows - Support

// Mod
Citera
2010-01-21, 04:29
Medlem
Chandnis avatar
jag orkade faktiskt inte ringa till telia support.
formaterade om datorn istället. funkar fint nu =)

men tack för svar! =D
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in