Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-01-04, 21:38
  #1
Medlem
Har ett problem med min windows laptop som inte är världens allvarligaste, men det är otrligt irriterande. Det är så när jag pluggar in ett par hörlurar så kan jag inte få ljud enbart genom hörlurarna, utan ljudet kommer samtidigt ifrån de inbyggda högtalarna. Har letat bland inställningarna men inte hittat lösningen där. Är det nån inställning jag råkat komma åt, eller är det helt enkelt glapp i uttaget?

Tack på förhand!
Citera
2010-01-04, 22:28
  #2
Medlem
Zippis avatar
Det skulle hjälpa om du skrev vilket Windows OS du har, och även märke + modell på datorn.
Citera
2010-01-04, 23:29
  #3
Medlem
glhfs avatar
Kontrollera att drivrutinerna för datorns ljudkort är up to date. Skulle det vara så att du tillät Windows Update att självt hitta passande drivrutiner för ljudkortet, så avinstallera dem och ladda ner nya från tillverkarens hemsida. Efter installationen av dessa bör en genväg till ljudinställningarna (inte Windows egna) rimligtvis ha lagt sig i kontrollpanelen. Kika bland dess alternativ.
Citera
2010-01-05, 03:03
  #4
Moderator
MondoBizarros avatar
ÖDOI -> Windows Support
/Mod
Citera
2010-01-05, 16:30
  #5
Medlem
ursäktar min okunnighet, men hur kollar jag detta?
Citera
2010-01-05, 16:32
  #6
Medlem
Jag har en Asus dator med Windows Vista.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback