2010-01-02, 15:04
Medlem
Hejsan!

Det är som såhär att jag har delat min hårddisk i 3 partitioner - 1 för Vista och 1 för lagring samt den 3e för windows 7 som jag installerade här om dagen.

Problemet är nu att de tunga programmen som jag installerat på lagringspartitionen (typ adobeprogrammen) bara funkar när jag kör vista.

Min fråga är alltså om det finns det något enkelt sätt att få dessa program att funka även när jag kör win 7 eller måste jag installera programmen en gång till på lagringspartitionen fast via win 7? Och hur blir det isåfall när man installerar samma program 2 ggr på samma partition? Det får man väl inte göra ostraffat antar jag?

Tack på förhand!
Citera
2010-01-02, 15:16
Medlem
Andreasvbs avatar
En del program, oftast större program som Photoshop installerar i flera mappar, varav några i Program-mappen, bl.a. delade filer.
Kan även installeras en och annan tjänst.
Då måste man tyvärr ha en installation för varje Windows.

Det går att ordna, lösningen heter portabel installation.

Finns många program som fungerar att installera portabelt, att alla filer lägger sig på samma plats.
Olika för varje program om man kan aktivera det, dock.
Tyvärr stöder inte Photoshop det, utan man måste gå den lite mer olagliga vägen.

Finns en portabel Photoshop CS4 på under 100 MB, går att hitta om man söker lite.
Citera
2010-01-02, 15:38
Medlem
Tack för svar!

Ska titta runt efter portable photoshop. Vet du om det även finns portable:

flash cs4
dreamweaver cs4
after effects cs4
illustrator cs4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera