Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-07-27, 00:37
  #13
Medlem
Zlaneks avatar
Tjena!

Tänkte bumpa tråden lite med kanske ett litet off topic inlägg men hur ser det ut om man dåliga gymnasie betyg men bra resultat på högskoleprovet? skulle de förstå och acceptera detta?

pma mig gärna ni som vet! tar gärna emot era förslag och lyssnar gärna på era egna erfarenheter och historier!

mvh

zlanek
Citera
2011-07-27, 12:04
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zlanek
Tjena!

Tänkte bumpa tråden lite med kanske ett litet off topic inlägg men hur ser det ut om man dåliga gymnasie betyg men bra resultat på högskoleprovet? skulle de förstå och acceptera detta?

pma mig gärna ni som vet! tar gärna emot era förslag och lyssnar gärna på era egna erfarenheter och historier!

mvh

zlanek
Savitt jag vet skiter de blankt i hogskoleprovet. Daremot far man gora SATs som ar ekvivalent.
Citera
2011-08-02, 10:10
  #15
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zlanek
Tjena!

Tänkte bumpa tråden lite med kanske ett litet off topic inlägg men hur ser det ut om man dåliga gymnasie betyg men bra resultat på högskoleprovet? skulle de förstå och acceptera detta?

pma mig gärna ni som vet! tar gärna emot era förslag och lyssnar gärna på era egna erfarenheter och historier!

mvh

zlanek

Hur dåliga gymnasiebetyg?
Citera
2011-08-10, 22:33
  #16
Medlem
Zlaneks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Hur dåliga gymnasiebetyg?

Riktigt dåliga. Gick väl ut med 15 i snitt.
Fick däremot meriter som ger lite högre snitt läste bland annat ma E, språk steg 3, engelska C m.m.

Men får väl ge mig på SAT
Citera
2011-08-19, 14:31
  #17
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zlanek
Riktigt dåliga. Gick väl ut med 15 i snitt.
Fick däremot meriter som ger lite högre snitt läste bland annat ma E, språk steg 3, engelska C m.m.

Men får väl ge mig på SAT

Alltså, 15 i snitt är inte dåliga betyg.

När du skriver att du vill plugga i NY, menar du på Manhattan eller någonstans i staten NY? 15 i snitt borde räcka för att komma in på CW Post dryga 40 minuter ut på Long Island. Riktigt bra skola dessutom med härliga omgivningar.

Kontakta en studieförmedlare här i Sverige för hjälp.
Citera
2011-08-19, 16:48
  #18
Medlem
Visdomsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zlanek
Riktigt dåliga. Gick väl ut med 15 i snitt.
Fick däremot meriter som ger lite högre snitt läste bland annat ma E, språk steg 3, engelska C m.m.

Men får väl ge mig på SAT
Kör på. Jag känner en svensk som just nu studerar på undergraduate nivå på Columbia University, som gick ut gymnasiet med strax över 13 i snitt. Amerikanska universitet kollar på så mycket mer än bara betyg, och kollar (som du säger) på specifika betyg i specifika kurser. Se till att få bra score på SAT och TOEFL. Steg III, kan du språket flytande? I så fall bör du köra det på SAT subject test, att kunna tre språk flytande värderas jättehögt. Och om du inte kan det utmärkt bra borde du lära dig det!
Citera
2011-11-21, 10:51
  #19
Medlem
Skulle vilja Bumpa den här tråden!

Lite mer konkret.. Hur går man tillväga för att ansöka till NYU eller Colombia? Jag går pluggar just nu juristutbildningen i Uppsala och är sugen på att läsa lite på något av de två nämnda universiteten.

Eftersom skolan inte har utbyte med dessa skolor, hur går jag då tillväga?
Citera
2011-11-22, 01:17
  #20
Medlem
Sebi, känns det ändå inte rätt värdelöst att köra i USA om du går juristprogrammet?
Det ändå du kan läsa är deras allra, allra mest basic kurser, om du nu inte väljer att bara lalla.

Även om inte UU kör utbyte med columbia eller nyu så kanske det kan vara värt att slå Steffi en pling, hon har ju en hel del att göra med amerikanska skolor liksom.

http://katalog.uu.se/empInfo/?languageId=3&id=N99-674
Citera
2013-01-31, 18:08
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Visdomsmannen
Kör på. Jag känner en svensk som just nu studerar på undergraduate nivå på Columbia University, som gick ut gymnasiet med strax över 13 i snitt. Amerikanska universitet kollar på så mycket mer än bara betyg, och kollar (som du säger) på specifika betyg i specifika kurser. Se till att få bra score på SAT och TOEFL. Steg III, kan du språket flytande? I så fall bör du köra det på SAT subject test, att kunna tre språk flytande värderas jättehögt. Och om du inte kan det utmärkt bra borde du lära dig det!


Vad hade han för referenser som gjorde honom avvikande?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback