Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-01-02, 12:24
  #1
Avstängd
cottonfevers avatar
Köpte ny tv för en månad sen, Philips 42" LCD full-HD.
Igår fick min son tag på en kulspetspenna och hann hacka den 10 gånger i LCD-panelen innan jag fick tag i den lilla...... busungen.
Det är altså 10st små hål i panelen, inga pixlar är trasiga.
Går det att byta ut panelen och vad kan det kosta?
Kan jag ta det på min "drulle"försäkring jag har via hemförsäkringen eller kommer dom att tycka att det inte är något fel på tv:n?
Sitter man några meter bort så ser man märkena om man tittar noga, och det stör mig ganska mycket, men ett försäkringsbolag kanske tycker att tv:n duger fint?
Citera
2010-01-02, 12:27
  #2
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av cottonfever
Köpte ny tv för en månad sen, Philips 42" LCD full-HD.
Igår fick min son tag på en kulspetspenna och hann hacka den 10 gånger i LCD-panelen innan jag fick tag i den lilla...... busungen.
Det är altså 10st små hål i panelen, inga pixlar är trasiga.
Går det att byta ut panelen och vad kan det kosta?
Kan jag ta det på min "drulle"försäkring jag har via hemförsäkringen eller kommer dom att tycka att det inte är något fel på tv:n?
Sitter man några meter bort så ser man märkena om man tittar noga, och det stör mig ganska mycket, men ett försäkringsbolag kanske tycker att tv:n duger fint?

Ring och hör med försäkringsbolaget + tillverkaren. Du kan ju säga att det var fel på produkten när du fick den?
Citera
2010-01-02, 12:27
  #3
Medlem
anooonyms avatar
Du har väl garanti, ring de du köpte av och hör med dom.
Citera
2010-01-02, 12:33
  #4
Avstängd
cottonfevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knoot

Ring och hör med försäkringsbolaget + tillverkaren. Du kan ju säga att det var fel på produkten när du fick den?
Ja, fast nu har det ju gått så lång tid... Om hålen hade varit från början borde jag ju ha åkt tillbaks med tv:n direkt!?
Jag har tänkt att ringa försäkringsbolaget, men tänk om dom säger nej till en ny tv... Då skulle det ju vara bättre om jag råkade tappa tv:n i backen först, så den totalkrashar (men det vill man ju inte göra, det är ju faktskt straffbart)
Citera
2010-01-02, 12:34
  #5
Avstängd
cottonfevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anooonym
Du har väl garanti, ring de du köpte av och hör med dom.
Ja, men garantin omfattar ju bara fabrikationsfel...
Citera
2010-01-02, 12:41
  #6
Medlem
CommonKnowledges avatar
Ska gå på drulle. En kompis kastade in en fjärrkontroll i sin tv och skyllde på sin systerson sen. Fick en liknande tv av stället han köpt den på.
Citera
2010-01-02, 13:18
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av cottonfever
Ja, fast nu har det ju gått så lång tid... Om hålen hade varit från början borde jag ju ha åkt tillbaks med tv:n direkt!?
Jag har tänkt att ringa försäkringsbolaget, men tänk om dom säger nej till en ny tv... Då skulle det ju vara bättre om jag råkade tappa tv:n i backen först, så den totalkrashar (men det vill man ju inte göra, det är ju faktskt straffbart)
Du behöver inte säga att du kopplat in den förrens igår?
Citera
2010-01-02, 20:08
  #8
Avstängd
cottonfevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knoot
Du behöver inte säga att du kopplat in den förrens igår?
Ja, det skulle vara om jag sa så... Men jag tror fan inte dom tror mig...
Citera
2010-01-02, 20:36
  #9
Avstängd
kstroms avatar
Tror det är kört för din del. Kolla om försäkringsbolaget kan hjälpa dig men det är jag tveksamm till!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback