Citat:
Ursprungligen postat av kloakdykare
Ojoj, du har problem.
Det där kan betyda vad som helst; hon vill bli uppvaktad, få presenter, förklara att hon kommer att bete sig som en bortskämd liten sessa vid allehanda tillfällen när tillvaron (och du) inte riktigt passar hennes små prinsessbehov. Du kommer att jämföras med andra killar, hon kommer att bli sur när väninnornas pojkar gör "bättre" saker, du kommer att hamna i kylan, OCH du kommer inte att få reda på var du fallerat. Trubbel över hela linjen.
Gör slut nu. ELLER kräv en lista från henne vad EXAKT det är hon förväntar sig och se om DU kan ställa upp på det. Eller be henne hålla käft.
Äh, trams!
Det betyder bara att hon vill att du behandlar henne med respekt och visar henne uppskattning och förstår att om du inte behandlar henne väl så kommer hon inte att finnas kvar. Jag tycker att det är ett fullt rimligt krav i ett förhållande. Man kan inte tro att ens pojk/flickvän stannar kvar med en om man inte visar dem lite uppskattning ibland. Det bästa exempel på att visa uppskattning som jag kan tänka mig är att verkligen umgås med varandra. Prata och var bara tillsammans, utan kompisar, tv, datorer eller andra distraktioner. Skratta och var glada och ha roligt.
OM du har rätt, kloakdykare, och TS's tjej tycker att uppskattning=presenter och att få sin vilja fram i alla lägen, så har TS valt en jobbig tjej. Eller det kanske är du som brukar välja jobbiga tjejer och därför förutsätter att alla tjejer är likadana?