2010-01-02, 05:04
Medlem
Min flickvän skrev nyss till mig att jag ska "lova att aldrig ta henne för givet", vad innebär det begreppet egentligen, och vad ska man svara på nått sånt egentligen?
Citera
2010-01-02, 05:15
Medlem
blotarns avatar
Du ska inte dra förhastade slutsater, förvänta dig för mycket eller för lite, och inte bli arg när hon är arg.
Kvinnor...
Citera
2010-01-02, 05:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blotarn
Du ska inte dra förhastade slutsater, förvänta dig för mycket eller för lite, och inte bli arg när hon är arg.
Kvinnor...

mm dom är aningen speciella, vafan har hon suttit och grubblat på helt plötsligt mitt i natten, att jag tar henne för givet? Hon bad om att få hänga här imorrn innan hon skulle jobba och sova här efter hon slutat jobba samt att jag skulle köra hem henne ikväll för att hon skulle hem? Snacka om motsägelsefullt
Citera
2010-01-02, 05:28
Bannlyst
Det ända som jag kan tänka mig att hon menar är att du inte ska ta henne för givet som sagt Dvs, att det inte blir "vardag" och självklart, precis som du aldrig kan förlora henne, hon kommer ändå alltid att vara med dig. Förstår du?

Men det låter ändå jäkligt märkligt det där, att helt plötsligt skicka iväg ett sådant SMS.
Citera
2010-01-02, 05:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lawrenceee
Det ända som jag kan tänka mig att hon menar är att du inte ska ta henne för givet som sagt Dvs, att det inte blir "vardag" och självklart, precis som du aldrig kan förlora henne, hon kommer ändå alltid att vara med dig. Förstår du?

Men det låter ändå jäkligt märkligt det där, att helt plötsligt skicka iväg ett sådant SMS.

Så du menar att jag inte ska förvänta mig att hon alltid ska vara med mig och att jag närsomhelst kan förlora henne eller vadå?

Vad ska jag svara egentligen? Att inte hon ska ta mig för givet eller vafan vill hon få för respons?
Citera
2010-01-02, 05:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Murphyes
Så du menar att jag inte ska förvänta mig att hon alltid ska vara med mig och att jag närsomhelst kan förlora henne eller vadå?

Vad ska jag svara egentligen? Att inte hon ska ta mig för givet eller vafan vill hon få för respons?

Alltså, menar inte att du ska gå runt och oroa dig och tänka på det. Men att du "uppskattar" henne och att inte allt blir vardag och en självklarhet eller hur man ska förklara det. Att det inte blir som morsan som alltid förlåter en vad man än gör eller hur fan man ska jämföra de

Jag tycker du ska svara och fråga vad hon menar så slipper du grubbla och du får det istället på papper.
Senast redigerad av lawrenceee 2010-01-02 kl. 05:39.
Citera
2010-01-02, 08:44
Medlem
SniperJackals avatar
Är det bara jag som anser att "ta för givet" är en bra sak?
jag menar för mig låter det bara positivt att man förväntar sig att personen alltid finns där för en. Samma sak med andra om mig.

Sen om man beter sig som en skitstövel är ju en annan sak vilket jag antar de flesta förknippar med ta för givet. Men man kan väl ta någon för givet men ändå behandla denne väl?
Citera
2010-01-02, 08:46
Medlem
davveboys avatar
Du ska inte ta henne för givet. Med det menas att du inte ska tro att du kan behandla henne hur du vill eller att läget inte kan förändras. Kort sagt betyder det att du ska uppskatta henne.
Citera
2010-01-02, 09:38
Medlem
Beldarans avatar
Att du inte ska ta för givet att hon vet att du tycker lika mycket om henne sen som nu, när du hellre väljer att umgås med alla andra, prata med alla andra, sitta framför datorn hela tiden etc etc. Dvs, slippa dom klassiska problemen att när damen kommer och säger att hon känner sig ensam och inte uppskattad, omtyckt inte besvara det med "vilket gnäll, hon VET ju att jag gillar henne, annars hade jag inte varit här".

Inte ta för givet att hon VET sånt du tycker hon ska veta.

Bla. För det är för j-a jobbigt att bli tagen för given, vilken anledning det än är.
Citera
2010-01-02, 10:42
Medlem
Citat:
Min flickvän skrev nyss till mig att jag ska "lova att aldrig ta henne för givet", vad innebär det begreppet egentligen, och vad ska man svara på nått sånt egentligen?

Ojoj, du har problem.
Det där kan betyda vad som helst; hon vill bli uppvaktad, få presenter, förklara att hon kommer att bete sig som en bortskämd liten sessa vid allehanda tillfällen när tillvaron (och du) inte riktigt passar hennes små prinsessbehov. Du kommer att jämföras med andra killar, hon kommer att bli sur när väninnornas pojkar gör "bättre" saker, du kommer att hamna i kylan, OCH du kommer inte att få reda på var du fallerat. Trubbel över hela linjen.

Gör slut nu. ELLER kräv en lista från henne vad EXAKT det är hon förväntar sig och se om DU kan ställa upp på det. Eller be henne hålla käft.
Citera
2010-01-02, 10:44
Medlem
Citat:

Urgammalt kvinnligt förtryck.
Du ska inte svara något, bara hajja att det är hon som håller i ratten i ert förhållande.
Gör slut nu.
Citera
2010-01-02, 11:29
Medlem
Witticisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kloakdykare
Ojoj, du har problem.
Det där kan betyda vad som helst; hon vill bli uppvaktad, få presenter, förklara att hon kommer att bete sig som en bortskämd liten sessa vid allehanda tillfällen när tillvaron (och du) inte riktigt passar hennes små prinsessbehov. Du kommer att jämföras med andra killar, hon kommer att bli sur när väninnornas pojkar gör "bättre" saker, du kommer att hamna i kylan, OCH du kommer inte att få reda på var du fallerat. Trubbel över hela linjen.

Gör slut nu. ELLER kräv en lista från henne vad EXAKT det är hon förväntar sig och se om DU kan ställa upp på det. Eller be henne hålla käft.

Äh, trams!

Det betyder bara att hon vill att du behandlar henne med respekt och visar henne uppskattning och förstår att om du inte behandlar henne väl så kommer hon inte att finnas kvar. Jag tycker att det är ett fullt rimligt krav i ett förhållande. Man kan inte tro att ens pojk/flickvän stannar kvar med en om man inte visar dem lite uppskattning ibland. Det bästa exempel på att visa uppskattning som jag kan tänka mig är att verkligen umgås med varandra. Prata och var bara tillsammans, utan kompisar, tv, datorer eller andra distraktioner. Skratta och var glada och ha roligt.

OM du har rätt, kloakdykare, och TS's tjej tycker att uppskattning=presenter och att få sin vilja fram i alla lägen, så har TS valt en jobbig tjej. Eller det kanske är du som brukar välja jobbiga tjejer och därför förutsätter att alla tjejer är likadana?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in