Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-02-10, 14:26
  #1
Medlem
Ravenouss avatar
Jag vet när jag var yngre då drack jag och min polare ett öl som hette pb=private brew men den försvann helt plötsligt, så min fråga är hur fan kan man sluta göra en sån god öl?! saknar dom dagarna när vi brukade bunkra upp med pb och ligga i solen hela sommaren och pimpla
Citera
2004-02-10, 23:09
  #2
Medlem
Kan inte komma ihåg att jag hört talas om???
När slutades den säljas?
Har nåt minne av nån öl i med skum flaska som försvann nångång mitten av 80talet...
Kan det vara den?
Citera
2004-02-10, 23:51
  #3
Medlem
Locco Roccos avatar
fan va kul att det var någon annan som kom ihåg den också!

Perfa Bärs som vi brukade kalla den...

Tyvärr gick den ett sorgligt öde till mötes... först bytte de design på burken... sen togs den bort...

Första designen på burken var väl grön om jag inte minns fel?

Det är många stunder då man saknat en Perfa Bärs faktisk sen dess...

Det fanns flera butiker där man kunde få ett flak PB för 99 spänn... good old days!

Det roliga är att PB faktiskt räddar liv...
En gång krockade en kompis på moppe utan hjälm, med en bil, och flög upp på motorhuven... men eftersom han hade hela ryggsäcken full med Perfa Bärs, undvek han skador... sen dess är den legendarisk... kom tillbaka Perfa Bärs, död eller levande!!!!!!!!!!!
Citera
2004-02-11, 00:16
  #4
Medlem
Försvann den på 80talet nångång? dvs, kan det vara samma som jag tänke på?
har för mig att den var poppis bland fyllgubbarna & hade lite annan utformning på flaskan...
Eller är jag ute & cyklar helt..?
Citera
2004-02-11, 08:06
  #5
Medlem
Kung Kisstanks avatar
Anledningen till att en produkt försvinner från marknaden är väl oftast att för få människor köper den?
Citera
2004-02-11, 13:12
  #6
Medlem
Locco Roccos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung Kisstank
Anledningen till att en produkt försvinner från marknaden är väl oftast att för få människor köper den?

Tack, nu slapp man fundera i ovisshet.

Dock stämmer inte ditt resonemang fullt ut. Ibland har kostnaden för att ta bort en produkt varit så hög i form av försämrat varumärke, att den enskilda produkten fått vara kvar. Den har ett så kallat symbolvärde. Se t.ex. piggelin för GB och Fruktsoda för Apotekernes.
Citera
2004-02-11, 14:21
  #7
Medlem
Surreals avatar
Jag tror att burken var grön, men är inte hundra? Sen var det i början av 90-talet den försvann om jag inte minns fel...
Citera
2018-07-28, 21:20
  #8
Medlem
Gröna burkar gult p och rött b Försvann typ 94
Köpte allting 2 sexpack varje fredagskväll fjortisåldern
Citera
2018-08-02, 18:47
  #9
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Dos
Gröna burkar gult p och rött b Försvann typ 94
Köpte allting 2 sexpack varje fredagskväll fjortisåldern

Snackar vi folköl? Fanns den som starköl också?
Citera
2018-08-02, 18:56
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Dos
Gröna burkar gult p och rött b Försvann typ 94
Köpte allting 2 sexpack varje fredagskväll fjortisåldern
Kan bara hända på Flashback. Någon svarar på ett inlägg som är 14 år, fem månader och 17 dagar gammalt. Måste vara rekord. Oavsett, så lång tid har jag väntat på att få reda på hur burkarna såg ut. Man får inte ha bråttom. Thanks.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback