Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-13, 21:02
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ajnstajn
Tog den första länken jag hittade, 297sek gick en stol på.

Tänkte flyga till Thailand med endast handbagage då vi antagligen kommer att åka omkring en del där och det är segt att släpa omkring på en klumpig resväska.

Vad kan man inte ha med sig i handbagage på inrikesflyg förutom det uppenbara, narkotika, vapen och sprängmedel..?

Vätskor i form utav solkräm, schampo, myggmedel osv?
Sprit?
Snus?
Rakhyvlar?


Samma regler på inrikesflyg i Thailand när det gäller handbagage som i Europa.
Snus var inge problem senast (December 2015)

700 baht kostade VIP bussen till Krabi ifrån Mo Chit såg jag senast, så prisskillnad jämfört med flyg är 100 kr.
Om det är värt det är upp till var och en att avgöra..

Du kan kolla in buss priser på
sawasdee.com vet inte hur pass uppdaterade priserna är. Men de stämmer ganska bra (100 baht hit eller dit)
__________________
Senast redigerad av Horknullarn 2016-01-13 kl. 21:07.
Citera
2018-12-16, 20:20
  #50
Medlem
utan.att.stannas avatar
Hinndr kanske ta em spruta mot kolera... Högst. Vilken mat bör man rikta in sig på för att inte bli kass?
Citera
2018-12-16, 21:16
  #51
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Hinndr kanske ta em spruta mot kolera... Högst. Vilken mat bör man rikta in sig på för att inte bli kass?
Sist jag tog sprutor var nog 2012, tro man klarar sig långt på bra hand hygien med tvål och vatten.
Maten från de rullande matvagnarna är ju nygjord mat och god så det kan jag rekommendera, på större restauranger verkar risken för magsjuka vara större enl egna erfarenheter.
Men blir du sjuk så har man oftast ett apotek runt hörnet och glöm inte att köpa vätskeersättnings pulver, kan va bra att fylla på mineraler mm efter magsjuka, ja även om man svettats mycket.
Citera
2018-12-17, 07:23
  #52
Medlem
Flytt-lasses avatar
Handhygienen är nog a och o allra helst om det ska ätas med fingrarna.
Ett stash med Imodium är aldrig fel och ha på rummet om turistmagen skulle infinna sig, ett par tre stycken slår tvärstopp på systemet.
För även om pharmacys ligger i nästan varje gathörn vill man inte springa omkring just då och leta piller.
Personligen är det mest ölen i combo med jävligt stark mat som kan orsaka besvär men alla är olika.
Men skaldjurs buffe med dålig omsättning kanske man ska undvika...
Fast då tycker jag nog att chinabuffe hemma i svedala är en större risk.
Citera
2019-01-09, 12:23
  #53
Medlem
beaver_ses avatar
Saknar ni Koh Samui, eller undrar hur läget är så finns alltid denna, en massa faranger är där iallafall.
Lamai Walking Street Live Stream From Lamai, Koh Samui, Thailand | Live HD Webcam | SamuiWebcam
Byn
https://www.youtube.com/watch?v=hkH5bHiPa6c
stranden
https://www.youtube.com/watch?v=TE4xzfpAlm8
__________________
Senast redigerad av beaver_se 2019-01-09 kl. 12:28.
Citera
2019-03-10, 15:55
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Michael-Short
Har bott på Samui i 1,5 år. Skulle hålla mig undan den ön om jag kunde och välja phuket framför den. Mer maffia och folk som hela tiden blåser "vitingar" får man ju leta efter, så kan de hålla sig för sig själva.
Har aldrig varit på ett ställe där man är så tokig efter pengar som Samui, och då har jag bott i Thailand och Asien i 6 års tid.

Är det "brudar" du är ute efter så finns det på båda ställerna, men jag skulle välja phuket långt före skitön samui.
Första gången jag kom till Samui blev jag helt såld.Så fantastiskt ställe.Jag kände vid hemkomsten till Sverige att jag måste återvända och redan året efter blev det en tur dit igen.Lika mycket som jag gillade stället första gången avskydde jag ön efter andra besöket.Maffia ,korruption,girighet blev så uppenbart att det fina hamnade i skuggan.
Citera
2019-06-28, 23:12
  #55
Avstängd
Hur är shoppingen på kosa mui?
Citera
2019-06-28, 23:35
  #56
Medlem
Är också intresserad då jag planerar att åka tillbaka till Samui för första gången på 20 år.

Hittade en enkel resa från SUV för 3,700B. För det kan jag besöka hela Europa med lite framförhållning.

Varför är det fortfarande så dyrt? Trodde Bangok Airways hade släppt monopolet för många år sedan.
Citera
2019-06-29, 17:18
  #57
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klanten11
Är också intresserad då jag planerar att åka tillbaka till Samui för första gången på 20 år.

Hittade en enkel resa från SUV för 3,700B. För det kan jag besöka hela Europa med lite framförhållning.

Varför är det fortfarande så dyrt? Trodde Bangok Airways hade släppt monopolet för många år sedan.
Du tror inte detta kan påverka kostnaderna https://fx-rate.net/SEK/THB/
Men är du ekonomiskt känslig så kanske en resa i europa skulle vara bäst för dig.
Citera
2019-06-29, 18:39
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Du tror inte detta kan påverka kostnaderna https://fx-rate.net/SEK/THB/
Men är du ekonomiskt känslig så kanske en resa i europa skulle vara bäst för dig.
Det är så klart att kronkursen påverkar mitt pris, men grundpriset är fortfarande dyrt. Det går att flyga inrikes med andra bolag för halva priset, så hur kan du motivera dubbla kostnaden?
Citera
2019-06-29, 22:44
  #59
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klanten11
Det är så klart att kronkursen påverkar mitt pris, men grundpriset är fortfarande dyrt. Det går att flyga inrikes med andra bolag för halva priset, så hur kan du motivera dubbla kostnaden?
Jag liksom äger inte flygbolaget och kan då inte motivera för deras priser.
Men det är väl som i svedala, en del har saftiga priser typ märkes verkstäder, sen nån svensk bilmekar med normala priser medans mustafas tar en bråkdel och med det en lika skral kvalitet.

Men allvarligt, några hundra baht hit eller dit är väl inget att gnälla över då det överlag är så billigt att leva i Thailand, klaga över den svenska statliga skatten på bensin & diesel och jag skall slavisk lika alla dina inlägg.

Man få välja vilka fighter som är värda att slåss för här i livet, priset på en flygbiljett i Thailand är inte det.
Citera
2019-06-30, 00:35
  #60
Medlem
Flytt-lasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klanten11
Är också intresserad då jag planerar att åka tillbaka till Samui för första gången på 20 år.

Hittade en enkel resa från SUV för 3,700B. För det kan jag besöka hela Europa med lite framförhållning.

Varför är det fortfarande så dyrt? Trodde Bangok Airways hade släppt monopolet för många år sedan.

3700 är nog ett ganska bra pris....
Men visst det är dyrt allra helst om man jämför med andra rutter i lajland.
Men bkk airways äger flygplatsen och sätter sina egna priser, för något år sen va thaiairways oxå där för konkurensens skull... men fick inte lägga sig under bkks priser.
Billigast är väl flyg till Surat och minibuss och färja men då är det helt plötsligt ett äventyr och ta sig dit.
10 lapp t/r med lite dålig framför hållning är väl ganska bra tumregel, och det är fan dyrt.
På 20 års tid har det förändrats en hel del, och inte till det bättre men det är min personliga åsikt.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1088900

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback