Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-12-30, 21:21
  #1
Medlem
Arbetarbroders avatar
Jag har bott i mångkulturell förort i stor del av mitt liv och träffat många invandrare där.
Jag har tänkt på de här med sex och många typ dissar svenska killar när de kommer till diskussioner om fittslickning..

Det gäller inte alla kulturer, men ligger det någonting bakom det här? Eller är det bara en svordom som typ "kuksugare" kan vara? "Fittslickare" kan väl tolkas som toffel kanske eftersom man anstränger sig för att göra det skönt för en tjej, även om den tolkningen känns långsökt.

Ni som är invandrare på Flashback, tjejer som haft sex med invandrare eller ni som känner invandrare, har ni också hört talas om det här?
Ligger det någonting i det eller? Anses det som fult i vissa kulturer att slicka fitta? Och VARFÖR skulle det göra det?
Jag vet att det inte behöver vara en kulturell grej heller för den delen... Och onödigt tjaffs om invandrare känns onödigt i den här tråden...
Citera
2009-12-30, 21:24
  #2
Medlem
Ted.Bundys avatar
Handlar väl mer om uttryck egentligen bara?

"Knullad i röven" är ju också ett extremt förnedrande uttryck. Dock är jag av den uppfattningen att väldigt många tjejer har det, oavsett om killen är svensk eller utländsk.

Listan kan säkerligen göras lång.

MVH/Ted Bundy
Citera
2009-12-30, 21:25
  #3
Medlem
Ett tecken på att man inte är dominant i förhållandet? Folk var troligtvis inte öppna med det i tidigt 1900-tal.
Citera
2009-12-30, 21:26
  #4
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ted.Bundy
Handlar väl mer om uttryck egentligen bara?

"Knullad i röven" är ju också ett extremt förnedrande uttryck. Dock är jag av den uppfattningen att väldigt många tjejer har det, oavsett om killen är svensk eller utländsk.

Listan kan säkerligen göras lång.

MVH/Ted Bundy

Ja, precis. Det kan ju vara uttryck bara, men många har sagt det men sådan betoning att det låter som de aldrig skulle kunna göra det. Därmed inte sagt att det utesluter att det är ett uttryck.
Men jag har hört att "det är typiskt svenska killar", och inte alla gånger nerväderande utan mer som fakta från invandrare. Så jag blev ändå nyfiken om det ligger någonting i det.
Citera
2009-12-30, 21:27
  #5
Medlem
Mufffs avatar
I många kulturer är kvinnan underordnad mannen och om man då slickar en brud enbart för hennes njutning anses det som att mannen underkastar sig kvinnan, vilket inte får förekomma. Dat's mah theory.
Citera
2009-12-30, 21:28
  #6
Medlem
Är väl något med macho attityden skulle jag gissa på.
Finns väl i alla grupper med hos tex albaner tycker jag den är vanligare, fanns ju en alban på fb som inte tyckte det var bögigt att knulla en kille i röven, eftersom det är manligt att spänna på med kvinnligt (och därför bögigt) att ta emot.
Citat:
Ursprungligen postat av Mufff
I många kulturer är kvinnan underordnad mannen och om man då slickar en brud enbart för hennes njutning anses det som att mannen underkastar sig kvinnan, vilket inte får förekomma. Dat's mah theory.
Tror samma sak.
Ett par negrer och en vit snackar ut om att slicka fitta.
http://www.youtube.com/watch?v=TcuA22pfAto
__________________
Senast redigerad av Fistor 2009-12-30 kl. 21:31.
Citera
2009-12-30, 21:29
  #7
Medlem
Ted.Bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Ja, precis. Det kan ju vara uttryck bara, men många har sagt det men sådan betoning att det låter som de aldrig skulle kunna göra det. Därmed inte sagt att det utesluter att det är ett uttryck.
Men jag har hört att "det är typiskt svenska killar", och inte alla gånger nerväderande utan mer som fakta från invandrare. Så jag blev ändå nyfiken om det ligger någonting i det.

Rätt intressant frågeställning du ställer ändå. Dock så vet jag inte vilken tilltro man ska lägga på det? Det kanske mycket väl stämmer att det finns personer som resonerar så.

Men jag är också av uppfattningen att analsex inte heller är något som tjejer uttrycker helt öppet att man har bland annat pga. att det anses nedvärderande.

En fråga, vilket ålderspann befinner sig dessa personer du syftar på?

MVH/Ted Bundy
Citera
2009-12-30, 21:32
  #8
Medlem
Ted.Bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fistor
Är väl något med macho attityden skulle jag gissa på.
Finns väl i alla grupper med hos tex albaner tycker jag den är vanligare, fanns ju en alban på fb som inte tyckte det var bögigt att knulla en kille i röven, eftersom det är manligt att spänna på med kvinnligt (och därför bögigt) att ta emot.


Just att sätta på en annan man går långt tillbaka i tiden. Det symboliserade bland annat att visa sin makt, ställning och att den andre ansågs förnedrad. Det lever i och för sig, till en viss del, kvar än i dag.

MVH/Ted Bundy
Citera
2009-12-30, 21:36
  #9
Medlem
undervattenfisks avatar
i tv-serien sopranos anses de bland italienarna bögigt att slicka fitta iallafall
Citera
2009-12-30, 21:39
  #10
Medlem
H.E.L.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
i tv-serien sopranos anses de bland italienarna bögigt att slicka fitta iallafall
Frågan är hur det kan bli bögigt. Sen är italienare ett jävla zigenardrägg.

De vänner jag har som är utlänningar så har ingen problem med slickning vad jag har hört, men de är rätt försvenskade.

Anses inte fittan lite småskitig om du är muslim? De har t ex inte sex vid mens och den skall vara rakad mm. Så att de går ner på sin tjej är nog inte så vanligt.
Finns det slöjtrosa förresten?
Citera
2009-12-30, 21:48
  #11
Medlem
brisingamens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Jag har bott i mångkulturell förort i stor del av mitt liv och träffat många invandrare där.
Jag har tänkt på de här med sex och många typ dissar svenska killar när de kommer till diskussioner om fittslickning..

Det gäller inte alla kulturer, men ligger det någonting bakom det här? Eller är det bara en svordom som typ "kuksugare" kan vara? "Fittslickare" kan väl tolkas som toffel kanske eftersom man anstränger sig för att göra det skönt för en tjej, även om den tolkningen känns långsökt.

Ni som är invandrare på Flashback, tjejer som haft sex med invandrare eller ni som känner invandrare, har ni också hört talas om det här?
Ligger det någonting i det eller? Anses det som fult i vissa kulturer att slicka fitta? Och VARFÖR skulle det göra det?
Jag vet att det inte behöver vara en kulturell grej heller för den delen... Och onödigt tjaffs om invandrare känns onödigt i den här tråden...


Jag har varit med tre chilenare /två födda i sverige och 1 i chile )och ingen av dem har haft sån attityd, känner i övrigt en hel del latinamerikaner och centralamerikaner samt spanjorer och hör inte en sån jargong alls, ganska normala faktiskt. Andra invandrargrupper har jag ingen aning om vad de kan tänkas tycka.
Citera
2009-12-30, 23:10
  #12
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ted.Bundy
En fråga, vilket ålderspann befinner sig dessa personer du syftar på?

Det har ju sträckt sig genom lång tid men jag skulle väl säga 17-25 år.
Sen kan det givetvis handla om förortsmentalitet också, även om en de flesta av dem varit lugna grabbar eller vad man ska säga.

Citat:
Ursprungligen postat av brisingamen
Jag har varit med tre chilenare /två födda i sverige och 1 i chile )och ingen av dem har haft sån attityd, känner i övrigt en hel del latinamerikaner och centralamerikaner samt spanjorer och hör inte en sån jargong alls, ganska normala faktiskt. Andra invandrargrupper har jag ingen aning om vad de kan tänkas tycka.
Ja, jag missade att lägga till det. Chilenare är inte medräknade här utan har hållt med oss svenskar eller hur man ska säga.

Sen är det ju ofta en viss jargong när man snackar sex och annorlunda när man väl är med en tjej, det är ju lite det som gjorde mig nyfiken och skapade tråden.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback