Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-03, 17:12
  #265
Medlem
theshades avatar
Jag kan inte minnas att jag haft någon direkt fruktansvärd bakfylla, men ganska nyligen hade jag den värsta på flera år. Prepare for wall of text:

Jag hade inhandlat ett sexpack 3.5 folköl och tänkte ta det lugnt vid datorn. En granne bjuder plötsligt in mig och sambon och allt flyter på bra, tills han frågar om jag dricker whisky. Jag som sörplade 3.5 tackade ja varje gång han frågade om påfyllning och snart var 70cl borta, precis som mina sex folköl. Efter en diskret spya på hallgolvet som jag torkade upp utan att värden (men likväl några gäster) märkte något gick jag hem.

Väl hemma väcker jag genast sambon genom högljudda kräkningar som följs av en mental kollaps och storgrinande medan hon försöker trösta mig. Somnar någon gång efter det.

Vaknar upp av alarmet på mobilen. Samtidigt som jag känner att kropp och psyke är totalt slut inser jag att det var idag vi skulle åka på kalas. Barnkalas. Åker med i en bil till en närliggande stad där en släktings unge firar 6 år eller nåt och hela släkten är bjuden. Försöker se levande ut när man hälsar på alla och sjunker sedan ner vid ett bord och ska äta mat. Aptiten hade nog aldrig varit sämre så jag försökte fukta munnen med lite cola. Colan smakade whisky i munnen och jag höll på att spy omedelbart, mitt framför släkt och barnkalas. Lyckas hålla det inne och tuggar lite på salladen istället.

"Nu blir det paket!" ropar någon plötsligt och sedan är cirkusen i full gång. Ett tjugotal småglin springer runt och skriker, slåss med leksakssvärd och det är discolampor och skränig musik igång. Samtidigt springer släktingar runt och kommenterar hur lite man äter, undrar om man inte ska smaka på det och det (genom att helt enkelt lägga det på tallriken). Jag försökte avböja så vänligt som gick medan jag brottades med impulsen att stoppa fingrarna i öronen och bryta ihop i gråt. Stup i kvarten var man även tvungen att tömma tarmen på whisky-diarré som både stank och brände som eld. För att göra det ännu mer obehagligt fick man såklart kommentarer om sina frekventa toabesök av bordsgrannarna.

Efter en evighet ska man nu återigen gå runt och vara trevlig när man säger farväl, och bedyrar hur god maten var och hur trevligt kalaset var. Baksmällan var lika sprängande som innan, och blodsockret var nära noll då jag knappast kunde äta något. Ännu en lång bilresa till hemstaden senare kunde man ta några klunkar filmjölk och kollapsa i lägenheten. Jag kände mig inte helt återställd förrän två dagar senare, och allt detta för en värdelös kräk-fylla på whisky med en granne jag inte ens tycker om speciellt mycket.

Bakfyllan kunde varit värre, men omständigheterna var nog så illa de kan bli.
Citera
2012-07-03, 21:48
  #266
Medlem
1-2 år sedan. Började med några folk-öl till en god gryta. Sen blev det förfest med lite drickande, några äckliga cider . Sen gick vi på en mindre fest lite utanför centrum, väl där var det bra pådrag, 2 snygga tvillingar och måttligt med öl/sprit.

Så helt plötsligt så börjar folk prata om fulölen som någon snubbe hade bryggt själv. Sen kom den bruna skiten fram och dum som jag var så började jag halsa, mest för att impa på en tjej som jag hade ögonen på. Fick i mig 6 halsar sen vände det sig rejält i magen. Jag blev tvungen att gå ut och spy direkt.

Dagen efter så vaknar jag som vanligt. Inget vidare bakis, spydde en gång och fick halsbränna. Nu kommer vi till själva råbakisen. Jag tar mig en strepsils för halsbrännan och märker direkt att något inte står rätt till. Jag rusar till badrummet och de närmaste 10 minuterna spyr jag 3 stora spyor. Sen går jag därifrån, troende om att jag mår bättre men fan så fel jag hade!!! efter att ha gått in i mitt rum så känner jag en extremt syrlig smak i munnen och jag rusar tillbaka till toaletten. Väl där fortsätter jag och spyr 7 gånger. (ja, jag började räkna). Jag satte mig i duschen och satte på vattnet för jag började bli rejält svag, väl i badet så fortsatte jag att torr-spy konstant cirka 20 gånger. Smaken av strepsilen gjorde sig påmind om och om igen! Jag kunde inte sluta spy så jag beslutade mig att dricka vatten, för att sen 2 sekunder senare spy upp det igen. Gjorde det några gånger för att slutligen dra upp en klick tandkräm i gomseglet.

Sen slutade jag helt enkelt spy, men med en för jävlig bakfylla som varade i 2 dagar.
Citera
2012-07-03, 22:05
  #267
Medlem
Allbodiess avatar
Åh fy fan, att ens behöva tänka på det får mig att framkalla kväljningar

Metaltown 2012, fem glada hågar och två töser festade till det lite i tältet kvällen innan själva festivalen började.
Det var god stämning på campingen, och de flesta var allmänt sköna liksom!

Härlig hårdrock varvades med dödsmetall utanför vårt tält, och alla bara myste.

Jag hade köpt med mig ett sexpack folköl för att ha någonting att dricka under kvällens gång, värt att nämna är att jag är en av de få som kan lyckas med bedriften att bli full på folköl, trots att jag inte direkt är liten

Nåväl, nu kör vi.
Öl hävs på löpande band, och en spliff röks i tältet.
Plötsligt får en av mina kompisar för sig att dra fram en flaska fishshot, vad spännande, tyckte vi som inte har prövat denna sprit förut.

(Riktigt god för övrigt)

Alltså dricker vi upp fiskshoten, har för mig att vi hade en flaska med captain morgan också?

Nåväl, får blackout vid tolvslaget ungefär, kommer inte ihåg någonting ALLS efter 00:00


Dagen efter var bland det vidrigaste jag någonsin varit med om, varje rörelse fick mig att gulpa, och ibland kom det upp riktigt vidriga slembollar ur halsen, som någonting ur en äcklig sci-firulle.

Efter några hundra meter lerklafs och en busstur från helvetet så anländer vi till Nordstan, där vi ska inmundiga bakiskäk på Lydias tacobuffé, svinbilligt, och sjukt gott, brukar äta något så in i helvete när jag åker dit.

Fick knappt i mig någonting.
Alls.

Spydde på Nordstans golv utanför Hemköp lite senare, kan ha varit bland det skämmigaste jag varit med om.
Citera
2012-07-04, 00:33
  #268
Medlem
theshades avatar
Helvete, nu kan jag ihåg en som var värre än den jag skrev om tidigare!

Hade varit ute på krogen med min blivande flickvän. Vi brukade festa tillsammans och hångla lite men jag trodde inte att det skulle bli så seriöst som hon ville (och det senare blev trots allt). Min "polare" började försöka pracka på mig hans flickväns tjocka kompis, och jag drack väldigt mycket mer än jag borde ha gjort.

Min tjej ifrågasätter plötsligt att jag är så trevlig mot tjockis-bruden (som egentligen inte var tjock utan bara hade väldigt tjocka ben). Jag förklarade att jag inte var i något förhållande med någon och inte hade några skyldigheter och sedan satte jag mig helt sonika i en bil med tjockisen och åkte hem till mig.

Det hela slutade med fylle-knull på amatörnivå. Dvs jag var väldigt oerfaren, stupfull och helt lost. Jag föreslår 69:an och hon går med på det. Trots min kraftiga berusning blir jag så störd av smak och lukt att jag avbryter med "Jag är för full för detta, godnatt".

Vaknar av att hon står böjd över mig och säger att hon tänker åka hem nu. Ångesten kom som en smäll på käften i samma stund som jag kände lukten av fittsaft och insåg hur jag behandlat min blivande sambo. Jag säger något i stil med "Ja gör det är du snäll" och när hon gått kan jag inte känna något annat än hennes fitt-lukt i hela sängen, på mig själv och allt. Precis när jag ska börja gråta av ångest kommer pappa in i rummet med ett brett leende. "Jasså du gillar de lite större tjejerna minsann!" säger han med ett riktigt troll-face. Jag svär aldrig åt mina föräldrar men då slank det nog ur mig ett "Dra åt helvete" eller liknande.

Denna fadäs fixade sig några dagar senare när jag åter igen blev dyngrak och ringde tjejen jag dissat. Jag satt i ett dike och grät i telefon och bad henne ge mig en chans till, och här sitter vi nu flera år senare som sambos så det slutade ändå lyckligt.

Det värsta med bakfyllor är just de där ögonblicken när man minns vad man gjort kvällen innan. Precis som Johan Glans säger så kommer det flashbacks under dagen som nästan gör att man tappar andan.

http://www.youtube.com/watch?v=f_96tdMqB-8

Från 3:20 - klockrent.
Citera
2012-07-04, 07:56
  #269
Medlem
fallen-angels avatar
Det var några år sedan men det har satt sina spår, dricker helst inte så mycket längre pga det.
minns inte hur mycket jag drack men det var förmodligen några glas för mycket.

vet inte heller om det räknas som bakfylla.
men, det började redan när jag kom hem på natten. jag satte igång och spy något så in i fan.
somnade vaknade en halvtimma senare och fick spy igen.
somnafe vaknade igen efter en halvtimma och fick spy.
och så höll det på hela förbannade natten.
Men det tog inte slut när jag klivit upp dagen efter. jag la några spyor då också

tror att jag slutade spy vid 2 på dagen.
Riktig helvetisk natt..
Citera
2012-07-04, 16:56
  #270
Medlem
podds avatar
Okej detta kan bli långt.

I december följde jag med på två företagsfester (julavslutningar). Den ena var på torsdagen och den andra var på fredagen. På torsdagen körde vi hårt som fan. Beställde in massa helrör, shots, you name it.

Dagen efter åkte jag till den andra julfesten - bakis och fortfarande lite full. Vi åt middag, tog någon nubbe och åkte sedan vidare till klubben där de hade bokat VIP:en. De här killarna var brutala. De beställde in en shotbricka med 200 shots (och detta var bara första omgången shots), samt fem vodkaflaskor med en jävla massa utblandning. Jag minns knappt ingenting från den kvällen. En flash jag minns är att jag står och klunkar ur en flaska som inte var vatten haha. Dagen efter skulle jag på min farfars begravning... Jag vaknade kl 4 på morgonen av att jag låg och sov i mitt trapphus. Sekunden efter vaknade jag i min nerspydda säng. När jag vaknade trodde jag att jag skulle dö. Jag satt på samma stol under hela minnesstunden, var helt blek i ansiktet, kunde inte äta något och bara stirrade med min tomma blick ut mot ingenting. Satt där i fem timmar tills jag drog hem och dog på sängen.
Citera
2012-07-04, 19:14
  #271
Medlem
Blaze.s avatar
Det var på min mor och "plastfars" bröllop. Fanns en bar med gratis dricka, söp till 9 på morgonen och gjorde bort mig för hela släkten. Första gången nån i släkten såg mig full, och jag var dyngfull. Vakna vid 1 och låg fullkomligt bakis i hela dagen tills jag somnade kl 1 på natten. Gick i 9an och att ligga bakis så som jag gjorde då är fan betydligt mycket värre än att ligga med hög feber. Ut och spy en gång i timmen och kunde knappt äta innan maten kom upp igen.. Ung om dum.
Citera
2012-07-04, 19:21
  #272
Medlem
Sevorexias avatar
Först tänkte jag dra historien om hur jag hamnade på Maria ungdom när jag var 14, men då blev jag aldrig bakis.. Så vi kör med denna istället. Var i en liten skithåla i Värmland och jobbade, och mina kollegor bestämde att vi skulle supa järnet och gå ut på nån krog (det är aldrig jag som får dessa idéer). Sagt och gjort, jag kirrade en vinbox på 3 liter och efter kneget är över så sätter vi igång med drickandet.

Tror jag fick i mig runt 2 liter vin, + lite som min kollega fick för sig att han skulle "pissa" ut åt mig (dvs han stoppade vinpåsen innanför tröjan med munstycket genom gylfen och skrek "drick mitt kiss"). En av grabbarna skulle precis ut och röka en spliff, och då får jag den goda idén att min fylla säkerligen blir bättre av några puffar. Det visade sig inte vara fallet. Efter jollen sitter jag och halvsover i en stol, tills nån säger till mig "gå och lägg dig." Hinner precis klättra upp i sängen innan jag däckar.

Dagen efter vaknar jag och mår så förjävla illa. Ligger inte i min säng heller. Försöker sätta mig upp och kastar nästan upp i processen. Ser min nerspydda tröja ligga på golvet, och känner hur det är alldeles klibbigt under fötterna. Märkligt hur det inte ligger någon annan i fyrbäddsrummet som vi delade.. Lyckas efter en stund släpa mig till toaletten, och när jag kommer ut därifrån får jag höra av någon vad som hänt under natten. Jag ska ha kräkts massivt i sömnen, blivit hittad likblek av mina kollegor när dom kom hem från krogen, gått upp mitt i natten och virrat runt, och sedan lagt mig och sprutat cheddarsås i en annan säng.

Var dessutom tvungen att jobba hela dagen med den jäkla baksmällan, ingen höjdare. På kvällen bytte jag madrasser med ett tomt rum på vandrarhemmet vi bodde på. Vem som låg bakom städnotan till företaget kom aldrig fram..
Citera
2012-07-04, 19:41
  #273
Medlem
justdies avatar
Min värsta var nog efter för mycket HB på en folkarefest. Vaknade upp med minnesluckor, en redig bakfylla och spyor. Classic. Måste dock dela med en väns bakfylla: vi hade en galen tequilatävling hos mig, varpå jag spydde och däckade i min säng. Konstigt nog spydde inte min kamrat som drack minst lika mycket som jag.

Dagen efter säger hon att allt är konstigt nog bra osv. I bilen efter en stund fontänspyr hon i min kompis morsas bil. Över sätet, hela håret och kläderna var dränkta i spyor. Detta på en roadtrip utan extra ombyte. Så jävla äckligt men lite roligt också.
Citera
2012-07-04, 23:41
  #274
Medlem
Thepudiones avatar
Vaknade upp, trodde jag var blind blev skiträdd och märkte först när jag reste mig upp att min skjorta inte hade några knappar kvar då jag rivit av mig den innan jag lagt mig på mitt golv för att sova.

Känner en form av smärta i huvudet, inte huvudvärk, utan ren jävla smärta går inte riktigt att beskriva!
När jag kryper längs väggen och håller i mig för att inte ramla omkull känner jag mig som en levande sjukdom och känner smak av avföring, ja, bokstavligen bajs i munnen och jag börjar kaskadspy en limegrön sörja som har konsistensen av snor.

Jag börjar nu se lite suddigt och kan navigera mig till badrummet där alla glas och tandborstar ligger utspridda på golvet tillsammans med min plånbok och dess innehåll så som alla kort och pengar.

Jag försöker ställa mig upp för att pissa då jag ser mina bilnycklar ligga i toaletten och jag orkar inte ens bry mig om de så jag rotar fram lite smärtstillande i hopp om att huvudvärken ska gå över... det gjorde den inte.

Jag kryper ut i vardagsrummet för att hitta min mobil, ångesten som jag hade är helt obeskrivlig... och då menar jag helt obeskrivlig, tänk er ångest gånger tusen, min frisyr står åt alla håll och jag känner knappt att jag andas, sen kommer en till spya som är ännu mer limegrön fast mer som att de kommer upp lite spott bara då jag är helt tom i magen, går och häller i mig lite vatten och de känns då som att någon tar en kniv och river den längs insidan på min kropp, jag lägger mig på köksgolvet och somnar igen, vaknade runt 11 på kvällen och mådde lite bättre men ångesten var den samma, de är den fortfarande.
Citera
2012-07-05, 15:36
  #275
Medlem
Vaknade upp på ett tåg till Berlin kl 0600 efter en helkväll ute.

Spydde och bajsade samtidigt på X2000 tågets toalett.
Citera
2012-09-10, 15:59
  #276
Medlem
Jag lyckades få med min polare in till stan för att supa ( vi bor på landsbyggden ). Väl där drack vi en öl i lägenheten sen kom en brud och plockade upp oss sen gick vi till förfesten. Till vår glädje upptäcker vi att det är en riktig honfest då vi två var dem enda killarna och resten brudar. Vi tänker självklart ta chansen så vi slurkar upp en flaska Morgan och går in och dansar med diverse brudar.

1 timme senare klockan 20:00 så drar vi ner mot en park som ligger vid en sjö. Där träffar vi en jävla massa folk och sätter oss och börjar snacka med folk. Både jag och min polare börjar bli redigt fulla. Någon får för sig att jag ska supa upp hans sprit så jag accepterar det med glädje. Dricker en jävla massa sprit och får sedan en blackout. Det nästa jag minns så befinner jag mig i en lägenhet.
Det är FULLPROPPAT med folk i lägenheten. Värt och nämna är att det var en liten jävla etta, vi snackar hall och kök och 25 pers. Bredvid mig ligger en brud och jag börjar smeka henne på låret av ren impulsivitet. Självklart var det är dumt drag och hon tar bort handen. Jag somnar om. Min polare väcker mig och säger att han har två brudar på G och vi beger oss till dem.

Vi får möte av snuten och vi kastar in oss i en buske, Bilen passerar. Väl inne i en av tjejernas lägenhet så gick tjejerna in på toaletten, undertiden så får jag för mig att spy och spyr mitt i deras kläder som ligger på golvet varpå min kompis hysteriskt försöker gömma kläderna under sängen. Dem kommer ut och märker att det ligger spyrester på stolen bredvid och blir lack. Jag blir irriterad och går in i köket och däckar vid köksbordet ---> Blackout.

Tydligen har jag fått återberättat av min kompis att jag hade spytt i sömnen på min arm. Jag vaknar hursomhelst och hör stön rummet bredvid. Då ligger min kompis och dem två tjejerna vad man kan uppfatta det som en hög i sängen och försöker idka samlag. Jag vill förstås vara med så jag löper dit sliter av mig skjortan och joinar. Jag avbryter mitt i akten genom att däcka.

Jag vaknar upp på golv och ser inte ett skit. Jag hör röster som jag identifierar som tjejernas och lyder att jag och min kompis måste gå. Jag känner att jag håller på att explodera både i huvet och i ändtarmen. Jag rusar in på deras toalett och skiter ner deras toalett totalt samtidigt som jag kaskadspyr i deras handfat till vänster om mig. Väl ute så kan jag knappt gå på grund av mitt skallebank och känner bara att helvetet inte var långt ifrån. Vi tar bussen hemåt och jag spyr i påsen man har bakom sätet framför mig. Efter ca 1 timmes bussresa så var jag hemma. Jag spenderade hela dagen med att spy och dricka vatten med alvedon vartannat.

UTAN TVEKAN den värsta bakfyllan någonsin.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback