Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-02-27, 22:57
  #157
Medlem
Finns väl inte precis några bakfyllor som är roliga från ens egna perspektiv men... Har ett par riktigt träliga bakfyllor jag minns

Den värsta jag minns är när man spenderat en kväll ute och endast dragit i sig ren vodka, och i... minst sagt överdrivna mängder. Detta var också under en den tid morsan kunde kontrollera drickandet lite och hade tidigare den dagen sagt till mig att inte dricka.

I vilket fall som helst så smäller man i sig väldigt mycket Jelzin och annat man fixat fram, och det slutar med att man däckar såklart.. Vaknade upp dagen därpå, i endast kalsonger på vardagsrums golvet
Hade haft linser på mig, och tydligen hade jag fått nått i ögonen eller nått så jag såg väääldigt suddigt, men kunde inte heller få ut dem. Huvudvärken påminde mig om gårdagens bravader och styrkan på den skvallrade också om hur mycket man fått i sig.

Spydde flertal gånger under hela dagen, var sjukt hungrig men hade ingen matlust, hade ramlat antal gånger under dagen innan så hade riktigt ont i båda benen, och skämdes nått enormt eftersom jag blivit hemskjutsad av någon helt okänd, hade inte kunnat spy själv eller nått - efter att ha lovat att inte dricka nått.
Citera
2011-02-28, 15:29
  #158
Avstängd
Sajjmowns avatar
Vaknade upp i lördags i en totalt nerspydd lägenhet och en brinnande smärta i ryggen. Visade sig senare att jag hade gjort ett svanhopp från sängen som i sin tur hade lyckats så pass bra att jag krashlandade rakt på min dator.

Fick reda på för ett par timmar sen att att jag har ett spräckt revben pga denna lilla incident och har nu problem att gå på toa utan att gallskrika av smärta.

Iallafall, tillbaks till lördagen. Efter X antal timmar tillbringade i sängen med att försöka ignorera smärtan bestämde jag mig för att traska på toa. Dom ofantliga mängder spya och den oerhörda stank i badrummet fick mig dock att kaskadspy rätt i handfatet.

Resten av dagen tillbringades i den mjukaste fåtölj jag hittade tillsammans med en brödrost och ett nyligen öppnat paket mjölk.
Citera
2011-03-02, 22:21
  #159
Medlem
Finurliga-damens avatar
Drack massa brännvin en gång.
Vaknade på morgonen o spydde blod, sen däcka o sov hela dagen.
Baksmällan var kvar 2 dagar efter jag druckit
Citera
2011-03-03, 12:34
  #160
Medlem
Mina värsta bakfyllor har inte berott så mycket på att jag mått så jävla dåligt, utan mest att jag måste göra saker medans jag mår dåligt, istället för att bara däcka i några dygn. Till exempel den gången jag vaknade upp mitt på Hisingen utan den blekaste aning om hur jag skulle ta mig därifrån, mobilen urladdad och inga pengar eller cigg. Slutade med att jag gick i 1½ timme innan jag hittade en busshållplats och kunde ta mig hem, vilket för övrigt tog ytterligare en timme. Allt i gassande sol, ska tilläggas. Då var jag fan inte kaxig.
Citera
2011-03-03, 12:41
  #161
Medlem
Liebes avatar
Jag var nyss fyllda 18, 2004. Jag och mina polare som är polacker skulle till en polsk svartkrog vid stadshagen.
Allt i baren kostade 20 spänn, oavsett vad det var. Jag hade 340kr och jag brände ALLT.
Det vart dans, sång och annat härligt på denna krog.

Dagen efter mår jag så otroligt jävla dåligt och när klockan är 13 och jag fortfarande inte gått upp kommer farsan ner och märker att jag e bakis för första gången i mitt liv.

Han ser ungefär ut såhär -->

Han skrattar och säger "jävla amatör" och börjar sen kittla mig. I mitt tillstånd kan jag inte göra så mkt motstånd men känner hur det börjar vika sig i magen. Springer till muggen och sätter mig på huk för att spy. Samtidigt så börjar magen gunga och bakisbajsen gör sig påmind. Samtidigt som jag spyr kommer således nummer 2 ut och ner i mina fina kalsonger. Detta kombinerat med en huvudvärk av inte denna värld gjorde upplevelsen till nåt av det hemskaste jag varit med om. Jag får panik och börjar snyfta samtidigt som jag ser min pappa stå å skratta i toadörrsöppningen.
Citera
2011-03-13, 01:53
  #162
Medlem
MachoAlgs avatar
Jag och en polare var i Stockholm en vecka och vi drack ganska friskt om kvällarna. Jag blev aldrig direkt bakfull i början på veckan men ju längre veckan gick desto värre blev det. Sista kvällen söp vi något så fruktansvärt. Jag vill minnas att jag beställde in gammel dansk och direkt jag svepte den så spydde jag som en kalv. Dagen efter skulle vi åka hem och de va den värsta dagen i mitt liv. Vi skulle åka tåg från Stockholm till Hässleholm. Det känndes som vilken bakfylla som hellst på mogonen när man vaknade men när vi skulle bege oss till tåget började allt. Vi hade kommit till centralen i Stockholm och jag säger till min kompis ''Jag måste gå ut och ta lite luft'' Jag går upp för en trappa och sätter mig i mitten av den. Min kompis står i entren. Jag börjar kräka, och det var bara vätska jag kräkte och det rann kräk steg för steg. Jag undrar vad folk tänkte som passerade mig. Väl uppe på perrongen så gick jag så långt ifrån allt folk som möjligt för att sitta lite ensam. Jag fortsatte kräka och det kom bara galla nu eftersom magen var helt tömd. Tågresan var heller inte speciellt rolig. Fick sitta med kräkpåse halva resan ungefär.
Citera
2011-05-02, 00:51
  #163
Medlem
Var nog en sommar efter en helnatts supande på en ladugårdsfest.

Så jävla dåligt som jag mådde när jag vakna dagen efter har jag aldrig gjort sen dess.
Spydde hela dagen och kände mig allmänt förgiftad. Lyckades till slut tvinga i mig en macka på kvällen.
Citera
2011-05-02, 14:10
  #164
Medlem
vargvids avatar
en av dom värsta men ändå konstigaste bakfyllorna jag har haft är dagen innan nyår för ett par år sen.

Polarn kom hem ifrån norrland dagen innan nyår, jag plockar upp honom vid stationen och har med mig allt vi ska dricka på nyår. Vi får för oss att bara dricka ett par snabba då vi inte har druckit nå alkohol på ett tag så det går snabbt i och vi blir lite sådär småfulla. Hur som helst vi kan inte ha druckit mer än 4 bärs var men helvete va bakfulla vi blev.

Jag låg halva nyår i hans säng och spydde som en gris med världens huvudvärk, polarn låg på golvet och var helt lost i sin bakfylla.

Men strax innan klockan slog 4 på dagen så kände polaren att vi måste göra något åt det här, så han drar upp ena vodkaflaskan och vi börjar hiva i oss shots. Ja det hjälpte iallafall.

Sen kan jag säga att dagen efter varje nyår har vart ett helvetes bakfylla så man knappt har kunnat gå ett par meter utan att spy som en gris.
Citera
2011-05-03, 17:56
  #165
Medlem
punkteradpunks avatar
Brukar inte bli extremt bakfull, men den absoluta värsta baksmällan var efter avslutningsfesten i nian. Hällde i mig ett flak öl, en liter vodka o en okänd mängd HB o jäger. Va medvetslös ett tag, blev brutalt magpumpap av en polare och blev hämtad av mina föräldrar. Extrem dödsönskan i två dagar efteråt komplett med spyor, huvudvärk och två skadeglada föräldrar som spenderade ett par hundra på godis, glass och liknade grejer för att dom visste att jag mådde för illa för att kunna käka nåt...

Men det var ingenting jämfört med min första AT på tjack...
Citera
2011-05-03, 21:07
  #166
Medlem
hade köpt 2st rosévin flaskor för att avnjuta nått glas på balkongen o i en park, men slutade med att man satt hemma och kusinen och hans vänner kom på besök, de började dricka, jag blev snål och enda som fanns att tillgå var dessa flaskor rosévin så söp upp dom, ett misstag jag inte kommer göra om. Låg halva natten och hela morgonen på wc:n och spyttorna slutade verkligen aldrig komma

en annan gång så vaknade jag av att jag hör tjejer som härjar, efter en stund så hör jag att det är "vakna, vakna vi är i land!", sätter mig upp och memorerar tillbaka till natten att vi satt i korridoren och söp och rökte för att inte väcka brudarna som skulle upp och shoppa, sen hade jag gått in nångång 5-tiden och slocknat med en öl i handen, som nu låg över hela sängen och en fimp som låg på magen, väckte polaren som inte ens fått ner sängen och sov på den vikbara soffan i stället, han slog huvudet direkt i stegen till överbädden
Citera
2011-05-04, 00:01
  #167
Medlem
gugglianos avatar
varje års semester brukar innebära minst en episk bakfylla, vilket i och för sig är förståeligt då semestrarna kan innebära veckolånga alkoholorgier. Jag tror dock att en av dom värre var när jag satt och var övertygad om att ett spöke pratade med mig i köket. Jag väckte min sambo i vildaste panik och tvingade henne att komma med mig och lyssna. Hon hörde förstås inte ett skit, men hon drar gärna upp incidenten i tid och otid.
Citera
2011-05-30, 23:25
  #168
Medlem
kriegerrs avatar
Vi skulle på ett standard "chillkrök" hos en vän, och jag och mina två polare skojjade om att vi skulle åka dit och spy ner hela stället, bara för att vara förjävliga, hah..
Det börjar med att vi kommer dit, sätter oss i vardagsrummet och börjar korka upp, jag får i mig ett par groggar och sen dricker upp halva mitt 1L paket med vin i ganska lugn takt, känner att jag börjar bli helt okej med rund under fötterna.
Dricker lite öl och blir sedan triggad att halsa den andra kvarstående halvlitern av vinet av en brud, vilket jag i mitt tillstånd tänker "FAN inga problem detta inte!"
Och det var inte det heller, i ca 30 min. Sen jävlar sa det bara PANG och då låg man där utanför deras ytterdörr och ville bara försvinna, för att sedan krama toan ett tag.
Gick och la mig vid 00.00 (....) i dennes soffa för att sedan vakna klockan 06.00 och undra vart jag var någonstans, för att sedan märka att jag spenderat natten där och fick lätt panik när jag lovat min mor att komma hem på kvällen.
Den dagen hade jag sån SJUK huvudvärk och bara låg i en soffa hos min kompis tills bussen hemmåt gick.
Sitter på bussen där det självklart är varmt och kvavt och får konstanta kväljningar, men som tur är i knappa 20 minuter. Luften när jag gick av bussen har aldrig varit så ljuvlig
Kommer hem, borstar tänderna - och då smaken av tandkräm påminner lite för mycket om gårdagens minttu kan man inte säga att det var alltför väl utfört arbete..
Lägger mig i våran soffa i källaren med en mage som återinför den franska revolutionen och bara ber om att illamåendet ska försvinna, och för att det ska bli lite värre råkar denna dagen vara då min lillebror som fyllde 6 har 20 kompisar i samma ålder hemma som röjjer runt som krigare, särskilt just nere i källaren där jag ligger...
Dock spydde jag aldrig dagen efter, men det var allt bra nära!
Denna kvällen var kombinerad av att ha ätit dåligt med ett alldeles för dåligt öl-sinne
Tack för mig
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback