Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-09-21, 22:21
  #361
Medlem
Klart det är knark. Men kaffe och tobak är ju också droger bara att de är lagliga .
Citera
2021-10-29, 01:59
  #362
Medlem
santanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaintedPaint
Gammalt inlägg men dummaste jag hört, säger snubben med en pilsner som avatar, är det också knark? Men jo, gräs är knark dock såtillvida att det är narkotika.
Tro fan det är en drog och ja det är öl oxå.
Jag är själv föredettingar rökare (röker sällan idag oxå) och säger det. Vet du ens vad drog innebär? Koffein= drog också. Gå och lägg dig din nyfrälsta valp!
Citera
2021-10-31, 05:02
  #363
Medlem
För jävla löjligt att cannabis är olagligt. Visst det kanske inte ingår i det dundersundaste levernet. Men olagligt... Jag röker ej på, enbart för att det går ändå inte röka i lägenheten och samtidigt känna sig helt lugn + att jag måste ha en bra langare att köpa av. Mer eller mindre varannan kärring är ju totalt neurotiskt och skulle förmodligen ringa snuten om dom kände cannabislukt i fastigheten.

Det räcker med om det är olagligt att köra t.ex. fordon påverkad och liknande.

Låt alla få ha några gram hemma, ha några plantor, sälj det på systembolaget(eventuellt med ransoneringskort).

Enda anledningen till att jag aldrig brukar är för att jag inte orkar med den osköna känslan att någon nitisk bög/moderat kan börja jävlas, snuten osv.
Citera
2021-10-31, 05:14
  #364
Medlem
Laureths avatar
Knark = Narkotika (juridiska termen, inte medicinska) anskaffat med olagliga metoder. Så ja.
Citera
2021-11-12, 07:46
  #365
Medlem
Hatar order knark då det fått en sådan negativ betydelse efter år av skrämsel löpsedlar mm.

Men klart att Cannabis är en drog men när jag tänker på "knark" tänker jag på tjack, heroin, benzo osv
Citera
2022-07-21, 19:33
  #366
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laureth
Knark = Narkotika (juridiska termen, inte medicinska) anskaffat med olagliga metoder. Så ja.

Visst är det så. Du har helt rätt.

Cannabis klassas också som en drog precis som panodil, löfvergs lila, atarax, göteborgs rapen eller marlboron som tänds med ölen. Och vidare efterrätten av tårta.

Kroppen gör ingen skillnad på droger. Bara våra lagar.

Må väl
Citera
2022-07-22, 00:29
  #367
Medlem
Xemnass avatar
Knark är väl ba slang för narkotika ~ "Narkotika är bedövande eller stimulerande medel som påverkar centrala nervsystemet och kan ge beroende eller skador."

Cannabis kan def. ge ett beroende.. jag rökte dagligen förr och kunde inte ens käka, sova eller må bra ö.h.t utan cannabis. Det skulle jag kalla ett beroende, men dum som man var så blånekade man att det var beroendeframkallande. Tyvärr är cannabis också en inkörsport för många och börjar sedan ta annat, typ E, kokain, lyrika (blivit populärt nu på sistone). Finns både för- och nackdelar.
Rent medicinskt är cannabis dunder. CBD har ju visats vara jävligt effektivt mot många sjukdomar, så det är ju bra

Jag kan också argumentera för att kaffe och cigg också räknas som knark. Många kan inte ens börja jobba utan att ha druckit kaffe eller ha rökt en cigg. Koffein är ju knappast bra för hjärnan, detsamma gäller nikotin och är inget som kroppen producerar naturligt.
Citera
2022-07-23, 08:21
  #368
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xemnas
Knark är väl ba slang för narkotika ~ "Narkotika är bedövande eller stimulerande medel som påverkar centrala nervsystemet och kan ge beroende eller skador."

Cannabis kan def. ge ett beroende.. jag rökte dagligen förr och kunde inte ens käka, sova eller må bra ö.h.t utan cannabis. Det skulle jag kalla ett beroende, men dum som man var så blånekade man att det var beroendeframkallande. Tyvärr är cannabis också en inkörsport för många och börjar sedan ta annat, typ E, kokain, lyrika (blivit populärt nu på sistone). Finns både för- och nackdelar.
Rent medicinskt är cannabis dunder. CBD har ju visats vara jävligt effektivt mot många sjukdomar, så det är ju bra

Jag kan också argumentera för att kaffe och cigg också räknas som knark. Många kan inte ens börja jobba utan att ha druckit kaffe eller ha rökt en cigg. Koffein är ju knappast bra för hjärnan, detsamma gäller nikotin och är inget som kroppen producerar naturligt.

Men har du varit beroende av andra droger så vet du att cannabis ger en VÄLDIGT lite AT, lite sömnlös första dagarna och minskad aptit men det är ju inget jämfört med resten av drogerna som finns inkl kaffe och cigg.

Sen att cannabis är en inkörsport är ju en bevisad myt sedan länge och trodde alla visste om det i dagens läge, det är lagarna som gör att folk testar annan skit då samma personer som säljer cannabis säljer piller och dåligt kokain. Hade cannabis varit lagligt när jag var yngre så hade jag inte gått vidare till ett tungt missbruk jag lovar!
Citera
2022-07-23, 19:59
  #369
Medlem
Xemnass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Men har du varit beroende av andra droger så vet du att cannabis ger en VÄLDIGT lite AT, lite sömnlös första dagarna och minskad aptit men det är ju inget jämfört med resten av drogerna som finns inkl kaffe och cigg.

Sen att cannabis är en inkörsport är ju en bevisad myt sedan länge och trodde alla visste om det i dagens läge, det är lagarna som gör att folk testar annan skit då samma personer som säljer cannabis säljer piller och dåligt kokain. Hade cannabis varit lagligt när jag var yngre så hade jag inte gått vidare till ett tungt missbruk jag lovar!

Jag håller med dig om att det knappt är någon AT när man röker/brukar cannabis. Bara lite efterbäng kanske haha, och sömnen är knas första tre dagarna för mig sen går det över. Min aptit är dålig första dagarna jag slutar med går snabbt över till en bra kost.

Det är en inkörsport för många skrev jag, inte alla. Många jag känner började med weed och sen när weed inte kickade lika bra på dem gick dem över till annat för att känna av bängan. Men alla är inte lika som sagt, jag personligen höll mig bara till röka.
Citera
2022-07-24, 08:33
  #370
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xemnas
Jag håller med dig om att det knappt är någon AT när man röker/brukar cannabis. Bara lite efterbäng kanske haha, och sömnen är knas första tre dagarna för mig sen går det över. Min aptit är dålig första dagarna jag slutar med går snabbt över till en bra kost.

Det är en inkörsport för många skrev jag, inte alla. Många jag känner började med weed och sen när weed inte kickade lika bra på dem gick dem över till annat för att känna av bängan. Men alla är inte lika som sagt, jag personligen höll mig bara till röka.


Jo vissa börjar ju med lättare droger och går vidare till tyngre droger men att skylla på cannabis och ge det skulden som inkörsport är ju bara så fel och i så fall borde alkohol och nikotin vara inkörsporten då 99% börjar med det men det fungerar inte så.

Lagarna är det som ställer till dem flesta problemen när det gäller droger.
Citera
2022-07-24, 09:13
  #371
Medlem
Jag anser att det är en fråga om intention och därmed ytterst subjektivt. Som med mycket annat här i världen...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback