Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-12-29, 20:57
  #1
Medlem
Hej, sitter och funderar på att plugga vidare, då jag inte längre pallar att gå mellan två jobb. Hoppa in på något projekt en månad för att sedan inte ha något efter.
Så vill till hösten om jag inte fått jobb med vettig anställningsform börja plugga.
Men kommer inte börja med något som inte princip garanterar jobb.
För är ju helt meningslöst att plugga till något som inte ger jobb.
Så vad skall jag utbilda mig till?

Vilken bransch kommer behöva rekrytera flest år 2012?

PS: Inget jobb där körkort är ett krav är av intresse.
Citera
2009-12-29, 21:22
  #2
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xmeleon
...
För är ju helt meningslöst att plugga till något som inte ger jobb..
Jag tycker snarare att det känns meningslöst att utbilda sig till något som man inte vill hålla på med, men det är en annan diskussion.
Alla branscher kommer nog tömmas ut nu i samband med generationsväxlingen och hungra efter nytt blod.
Men yrken där generellt sett äldre arbetar borde väl vara bäst att satsa på.
Citera
2009-12-30, 03:49
  #3
Medlem
FrasseFloyds avatar
Tycker trådstarten lutar lite mer åt utbildningsfrågor än arbetslivsfrågor, trots allt. Därav flytten från A&A till U&S.

/mod
Citera
2009-12-30, 10:54
  #4
Medlem
Kan kanske stämma, kunde inte riktigt sätta fingret på det men tack för flytten i alla fall.

Branscher jag hört kommer behöva folk är busschaufför (Inget alt för mig, då körkort.) Och Förskollärare.

Så vad mera kommer behövas?
Citera
2009-12-30, 11:40
  #5
Medlem
Läkare. Problem solved.
Citera
2009-12-30, 14:29
  #6
Medlem
Maskinoppvasks avatar
Dom snackar ju nu igen att det kommer behövas IT-folk framöver när konjunkturen drar iväg igen då många blivit bortskrämda från branschen.. Men det kanske går i linje med snacket om att piloter är en bristvara i framtiden trots att det kryllar av ickeflygande piloter som hugger på varenda möjlighet till flygjobb som finns..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback