2009-12-29, 11:50
Medlem
Jag vill formatera min nuvarande XP och installera Windows 7 på den, problemet är att datorn inte har någon DVD-läsare, så jag använder en extern DVD-läsare som är ansluten via USB. Problemet är att när jag håller ner delete under uppstart och kommer in till BIOS (tror att det heter så) och ska välja boot-alternativ så hittar jag inte min externa DVD-läsare. Den verkar inte känna av den, är det så att den inte är ansluten när operativsystemet med drivers inte är igång? Går det här problemet att lösa?
Citera
2009-12-29, 11:57
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MANFREDGOOSE
Jag vill formatera min nuvarande XP och installera Windows 7 på den, problemet är att datorn inte har någon DVD-läsare, så jag använder en extern DVD-läsare som är ansluten via USB. Problemet är att när jag håller ner delete under uppstart och kommer in till BIOS (tror att det heter så) och ska välja boot-alternativ så hittar jag inte min externa DVD-läsare. Den verkar inte känna av den, är det så att den inte är ansluten när operativsystemet med drivers inte är igång? Går det här problemet att lösa?
Det är ju inte helt säkert att din dator kan boota via en USB-enhet, och om den inte finns med bland bootalternativen så är det nog det som är felet.

Vad är det för ålder på datorn?
Citera
2009-12-29, 12:03
Medlem
Kights avatar
Du kan ta en clean partion och lägga in skivan på den och installera därifrån.
Citera
2009-12-29, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kight
Du kan ta en clean partion och lägga in skivan på den och installera därifrån.
Vänta, va? Kan du förklara är du snäll?
Citera
2009-12-29, 12:42
Medlem
epost72s avatar
Jag vet inte om det är detta som Kight avser men.

Om du har plats över på datorns hårddisk så kan du skapa en partition där du lägger in skivans innehåll och sedan startar installationen från den partitionen.
Citera
2009-12-29, 14:12
Medlem
hasenfrasens avatar
http://technet.microsoft.com/en-us/m.../dd535816.aspx
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in