Citat:
Ursprungligen postat av Hawx
okej tack

ska kolla.
EDIT: Hittade channels och alla ljud, hur får jag mitt pianoljud att ändras via channels ? måste finnas någon form av accept knapp eller liknande ?
Adda en ny kanal med en synth du gillar, om du inte vill tanka någon bättre än FLs egna så fungerar nog dom med. När du gjort det går du in i piano-rollen på din piano-slinga du knåpat fram. Markera sedan allt du ritat ut (de grå blocken blir röda) och tryck ctrl-c, högerklicka nu på ditt nya synthspår och klicka "send to pianoroll", när du kommer in till pianorollen denna gång bör det vara tomt, klicka då ctrl-v så har du allt i din synth. För att tweaka ljudet går du bara in på kanalen du addade och börjar skruva.
Jag Lysslar inte på techno/trance, men jag kan tänka mig att syntharna låter bättre med lite reverb/delay. detta fixar du i mixermenyn. Tryck på din synthkanal, sedan går du in i mixern. Trycka på kanal1 tex och sedan Ctrl+L, den är nu länkad till kanal 1. För att välja reverb m.m. klickar du bara på dropdownmenyn till höger och väljer dina effekter.
Detta var förklarat så simpelt som möjligt.. Det går att göra på andra sätt med. Men det kommer du lära dig med tiden efter du experimenterat lite

. Lycka till!