Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-14, 19:48
  #745
Medlem
Det finns ingen känd interaktion mellan Voxra och Propavan men det är sant att bägge preparaten sänker kramptröskeln. Tar man Voxra på morgonen och Propavan till kvällen är sannolikheten för kramper mycket låg. Risken för krampanfall ökar dramatiskt med doser över 450 mg Voxra per dag därav sänkte man den rekommenderade maxdosen till 300 mg.



Gällande Mirtazapin och Voxra i kombination fungerar det ofta väl och preparaten motverkar en del av varandras biverkningar.
Citera
2013-10-15, 00:27
  #746
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonyma-Klubben
Jag läste om någon oberoende studie som gjordes på SSRI som visade på att nästan 50% av patienterna fick sexuell dysfunktion på medicinerna, och så höga siffror framgår det ju inte i bipacksedeln direkt på SSRI så siffrorna kanske man inte ska stirra sig blind på heller.
Sen kan ju sexuell dysfunktion även bero på depressionen man har som gör att man behöver SSRI...

Inte lätt det där - en massa kemiska blandningar man mixtrar med

Citat:
Ursprungligen postat av Meryn
Jag tog Mirtazapin i två veckor för några år sen. Jag var vaken kanske 10 timmar sammanlagt under de två veckorna, låg bara och sov hela tiden. Och så gick jag upp 7 kg fast jag knappt kunde hålla mig vaken länge nog att äta nånting. Aldrig mer Mirtazapin för mig. Voxra gick jag däremot ner i vikt av så i kombination kanske de funkar bra.
Jag provade också för några år sen.
Skulle börja på 30 mg och första kvällen tog jag halva för säkerhets skull.
Jag var borta i 2 dygn. Vet inte vad eller OM jag gjorde nåt dom dagarna.
Nästa gång testade jag 1/3 och var helt borta 1 dygn.
Sen ville jag inte prova mer...

Men det var jag det... en av mina vänner äter det och reagerade inte alls så.
Tror också det kan funka bra att kombinera med Voxra
Citera
2013-10-15, 16:11
  #747
Avstängd
Anonyma-Klubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvI
Sen kan ju sexuell dysfunktion även bero på depressionen man har som gör att man behöver SSRI...

Inte lätt det där - en massa kemiska blandningar man mixtrar med

Visst kan det vara så, men jag tror det mest är bortförklaringar i många fall. SSRI är välkänt att totalt döda den sexuella identiteten och snarare skapa ett stadie av likgiltighet än ett riktigt välmående. Det finns ju sedan ett stort mörkertal där den sexuella dysfunktionen blir permanent. Hade man problem med låg libido redan innan man började på SSRI kommer man knappast att må bättre när den sexuella identiteten är totalt utplånad och lycka till att hitta en partner när du inte kan genomföra ett samlag ordentligt. Självklart är det inte alla som blir påverkade, "bara" 50%.

Många av oss här som tar Voxra delar nog den uppfattningen och ville slippa undan detta.

Nu till något annat. Enligt Dr. Mariano så höjer inte Bupropion dopaminnivåerna i hjärnan efter att han har gått igenom det Stephen M. Stahl skrivit, detta verkar vara från 2008 dock.

http://www.definitivemind.com/forums...read.php?t=173

Vad tror ni?
Citera
2013-10-15, 21:45
  #748
Medlem
GoFuckADucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonyma-Klubben
Visst kan det vara så, men jag tror det mest är bortförklaringar i många fall. SSRI är välkänt att totalt döda den sexuella identiteten och snarare skapa ett stadie av likgiltighet än ett riktigt välmående. Det finns ju sedan ett stort mörkertal där den sexuella dysfunktionen blir permanent. Hade man problem med låg libido redan innan man började på SSRI kommer man knappast att må bättre när den sexuella identiteten är totalt utplånad och lycka till att hitta en partner när du inte kan genomföra ett samlag ordentligt. Självklart är det inte alla som blir påverkade, "bara" 50%.

Många av oss här som tar Voxra delar nog den uppfattningen och ville slippa undan detta.

Nu till något annat. Enligt Dr. Mariano så höjer inte Bupropion dopaminnivåerna i hjärnan efter att han har gått igenom det Stephen M. Stahl skrivit, detta verkar vara från 2008 dock.

http://www.definitivemind.com/forums...read.php?t=173

Vad tror ni?
Jag går på Voxra + fluoxetin och är kåt som ett djur och har inga problem med orgasm.
Citera
2013-10-16, 09:22
  #749
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoFuckADuck
Jag går på Voxra + fluoxetin och är kåt som ett djur och har inga problem med orgasm.
Samma för mig, Voxra funkade som ett riktigt afrodiaskum för mig. Blev så speedad men klarade inte av att käka det i en andra vända, testade i slutet av januari i år och undrade vad det var för fel på mig eftersom jag var så speedad kunde inte sova mm. Kunde räkna upp minst tio dåliga biverkningar och två-tre bra och till slut kom jag på att det var voxran som orsakade många av mina problem.

Slutade med det i maj och två dagar efter var jag som vanligt igen. Verkar som jag inte tål en andra vända av medicinerna för jag hade voxra ett tag förra året utan större problem men å andra sidan åt jag en hel del andra mediciner samtidigt då. Svårt att sortera ut vad som är vad när man käkar flera olika mediciner.
Citera
2013-10-16, 12:16
  #750
Medlem
gralehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bibulous
...vad fick ni för effekt av medicinen. Jag har provat Citalopram och Fluoxetine men dessa gjorde mig ännu mer apatisk och omotiverad än innan. Kan Voxra, som påverkar dopaminet, bidra till större driv och motivation? Om inte, vad finns det för mediciner som kan hjälpa mot detta?

Konstigt, Fluoxetin gav mig livet tillbaka. Voxra gjorde mig förvisso pigg men så pass dampig så jag inte kunde sova om nätterna..
Citera
2013-10-16, 14:11
  #751
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvI
Sen kan ju sexuell dysfunktion även bero på depressionen man har som gör att man behöver SSRI...

Inte lätt det där - en massa kemiska blandningar man mixtrar med


Jag provade också för några år sen.
Skulle börja på 30 mg och första kvällen tog jag halva för säkerhets skull.
Jag var borta i 2 dygn. Vet inte vad eller OM jag gjorde nåt dom dagarna.
Nästa gång testade jag 1/3 och var helt borta 1 dygn.
Sen ville jag inte prova mer...

Men det var jag det... en av mina vänner äter det och reagerade inte alls så.
Tror också det kan funka bra att kombinera med Voxra

Jag fick 15 mg har jag för mig och delade den på hälften men var ändå borta i flera dygn. Så fort jag vaknade var det dags att ta nästa tablett.
Citera
2013-10-16, 19:14
  #752
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meryn
Jag fick 15 mg har jag för mig och delade den på hälften men var ändå borta i flera dygn. Så fort jag vaknade var det dags att ta nästa tablett.
Som sagts är den sederande effekten ofta mer uttalad vid lägre dosering. Alltså 15 mg är ofta mer sederande än 45 mg.
Citera
2013-10-16, 19:16
  #753
Medlem
failures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av op9618
Som sagts är den sederande effekten ofta mer uttalad vid lägre dosering. Alltså 15 mg är ofta mer sederande än 45 mg.

Det stämmer, åtminstone vid dosering av 15mg, under det så avtar den sederande effekten ganska omgående.
Citera
2013-10-16, 20:09
  #754
Avstängd
Anonyma-Klubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av failure
Det stämmer, åtminstone vid dosering av 15mg, under det så avtar den sederande effekten ganska omgående.

Korrekt! Har även läst att dåsigheten "dagen efter" minskar efter att man gått på medicinen i ett par månader.


Nu till något annat, ligger på dag 5 av Voxra (150 mg), känner inte ett skit förutom att det är svårt att somna, men har sömnmedicin för detta. När började ni känna av positiva effekter på Voxra?
Citera
2013-10-16, 20:15
  #755
Medlem
failures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonyma-Klubben
Korrekt! Har även läst att dåsigheten "dagen efter" minskar efter att man gått på medicinen i ett par månader.


Nu till något annat, ligger på dag 5 av Voxra (150 mg), känner inte ett skit förutom att det är svårt att somna, men har sömnmedicin för detta. När började ni känna av positiva effekter på Voxra?

Det kan ta upp till sex veckor, men det finns många som rapporterat betydande förbättring redan vecka 2, det verkar normalt snabbare än tex SSRI och "normal" terapeutisk dos är ca 300mg (maxdos i Sverige är 450mg även om det står 300mg på fass tex)
Citera
2013-10-16, 20:26
  #756
Avstängd
Anonyma-Klubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av failure
Det kan ta upp till sex veckor, men det finns många som rapporterat betydande förbättring redan vecka 2, det verkar normalt snabbare än tex SSRI och "normal" terapeutisk dos är ca 300mg (maxdos i Sverige är 450mg även om det står 300mg på fass tex)

Lär man ens få någon förbättring om inte 300 mg fungerar genom att öka till 450 mg? Jag tycker att det är lite väl riskabelt med tanke på risken för krampanfall. Är 300 mg att rekommendera framför 150 mg? Ser man man en mer utbredd positiv effekt på doshöjningen?

Kan påpeka att jag rökte igår för första gången på över en vecka. Det kändes som att röka en luftpinne utan någon som helst direkt effekt på hjärnan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback