2012-10-18, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av genralportion
jag började precis spela på pokerstars och har tagit mig till några turneringar på söndag via satellites, min fråga är hur hittar jag turneringarna? Får jag påminnelser innan?
Du klickar Ctrl + r, du får inga påminelser du är med automatiskt i turrarna.
Citera
2012-10-18, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeros123
Du klickar Ctrl + r, du får inga påminelser du är med automatiskt i turrarna.

Tack for svaret.
Citera
2012-10-18, 18:35
Medlem
Har aldrig sett något så här konstigt i hela mitt liv...

Vi spelar en turnering med ungefär 300 spelare.

En kille sitter på första bordet och sit out de första 10 minuterna. Efter det så raisar han all-in pre flop ALLA händer. Han vann med 45o, 38o osv. mot AA, KK, QQ... Skulle vara kul att räkna vad oddsen på att vinna med sämre händer ungefär 25 gånger i rad är.

Efter att han slagit ut mig (KK mot 32o) så stannade jag lite för att kolla och det bara fortsatte... Han raisa och gick all-in gång på gång och vann VARJE gång trots att han hade de sämre korten fram till rivern 95% av gångerna.

Väldigt konstigt.

Poker is poker, I guess...
Citera
2012-10-18, 20:29
Medlem
Guldtandens avatar
Citat:

En kille sitter på första bordet och sit out de första 10 minuterna. Efter det så raisar han all-in pre flop ALLA händer. Han vann med 45o, 38o osv. mot AA, KK, QQ... Skulle vara kul att räkna vad oddsen på att vinna med sämre händer ungefär 25 gånger i rad är.

Efter att han slagit ut mig (KK mot 32o) så stannade jag lite för att kolla och det bara fortsatte... Han raisa och gick all-in gång på gång och vann VARJE gång trots att han hade de sämre korten fram till rivern 95% av gångerna.

Väldigt konstigt.

1$ buyin eller?
Citera
2012-10-18, 20:32
Medlem
SithBoboSiths avatar
Citat:

Väldigt konstigt.

Variansen.......

Om han vann VARJE gång så vann han alltså enkelt turneringen. Kollade du om han spelade några CG-bord också? Om han inte gjorde det när han inte kunde förlora en enda hand lär han ha varit stendum.
Citera
2012-10-18, 21:44
Medlem
SpiceDiamonds avatar
Citat:

Väldigt konstigt.

Du spelar på Pokerstars, vad hade du förväntad dig? har aldrig sätt någon sida som är i närheten av pokerstars när det gäller utdragningar.
Citera
2012-10-18, 23:50
Medlem
serotonins avatar
Fattar inte att folk år 2012 fortfarande gnäller om rigg och fusk efter att ha sett några konstiga händer. Väx upp, ni är tröttsamma!
Citera
2012-10-19, 12:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av serotonin
Fattar inte att folk år 2012 fortfarande gnäller om rigg och fusk efter att ha sett några konstiga händer. Väx upp, ni är tröttsamma!
Du vet väl att en site skapade en sån stor skandal att FBI stängde ned pokernätverken i USA och förbjöd folket att spela på europeiska sajter?
Citera
2012-10-19, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av komputerman
Du vet väl att en site skapade en sån stor skandal att FBI stängde ned pokernätverken i USA och förbjöd folket att spela på europeiska sajter?

Du vet väll vad det berodde på?, och nej de blev inte nerstängda.
Citera
2012-10-19, 12:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sportitvsoffan
Du vet väll vad det berodde på?, och nej de blev inte nerstängda.
De vart nedstängda varav ett par av dem öppnades igen. Några år innan så var det ultimate bet skandalen där en spelare kunde se andras hålkort. Fattar inte anti-rigg inläggen ibland som påstår att sajter inte skulle fuska. Hade jag startat en ny site hade ja gärna gett en ny spelare lite övertur för att få denne som återkommande kund.
Senast redigerad av komputerman 2012-10-19 kl. 12:26.
Citera
2012-10-19, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av komputerman
De vart nedstängda varav ett par av dem öppnades igen. Några år innan så var det ultimate bet skandalen där en spelare kunde se andras hålkort. Fattar inte anti-rigg inläggen ibland som påstår att sajter inte skulle fuska. Hade jag startat en ny site hade ja gärna gett en ny spelare lite övertur för att få denne som återkommande kund.

Okej för att göra historien kort har aldrig en "Pokersida" varit nerstängd av några amerikanska myndigheter.

Department of Justice tog med FBI's hjälp kontroll över tillgången till .com adresserna för 3 olika pokersidor (Pokerstars, Full Tilt, och Ultimatebet), samt att 76 konton i 14 olika länder beslagtogs.

Åtalet som ledde till detta var att en amerikansk åklagare fick till det att man bröt mot gambling lagar i New York.

Personer i anknytning till de olika pokerbolagen har åtalats men det har att göra med på vilket sätt man har fört in pengar i USA för att kunna betala ut till sina kunder.

Att Full Tilt några månader senare tvingades stänga ner berodde på att man förlorade sin licens för att man inte kunnat garantera sina kunders insatta pengar.

Här finns mer för dig att läsa på ett ämne det inte verkar ha en aning om
http://en.wikipedia.org/wiki/Black_Friday_2011
Citera
2012-10-19, 14:07
Medlem
MrFolds avatar
Exakt. Ett jävla tomtetrollande den här komputerman håller på med.

En människa med normal begåvning och normalt omdöme inser dessutom också att det är en jävla skillnad med en scam där en eller ett par enskilda personer (Ultimate bet) utan pokersidans vetskap missbrukar ett adminkonto för att lura till sig pengar (vilket ju för övrigt upptäcktes rätt snabbt har jag för mig) och ett systematiserat bedrägeri där en sajt ersätter en slumpalgoritm för kortdragning med nån slags skev algoritm som låter sämre händer vinna oftare eller ställer monsterhänder mot varandra oftare för att generera mer rake.

Pokerstars är ju f.ö. en sida som HAR analyserats med avseende på såna här påståenden. Jag vill minnas att det rörde sig om ett antal miljoner händer och - surprise surprise - ingenting i analysen tydde på några avvikelser från det slumpmässiga.

Har hittills heller aldrig sett en enda riggtomte som kan förklara hur någon pokersajt idag ens skulle våga rigga, med tanke på alla spelare som trackar händer och dessutom köper av varandra för att få så stora handdatabaser som möjligt. Är ni så dumma att ni inte fattar att dessa grinders skulle ha upptäckt för länge sen om det fanns nån "låt fisken vinna med 74o mot AA oftare"-rigg eller "Låt KK springa in i AA oftare"-setup?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in