Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-12, 19:56
  #1453
Moderator
sosweets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maliceinwonderland
Älskar att uttrycka mig kreativt, streamar ibland på twitch och har en youtube kanal.

Aldrig hört talas om pcb programmering får läsa lite om det.

Kanske får testa på att göra musik men kan inte spela några instrument, kan ju testa elektronisk musik men det känns så svårt att komma in i utan att det låter som en generisk house låt/polyfonisk ringsignal.

Satt mycket med lego och pärlplattor när jag var liten så det kanske kan vara något för mig.
Bygga modeller, typ som bilar, plan och sådant? Eller varför inte börja bygga upp slaget vid Waterloo, Little Bighorn eller något sådant? Visserligen kommer Ditt köksbord inte bli sig likt, men sådant får man leva med ibland.
Citera
2017-10-27, 10:25
  #1454
Medlem
Intressesmurfens avatar
Fotografera
Citera
2017-10-27, 23:04
  #1455
Medlem
Sanna.s avatar
Ljudböcker, podcast, böcker, film, tv-serier
Citera
2017-11-08, 12:26
  #1456
Medlem
lära sig spela instrument?
Citera
2017-11-16, 15:52
  #1457
Medlem
iSvempas avatar
Att tipsa om trevliga hobbys kan bli knepigt eftersom alla ha sina funderingar. Men jag har en som slår allt annat som jag hållit på med i ungefär 20 år som jag bara måste få ägna mig åt flera timmar varje dag annars får jag abstinensbesvär.

Du kan nästan göra allt du vill, bilar, hus, blommor oceanvågor, flaggor som fladdrar i vinden, klockor och människor. Ja allt du vill. Begränsningen är din egen fantasi. Du går inte mer än 3-5 meter till hobbyn, det luktar inte, det hörs inte och du blir aldrig färdigutbildad eftersom det dyker upp ny utmaningar hela tiden. En del paket kostar runt 50000:- men det finns gratisprogram som är tillräckligt potenta som gör allt du vill göra med extremt bra kvalitet

Du måste ha en stor dator inte äldre än något år som är kompatibel med senaste versionerna för att inte kännas långsam.

Du laddar ner två program. Ett bildbehandlingsprogram. Gimp är gratis och ett 3D animeringsprogram Blender 2.79 som också är gratis. Båd finns för både Windows och Macanvändare.
När du testat ett tag och känner att det är detta du vill hålla på med kan du köpa dyrare saker, men det behöver du inte göra.
Det finns flera hundra gratistutorials på YouTube som lär dig allt du behöver och Blenderforum där man ställer frågor om sånt man inte förstår.

Happy Blending.

https://s8.postimg.org/f1fyu6fz9/Gun.png
Citera
2017-12-12, 15:35
  #1458
Medlem
Ständigt tråkigt på fritiden

Jag vet inte vad det är, men när man går i skolan längtar man hem. Oj va skönt det ska bli att få dra hem och koppla av tycker man. Jag drar ned till bussen med massa folk på och drar hem. Men när jag väl stänger dörren blir jag genast skit uttråkad, vet inte vad som hänt men det var inte så förr. Jag vill nog ha socialt umgänge nästan hela tiden, kanske beror på att jag varit så ensam tidigare. Har funderat på att ta gitarrlektioner, inte i syfte om att mastra gitarren direkt utan mera för att få träffa folk med samma intresse, däremot krockar detta med mina dagliga scheman samt att det kostar pengar.

Vad har ni för tips? Jag har så tråkigt på min fritid så det finns inte. Inte bara socialt umgänge utan även lite mera fritidssysselsättningar kanske skulle hjälpa.
Citera
2017-12-12, 15:39
  #1459
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Börja gymma.
Citera
2017-12-12, 15:46
  #1460
Medlem
Som-Gjutens avatar
Som Freebirdseed säger.
Gymma är ett intresse som kan fylla upp mycket av din tid
Du kan även hänga här på Flashback om du vill att tiden ska gå!
Du kan börja ta diverse roliga droger, då ska du se att mycket spännande saker kommer hända
Citera
2017-12-12, 16:11
  #1461
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anxietyboi
Jag vet inte vad det är, men när man går i skolan längtar man hem. Oj va skönt det ska bli att få dra hem och koppla av tycker man. Jag drar ned till bussen med massa folk på och drar hem. Men när jag väl stänger dörren blir jag genast skit uttråkad, vet inte vad som hänt men det var inte så förr. Jag vill nog ha socialt umgänge nästan hela tiden, kanske beror på att jag varit så ensam tidigare. Har funderat på att ta gitarrlektioner, inte i syfte om att mastra gitarren direkt utan mera för att få träffa folk med samma intresse, däremot krockar detta med mina dagliga scheman samt att det kostar pengar.

Vad har ni för tips? Jag har så tråkigt på min fritid så det finns inte. Inte bara socialt umgänge utan även lite mera fritidssysselsättningar kanske skulle hjälpa.

Börja med nån sport? kampsport kanske
Citera
2017-12-12, 16:31
  #1462
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anxietyboi
Jag vet inte vad det är, men när man går i skolan längtar man hem. Oj va skönt det ska bli att få dra hem och koppla av tycker man. Jag drar ned till bussen med massa folk på och drar hem. Men när jag väl stänger dörren blir jag genast skit uttråkad, vet inte vad som hänt men det var inte så förr. Jag vill nog ha socialt umgänge nästan hela tiden, kanske beror på att jag varit så ensam tidigare. Har funderat på att ta gitarrlektioner, inte i syfte om att mastra gitarren direkt utan mera för att få träffa folk med samma intresse, däremot krockar detta med mina dagliga scheman samt att det kostar pengar.

Vad har ni för tips? Jag har så tråkigt på min fritid så det finns inte. Inte bara socialt umgänge utan även lite mera fritidssysselsättningar kanske skulle hjälpa.

Du kanske är deppig ?
Ät mer bär å frukt. Då blir du piggare och kommer på mer att göra .

Läsning , böcker
Rita
Skriva
Måla
Dansa
Matlagning
Tv-spel
Samla på saker
Film
Serier
Dokumentärer
Bygga något
Data schack
Renovera i hemmet
Baka
Måla en möbel
Sy
Göra musik i fl studio
Spela Instrument
Lösa korsord
Promenera
Jogga
Spela basket
Cykling
Dataspel
Jonglera
Ringa vänner
Umgås med vänner
Umgås med släkt
Gå på resturang
Samla burkar
Filosofera
Göra en lägereld
Pussel
App spel
Skriva dikter
Gå på simhall
Åka skriskor
Skriva brev
Plugga hemifrån ett ämne
Städa
Sortera

.....
Citera
2017-12-12, 16:57
  #1463
Medlem
iSvempas avatar
Börja göra animerade cartoons, cyklar, bilar, med mera.
Det enda som behövs är en hyfsat bra dator och ett gratis animeringsprogram som exempel Blender 2.79 och fantasi som finns för både pc och mac som kan laddas ner här. https://www.blender.org Det finns massor med gratis tutorials på nätet.

Här en cykel jag gjort i Blender.

https://s8.postimg.org/a0rnaryd1/Gre...cene.00000.png
Citera
2017-12-12, 22:45
  #1464
Medlem
PiusXIIIs avatar
Gitarrlektioner låter väl bra. Då kan du ju även öva när du är ensam.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback