41 473 besökare online
856 043 medlemmar • 45 778 777 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Om Flashback > Flashback
Svara på ämne
Ämnesverktyg
hypnix
Avstängd
Den maximala storleken på avatar-bilden är 100 gånger 100 pixlar eller 19,5 KB (vilket som är minst).

Jag har ett förslag på att höja det!

någon annan som är med mig?

_abou
Medlem
_abous avatar
Hade varit bekvämt, men inte om vi måste offra något annat, vilket vi troligtvis måste.
Har för mig att jag såg en sån här tråd för inte alls länge sen, har du verkligen sökt?

Kul att du ändrade avatar medans jag skrev btw

Andreas Persson om förbudet
Vilgot Nilsson om legalisering

Stuuuuute
Medlem
Stuuuuutes avatar
Iaf större än 19,5kb löjligt låg gräns ibland.

Roaccutan frågor? PM:a på så svarar jag så fort jag har tid över!

beyond
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hypnix
Den maximala storleken på avatar-bilden är 100 gånger 100 pixlar eller 19,5 KB (vilket som är minst).

Jag har ett förslag på att höja det!

någon annan som är med mig?
100x100px kan vara som det är, men det fetade skulle utan tvekan kunna höjas en aning.

Fistor
Medlem
Fistors avatar
Storleken är bra enligt mig, men skärpan skulle kunna höjas.

Vissa idioter som har text i avataren fattar ju inte att det bara ser ut som skit eftersom man inte kan läsa det.
Men jag tycker ändå det funkar bra som det är.

epost72
Medlem
epost72s avatar
Man får dock betänka att varje byte måste tas gånger antal medlemmar därmed blir det en volym att tala om när det handlar om serverutrymme samt nedladdningstid per sida.

Hur svårt är det att minska en bilds storlek i byte för att anpassa den till forumets restriktioner?

Åsikter är som rövhål - Alla har dem och alla stinker.
Flashscript2 | Diverse script
Diverse rättsliga dokument | Ä B S H | Förslag

AbrahamLincoln
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Är själv nöjd som det är... ser ingen vettigt motivering till att höja den. Men det är ju bara min åsikt.

"It is the first responsibility of every citizen to question authority." — Benjamin Franklin

"I suffer from CDO, it is like OCD but with the letter in the right order AS IT SHOULD BE!" — Unknown

Ramaskriet
Medlem
Ramaskriets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Är själv nöjd som det är... ser ingen vettigt motivering till att höja den. Men det är ju bara min åsikt.
Med stor sannolikhet är det inte bara din åsikt. Jag håller nämligen med dig helt. Finns ingen som helst anledning till att ändra de befintliga gränserna för avatarstorleken, det fungerar fint.

BilboBu
Medlem
BilboBus avatar
Tekniken går ju framåt. Alla sitter idag inte på 56k modem och således är det mycket möjligt att göra mer anpassade begränsningar. Jag för min egen del som är avatarlös bryr mig inte mycket. Men jag tror att behovet av att kunna ha en något större avatar större i datastorlek skulle vara välkommet. Det vill säga 19,5kb skulle kunnas höjas ett snäpp.

_abou
Medlem
_abous avatar
Jag antar att det inte är något större problem att komprimera en bild till 100x100 eller 19kb om man är någorlunda kunnig inom bildredigering.
Det är inte jag, därför har det varit ett helvete dom gånger jag har bytt avatar.
Ett jävla meckande fram och tillbaka, minska bilden, spara i annat format, förminska igen...
Tillslut är det en sån suddig, obetydlig fyrkant av originalbilden att jag helt enkelt skiter i det.
Därför skulle jag ha uppskattat en ökning, men som jag sa tidigare, det beror på vad vi måste offra för det.

Andreas Persson om förbudet
Vilgot Nilsson om legalisering

ZloH
Medlem
ZloHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Jag antar att det inte är något större problem att komprimera en bild till 100x100 eller 19kb om man är någorlunda kunnig inom bildredigering.
Det är inte jag, därför har det varit ett helvete dom gånger jag har bytt avatar.
Ett jävla meckande fram och tillbaka, minska bilden, spara i annat format, förminska igen...
Tillslut är det en sån suddig, obetydlig fyrkant av originalbilden att jag helt enkelt skiter i det.
Därför skulle jag ha uppskattat en ökning, men som jag sa tidigare, det beror på vad vi måste offra för det.
Man skulle ju kunna lägga till det som någon info som alla medlemmar skulle kunna ta del av, hur man får en passande avatar med mera. Själv har jag inte haft några problem men jag gissar att det finns många här som helt enkelt inte bryr sig om bildredigering men ändå skulle vilja ha en snygg bild.

Nemo me impune lacessit

AbrahamLincoln
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou

Okej, kan hålla med om att 19kb kanske är på tok för lite. Men 100 x 100 är precis lagom.

"It is the first responsibility of every citizen to question authority." — Benjamin Franklin

"I suffer from CDO, it is like OCD but with the letter in the right order AS IT SHOULD BE!" — Unknown

Svara på ämne
Topp Dela »