Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-25, 14:19
  #13
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssmakarskitbra
Tackar igen för svar. Hur hittar jag märke på HDD det måste väl stå nånstans på datorn?

Även om datorn är gammal har den funkat bra tills jag körde CCleaner, sen dess fryser den och går i svart. Jag har en ny tablet som aldrig används (felköp) och ännu en bärbar pc som jag kan börja använda om denna inte funkar längre. En formaterat dator är säker att slänga på sopphögen?

Du finner information under Speecy. Samma aktör som CCleaner. Du kan om du har tid och lust utföra en ren och ny installation som avser Windows. Se om detta kan hjälpa ditt problem. Tänk bara att ta en backup på dina viktiga filer innan du formaterar om datorn.
Citera
2018-11-29, 05:55
  #14
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Hur hittar jag märke på HDD det måste väl stå nånstans på datorn?

Inte skall man behöva installera några nya program bara för att se vilken hårdvara man har när den funktionen redan är inbyggd i Windows..

I Windows finns funktionen: Systeminformation
I windows 10 så klickar man på förstoringsglaset nere till vänster, och skriver: systeminformation,
klickar på valet i menyn som dyker upp.

Välj: Komponenter, Välj: Lagring, Välj: Diskar
och i högra fältet skall allt om din hårddisk visa sig, märke, modellnamn, storlek osv.

All denna information är redan inbyggd i Windows.. så ni slipper installera massa extra program..
__________________
Senast redigerad av /Nisse_Hult 2018-11-29 kl. 05:59.
Citera
2018-12-30, 19:23
  #15
Avstängd
bajssmakarskitbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Du finner information under Speecy. Samma aktör som CCleaner. Du kan om du har tid och lust utföra en ren och ny installation som avser Windows. Se om detta kan hjälpa ditt problem. Tänk bara att ta en backup på dina viktiga filer innan du formaterar om datorn.

Jag har inte formatert men tagit bort Google Chrome nu funkar allt bra igen.

En fråga till:

Vad är bäst för min pc: att stå natten över på stand by eller helt stänga av datorn?
Citera
2018-12-30, 19:57
  #16
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssmakarskitbra
Vad är bäst för min pc: att stå natten över på stand by eller helt stänga av datorn?

Svårt att säga vad som är bäst för din del. Gör du inget speciellt med datorn, te.x fildelar kanske och behöver seedar torrenten så kan du väl stänga av datorn.
Citera
2018-12-30, 22:44
  #17
Avstängd
bajssmakarskitbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Svårt att säga vad som är bäst för din del. Gör du inget speciellt med datorn, te.x fildelar kanske och behöver seedar torrenten så kan du väl stänga av datorn.

Ok tackar ännu en gång fildelar inte bara undrar vad som sliter mest på datorn.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback