2009-12-25, 10:50
Medlem
Hallå!
Nu när mellandagsreorna dragit igång så har jag tänkt införskaffa antingen en asbillig ny mobil och en ipod touch tredje generationen, eller en Iphone 3g, dock så är ju iphonen typ dubbelt så dyr som en ipod touch, och jag har hört att den enda skillnaden mellan iphone och ipod touch är just att man inte kan ringa med ipoden? Stämmer det?
Vad tycker ni är mest värt? En iphone 3g för 5500 kr~ eller en ipod touch för 3000kr~ + en 300 kronors mobil...
Citera
2009-12-25, 10:59
Medlem
tribe-s avatar
jag skulle nog säga ipod touch + en billig mobil, då slipper du alltid bära runt på iphone om du ska träna eller göra ngt där du inte direkt är i behov av den, sen så e iphone tjockare än ipoden också,

förresten hur skapar man nytt ämne, hittar fan inte?!!
Citera
2009-12-25, 11:49
Medlem
Hur mycket jag än var frälst i min iPod Touch så är bytet till 3GS det bästa i mobilväg jag gjort sen T68:an kom ut på markaden!

Sprang runt med en touch och en gammal Nokia i åtta månader fram till 3GSen kom med 32 GB, och det var helt okay förutom att man var tvungen att ha två manicker med sig istället för en.

Förutom att ringa och SMSa så Internet guld värt i iPhonen. Att slippa leta efter öppet W-Lan så fort du ska göra något på nätet när du är ute och gör något spar in både på tiden och hälsan...

Ett annat litet problem med att ha telefon+touch är när man lyssnar på musik samtidigt som det ringer i telefonen. Ibland så märker man inte av vibrationen i ficken eller så hör du inte ringsignalen eftersom du just har touchens musik i öronen.

Små skitsaker egentligen men för mig var det befogat att slänga ut ett gäng tusenlappar för en iPhone, är det samma för dig?
Citera
2009-12-25, 12:40
Medlem
MrOaikis avatar
iPhone är lite tjockare. I övrigt är det ingen skillnad förutom telefondelen. iPhone är i princip en iPod Touch med telefonfunktion.
Citera
2009-12-25, 15:20
Medlem
Okej tack för svaren.
Men är det någon skillnad på Iphone 3g och Iphone 3GS? Vad är de för skillnad isåfall?

Lutar nog åt en Ipod touch ändå, även om det svider att bara ha W-lan...
Citera
2009-12-25, 15:31
Medlem
Persepones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jockesmocke
Men är det någon skillnad på Iphone 3g och Iphone 3GS? Vad är de för skillnad isåfall?

3GS är snabbare på allt (och det märks) samt att den har kompass som används i vissa applikationer för att bättre hålla koll på var du är och hur du står. Den kan spela in film också, 3G kan bara ta stillbilder. I stora drag.

iPod Touch ser jag ingen mening med att ha annat än om man bara vill spela musik eller spel. Dessutom är det bara bökigt att springa runt med två apparater i fickan.

Jag röstar för iPhone 3GS.
Citera
2009-12-30, 22:39
Medlem
fredricoss avatar
För det första måste jag bara säga att en touch 8gb kostar runt 1700. Nu syftar du säkert på en 32 GB version när du skriver 3000 kr men ville bara säga det så du inte betalar för mycket.

I vilket fall som helst, jag har en touch andra generationen som jag använder ganska mycket men har dock bestämt mig för att köpa en iphone nu. Touchen räcker ju bra om du bara vill lyssna på musik, spela, se på video och surfa när du har tillgång till wlan. Den stora fördelen enligt mig med iphone är förutom att det är en telefon, att man alltid har tillgång till internet. Det är många appar till touchen som är mer eller mindre meningslösa ibland då det krävs internet för att använda dem, detta slipper du ju helt med en iphone. Sen är ju GPS någon som kan vara bra att ha med.

Jag är väldigt nöjd med touchen men en iphone känns som det ultimata. Sen borde du ju inte köpa en iphone för 5500 direkt. Ta den med abonnemang där fri surf ingår, det tjänar du på.
Citera
2010-01-06, 04:32
Medlem
Ipod touch: Man kan spela spel och använda alla applikationer och göra massa skoj FAST inte ringa eller smsa!

Iphone: Man kan göra allt som Ipod touchen kan och man kan även ringa och smsa.

Det är väl de största skillnaderna!
Citera
2010-01-06, 04:39
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Tele- och radiokommunikation

//Mod
Citera
2010-01-06, 04:41
Medlem
Teknistmajjans avatar
Jag har själv en iPhone 3G så jag är antagligen rätt partisk. När en bekant till mig skaffade sig en iPod touch trodde jag att jag skulle bli tokig då jag inte hade råd att införskaffa en för stunden.

Jag var så oerhört avundsjuk på honom men i dagsläget när jag sitter där med iPhonen och han gråter över sin stackars touch medans han snackar i mobilen brevid inser jag att det var rätt drag att vänta på rätt kurs för iPhonen.

Det är inte bara en telefon du kan ringa med och sms:a, jag har tecknat fri surf så jag kan surfa hur mycket jag vill och det är här som iPhonens styrka kommer fram. Jag använder telefonen till att surfa dagligen och det är ovärdeligt, jag smsar en hel del och det är bekvämt med luren.

Kort och gott finns det ingen anledning att köpa en touch, det är bara en sämre iPhone.
Citera
2010-05-25, 21:11
Medlem
Amorzes avatar
skillnaden kan vara den att du slipper ha med dig iphonen till krogen och riskera att bli av med den där.

du lämnar helt enkelt ipoden hemma och tar med dig en sunkig telefon till krogen som ingen vill ha

jag kommer DEFINITIVT att köpa en Ipod Touch 64GB imorgon, att det inte går att ringa med den struntar jag fullständigt i. Har en telefon som fungerar. Har även en trådlös router och kan koppla upp mig på nätet hemma o tanka ner apps o sånt man behöver...

lycka till MVH Amorze
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in