Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2016-07-16, 02:22
  #109
Medlem
Sykos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sepe72
Jag har av vänner och bekanta fått reda på en del intressant info om de som driver organiserad verksamhet och annat krimminellt tjafs i Helsingborg och vill ha lite mer vetskap i området.

Det jag vet: Ivan ska vara en person av jugoslavisk härkomst som har ett och annat att säga till om i Hbg. Han ska vara någonslags boss som har stort inflytande på droghandeln i hbg.

Bla annat ska ägaren av Cenino/Donna och Zebra butikerna ha investerat i Ivans verksamhet. Andra personer som också sägs vara inblandade är bla en person som kallas nebo, tror han heter Nebojsa Pavicevic, och äger La Pizza och har inblandning i BonaseraBonasera. BonaseraBonasera ägs av Reiderstad, Fredrik André. Vet inte hur stor del Reiderstad har i det hela men har väldigt högt uppsatta kontakter, då han vid flertalet tillfällen setts dinnera med Ivan och resten av "eliten". Ägaren till Haket och Mezo ska också ha anknytningar till Ivan och även killen som ägde Bunker bar. Alla föregående omnämda personer har flertalet gånger setts tillsammans på restauranger runt om i staden.

Är säker på att Haket har kopplingar till kriminell verksamhet då anställda har vittnat om det och även att en person med anknytning till 1% kulturen ska ha åkt på stryk när han försökt sig på beskyddarverksamhet på stället med argumentet att man ska respektera andra maffior.

Sedan vet jag också att när det brunnit på Zebra, vilket det har gjort minst tre gånger, så har zebraskinnet, som ligger innanför dörren, blivit undanrullat och sedan tillbakalaggt. De har också påstått till sina försäkringsbolag att den "nya kollektionen" brunnit upp. Cenino/Donna omsätter mer än 30k/dag enligt alla bolag vilket heller inte är speciellt trovärdigt då de inte har speciellt många kunder och alltid väldigt stora reor. Detta är butiker som säljer lyxvaror såsom Dsquared, D&G, Gucci och andra dyra märkesvaror. Ovanstående tyder på att de tvättar pengar.

Nebojsa som också sägs ha investerat i Ivans verksamhet, har en fru eller liknade som äger en butik som heter evy (hon heter själv Nilsson, Evy Katarina). Vet inte om denna har något med saken att göra eller om det är ett hobbyprojekt.

Hittar inte så mkt om Ivan, som jag förstår det ägs hans hus av Ivans fastigheter AB. Mer än så kan jag inte få fram.

Vet att t.ex Nebos och Ivans familjer har många "normala" vänner i Hbg och man undrar vad dessa skulle säga om de visste. Både Ivan och Nebo har barn och är respekterade då folk tror att de har seriösa businesses.

Finns även mer info att tillgå, men vill inte outa kompisar föräldrar etc

Det är mkt skumheter som jag hade velat få reda på mer om. Detta var vad jag visste och vet att fler i Helsingborg vet, men det är inget man talar högt om. Ni som vet något eller är sugna på att ta reda på mer kan väl posta här, så vi kan disskutera mer om hur läget ser ut.


Mvh Sepe


Bunker bar var inte det massa år sedan,. Hm nej har fel.. Men ja klädaffärerna säljer en hel del. De gångerna jag är i HBg och tittar ser jag en held el kunder och 30k kräver inte många. I övrigt tror jag du har fel. .. Hur som HBG har bra medelinkomst vid områdena kring affärerna och säljer bra grejer så varför skulle det gå dåligt,.
Citera
2016-07-17, 02:06
  #110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoglyftarkaninen
Vad vet man om familjen lala i helsingborg. Sägs ha mycket respekt, pengar o fina bilar

Är inte den äldsta nu i skyddstillsyn eller hemligt förvar i någon ort, vad nu heter, pga. ett fall om skjutning för något år sedan? Den mellersta verkar ha det gott, sett han i en mycket fin bil för inte så längesen.
Citera
2020-12-26, 18:39
  #111
Medlem
I HDs reportage om HBG gängkrminella säger polisen att det är en familj som styr å ställer mest i hbg över de andra mindre nätverken. Hade varit intressant å veta va de har för härkomst samt hur de kan ha just de inflytandet. Polisen i intervjun vet inte själv om det beror på våldskapital eller ekonomiskt kapital.
Citera
2021-03-12, 22:33
  #112
Medlem
huwies avatar
Spekulerar nu så ta detta med en nypa salt, men artikeln nämner en kriminell som dömdes nyligen till 10 års fängelse för ett mordförsök. Denna kriminella person sitter nu inne på Kumla, efternamnet på personen är L*la.

En av dessa är bror till denna L*la som sitter på Kumla, nyligen genomfördes husrannsakan i hans lägenhet.

https://www.hd.se/2021-03-12/krimine...tt-rasa-samman
Citera
2021-05-18, 02:52
  #113
Medlem
LeffeCykelpumps avatar
M*h#mm#d Min#s#zi sägs vara en riktig tuffing någon som kan styrka vad det är för en fåne?

*o
#a
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback