Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-02-08, 00:31
  #1
Medlem
kokaloos avatar
Ni som sitter på detta forum måste kunna svara på min fråga.

jag har funderat över att importera ngn lur från japan, men fråga är kommer dessa att funka i svenska nät. T ex om jag köper en japanlur med triband borde de juh funka här eller är dom inte alls kompetibla i svenska nät???.....är det någon som kan svara på detta
Citera
2004-02-08, 14:42
  #2
Medlem
DaLyss avatar
Vad jag vet så borde de funka. Men kör inte japanerna med GSM-nät dem också? Jag har fått för mig det iaf.

Edit: Jag kom på att jag också funderar på att importera en telefon. Någon som kan rekomendera en bra japansk nät-butik?
Citera
2004-02-08, 14:49
  #3
Medlem
jag tror inte att det kommer att funka i europa !!!
Citera
2004-02-08, 21:22
  #4
Medlem
så länge det är en GSM lur med 900 och 1800Mhz är det inga problem... dock använder japanerna själva inte GSM för mobiltelefoni
Citera
2004-02-08, 22:52
  #5
Medlem
Konsult TTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kokaloo
Ni som sitter på detta forum måste kunna svara på min fråga.

jag har funderat över att importera ngn lur från japan, men fråga är kommer dessa att funka i svenska nät. T ex om jag köper en japanlur med triband borde de juh funka här eller är dom inte alls kompetibla i svenska nät???.....är det någon som kan svara på detta
Om det t ex är SonyEricssons SO505i du tänkt importera så är det bara att fortsätta drömma. Den funkar bara i det japanska nätet som alla dom andra DoCoMo lurarna.

/ TT
Citera
2004-02-10, 15:13
  #6
Medlem
snackade om det för ett tag sen med en japanes..
visade en bild på mitt sim-kort, o han blev typ o_O
så man måste troligen använde deras kort..
o eftersom den e bunden i japan blir det utlandstaxa när man ringer v_v
det finns dock många lurar där som funkar i europa..
fast dom har tex inte kontantkort enligt honom
(o det e månadsavgift VArje månad, inte tex bara första 12 mån),
så jag kommer iaf Inte köpa..
Citera
2004-02-11, 00:02
  #7
Medlem
Japan är ett av de få länder i världen som inte har ett GSM-nät.

Så... "In your dreams, sucker"

Såvida du inte tänkte bygga ett eget DoCoMo-nät...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback