Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-05, 20:21
  #229
Medlem
1876randoms avatar
Smälte ca. 2.2 gram hasch och drack, det är väl standard + / semi.

Finhackade det med en kökskniv på skärbrädan, sen stoppade jag ner allt i min grinder och fick ned det till något liknande mjöl. Två matskedar Bregott 75% fett i kastrull på låg värme i 30 minuter. Förra gången var jag inte alls lika noga med att mala ned haschet i små bitar och hade det på spisen väldigt kort tid och då fungerade det inte trots samma hasch och större mängd.

Så om du tidigare misslyckats med att få ett rus, se till att mala ned haschet noga. Tror inte det skadar att köra 30 minuter på plattan, det kanske räcker med kortare tid, jag har ingen aning.

Nu efter 1h och 10 minuter känner jag att det fortfarande stegrar. Det är ett väldigt skönt rus än så länge, mycket mycket skönare än något annat cannabisrus jag haft vid rökning. Jag uppskattar musiken MYCKET MER nu, när jag röker är musiken marginellt bättre jämfört med i nyktert tillstånd.

Shit, dom som får ett sånt här soft rus vid rökning lär ju verkligen älska att röka cannabis. Själv slocknar jag oftast bara som en jävla sten när jag röker till och med om jag rökt samma gräs i 3 månader 2-3 jointar om dagen. Behövs bara mer ju mer toleransen ökar, men effekten blir densamma.

Nu får man ju verkligen ut något av ruset, rekommenderar VERKLIGEN att prova!
2014-08-09, 21:27
  #230
Medlem
Legaliserings avatar
Jag åt cirka 0.3g gräs av bra kvalitet för tio minuter sen, och jag tuggade länge och väl.

Nu är det även som så att jag känner mig redan bäng. Vad tror ni om detta? Om det är placebo, så har placebo precis fått en helt ny innebörd för mig.
2014-09-12, 23:25
  #231
Medlem
min kompis i amsterdam sitter och knullar en slyna och frågar mig vad man kan kan göra med ca 2.1-2.7g fint weed att tillaga för oralt intag? det finns smör, oliv olja , tè, mjölk, spis, micro, stek som verktyg

och så har hon några frågor om ruset, det är första gången som han ska inta cannabis

hon är lite trött kommer ruset kicka in han pigg och alert i en konstant platå? det är 1/2 sativa 1/2 indica
2014-09-25, 21:17
  #232
Medlem
LiveForHardstyles avatar
Liten fråga angående Hasch Oboy.

Om jag smälter margarin i en kastrull sedan smälter ner haschet i låg temperatur i kanske några minuter, sedan häller jag i mjölk och värmer den i låg temperatur (inte så det kokar) sen häller jag den varma mjölken och haschet och smöret i en kopp och häller i oboy, kommer det att funka? Låter det som en bra ide? Eller finns det effektivare sätt??
2015-08-24, 17:44
  #233
Avstängd
KringExs avatar
Jag åt precis en Marijuana Pizza, hittade ett recept på en amerikansk sida + 2st Iktorivil.
Ska bli intressant att se resultat
2015-12-19, 08:39
  #234
Medlem
Pie021s avatar
Har ett återvinnings tips här.

Jag samla ihop ca 1,5 DL med vejpat weed och gjorde weed smör på de, och jävlar va bäng jag är nu på en av muffinsen

vattenbad på 96-99 grader, vatten,Smör 100g och weed i översta kastrullen 8H
Helt klart värt med tanke på att jag redan blivit hög på samma sak redan
2016-05-30, 13:35
  #235
Medlem
styrmanhanssons avatar
Tjenamoss sitter såklart och funderar på att göra haschoboy
Hur mkt pyr bör jag ta till två personer?
Är Inrökta på bra bubbel av nån sort.
Har inte en aning om vad

Mvh
2018-11-26, 00:06
  #236
Moderator
kvm3s avatar
Fortsatt diskussion hänvisas till (FB) Jättestora tråden om att äta/dricka cannabis

Tråd låst.

/Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback