Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-02-07, 16:27
  #1
Medlem
Knarkkorven!s avatar
*-*- FAQ för cannabis-forumet -*-*

Hur man gör för att cannabis ska fungera oralt, smör vs olja, recept på mat med cannabis, etc.

Det är fritt fram för alla forumets deltagare att dela med sig av sin information.
2004-02-07, 16:45
  #2
Medlem
Knarkkorven!s avatar
Bra att veta:

Citat:
"It is a myth that dried marijuana must be heated before being consumed to activate the cannabanoids. Many people find that raw cannabis leaves and buds can be eaten for strong effects without any pre-heating. It is a common belief that heating the cannabis before ingestion increases its potency and cooking extractions using food oils (such as butter or olive oil) are the most common methods for making cannabis-based foods.[Section Edited by Erowid Feb 19, 2002]" - Erowid

Upplevelsen av att äta cannabisen skiljer sig mot det traditionella sättet (att röka cannabisen). Det tar 30-90 minuter innan du känner någonting och ruset håller i sig 6-8 timmar. Ruset kan bli mycket intensivt och kan lätt bli jobbigt om tagit för mycket.

Dosen brukar rekommenderas till 3 gånger den mängd du normalt röker. Tänk på att oralt intag är ganska svårdoserat.

Min egna uppfattning är att det är slöseri att äta cannabisen, eftersom 1 gram räcker mycket längre om man röker det. Att äta cannabisen är givetvis mycket hälsosammare än rökning eftersom man inte skadar andningsorganen. Själv tycker jag att vaporizering är ett bättre alternativ eftersom det är lättare att dosera.

Några länkar:
2005-05-06, 20:26
  #3
Medlem
Klickens avatar
http://www.fly.to/haschkokboken
Mycket bra sida med många roliga och trevliga recept.
2005-05-06, 20:52
  #4
Medlem
Geckos avatar
Jag brukar köpe en billys pizza och skära bort osten på den.. strö över lite grönt och fint lägga på osten igen.. sen köra den i ugnen (inte micro) för att osten långsamt ska smälta och THC:n "gå in i osten".. mumma det!!
2005-05-06, 21:04
  #5
Medlem
Subb[a]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gecko
Jag brukar köpe en billys pizza och skära bort osten på den.. strö över lite grönt och fint lägga på osten igen.. sen köra den i ugnen (inte micro) för att osten långsamt ska smälta och THC:n "gå in i osten".. mumma det!!

tack för tipset

haschkaffe tror jag funkar fint... smula ner 0.5-1g i en kopp kaffe och inta... enkelt och gott
2005-05-06, 21:20
  #6
Medlem
Escanios avatar
tycker det är lite svårt att dosera rätt... lättare när man röker då!
sen tar det lång tid innan det slår... 4timmar för mig sen blev det en snetripp så jag skippar att käka brass! (satt och tuggade på en bit länge)

jo klart kroppen kan ta upp THC utan något annat.. gjorde det på mig ju
2005-05-06, 22:58
  #7
Medlem
T.R.I.C.s avatar
Jag och en vän smälte 4-5g brunt med 200g blockchoklad och hällde härligheten över några muffins vi gjort hål i. Det funkade helt okej bortsett från att det var alldeles för mycket choklad och ingen av oss två ville att något skulle gå till spillo så det var bara att proppa munnen full med all haschchoklad som blev över.
Slö som fan i kroppen blev man och det tog runt ett par timmar innan det slog på, dessutom var vi tvungna att röka ett par joppar för att få det att kicka igång till att börja med. Så har man gott om röka, tid och tålamod så funkar det väl men det var inget speciellt.
2005-05-06, 23:10
  #8
Avatarolog
insomnias avatar
Har käkat hasch-brownies ett par ggr de senaste veckorna. Mkt enkelt att göra.

Köp en Shake N Bake, blanda med vatten, smula i haschet och häll sen ut på en plåt eller i små muffins-grejer (vetifan vad de heter).

In i ugnen på 175 C i 20-25 minuter. Låt det svalna i minst 20 minuter.
Ät och njut av ruset som kommer efter en timme.

OBS - Man blir mkt mer stenad än när man röker.

Någon som vet hur man gör hasch-té?
2005-05-07, 02:55
  #9
Medlem
Hur mycket ska man ha när man käkar? När jag röker kör jag nog inte mer än 0,2 per spliff, och blir tokstenad på det. Behöver jag inte mer när jag ska äta? Typ att man lägger ihop alla spliffar man vanligtvis röker på en kväll?
2005-05-07, 03:24
  #10
Medlem
Shpongles avatar
Hasch O'boy
1port, Tillagningstid ca 10min
2 dl mjölk (med hög fetthalt)
2 tsk O'boy
1 klick Smör
0.5-1g Hasch

Värm mjölk (med hög fetthalt)
Ha i O'boy
Ha i det hackade haschet
Ha i en extra klick smör, skadar ju aldrig
Drick och bli enormt stenad efter drygt 1-2 timmar.
2005-05-07, 03:28
  #11
Medlem
zewmahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Word!
Hur mycket ska man ha när man käkar? När jag röker kör jag nog inte mer än 0,2 per spliff, och blir tokstenad på det. Behöver jag inte mer när jag ska äta? Typ att man lägger ihop alla spliffar man vanligtvis röker på en kväll?

Ett gram är en lagom mängd, och tänk på att det kan ta lååång tid innan du känner av det.
2005-05-08, 11:06
  #12
Avstängd
Funkar o´boy receptet om man har grönt i oxå..Sitter bara på grönt..Är det någon som har några andra sköna drycker med grönt?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback