Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-12-22, 01:20
  #1
Medlem
Sharkays avatar
Behöver en ny mobiltelefon och det gärna snabbt, så hoppas få lite tips innan jag beger mig till telefonförsäljarna imorgon.

Jag har inte speciellt höga krav annat än att den bör ha bra kamera, det ska gå att lyssna på radio och den ska vara lätt att sms:a och ringa med. Erfarenheter och tips?
Citera
2009-12-22, 01:23
  #2
Medlem
dannekerrors avatar
Någon speciell prisklass?
Citera
2009-12-22, 01:26
  #3
Medlem
Bob Luntas avatar
Varför fråga när du ändå vet att du kommer se iPhonen ligga i en monter i morgon. Lyft upp den. Håll den i handen. Lek med den. Älska. <3
Citera
2009-12-22, 01:27
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharkay
Behöver en ny mobiltelefon och det gärna snabbt, så hoppas få lite tips innan jag beger mig till telefonförsäljarna imorgon.

Jag har inte speciellt höga krav annat än att den bör ha bra kamera, det ska gå att lyssna på radio och den ska vara lätt att sms:a och ringa med. Erfarenheter och tips?
Det blir aldrig som man tänkt. Gå till butiken och tänk noga. Tro mig.
Citera
2009-12-22, 01:32
  #5
Medlem
Sharkays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannekerror
Någon speciell prisklass?

Är student, så ja, billig!
Citera
2009-12-22, 01:34
  #6
Medlem
Sharkays avatar
Problemet är att min mobil lagt av idag, och vill ogärna ge mig ut i vinterlandet på julafton, ensam för en fyratimmarsfärd genom ren skog utan mobiltelefon så jag måste ha en riktigt snart...
Citera
2009-12-22, 01:35
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharkay
Problemet är att min mobil lagt av idag, och vill ogärna ge mig ut i vinterlandet på julafton, ensam för en fyratimmarsfärd genom ren skog utan mobiltelefon så jag måste ha en riktigt snart...
www.gsmarena.com
Citera
2009-12-22, 02:12
  #8
Medlem
DarkKnights avatar
Skippa iPhone, skitlur som är överhypad men iaf typ Sony Ericsson c902i är bra som tusan har haft en sån innan, nu har ja dock en Satio.
Citera
2009-12-22, 02:25
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarkKnight
Skippa iPhone, skitlur som är överhypad men iaf typ Sony Ericsson c902i är bra som tusan har haft en sån innan, nu har ja dock en Satio.
C902 har väldigt mycket mjukvarufel. så den rekommenderas ej. Många servicar på den, Likaså SOE Aino och Satio.

Köp SOE Naite.
Citera
2009-12-22, 20:09
  #10
Medlem
Bob Luntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkKnight
Skippa iPhone, skitlur som är överhypad men iaf typ Sony Ericsson c902i är bra som tusan har haft en sån innan, nu har ja dock en Satio.
Vad grundar du ditt påstående på? Alla teknikmagasin och alla tester jag sett (PC för alla bl a) har utnämnt iPhone till den bästa smartphonen på marknaden. Nån som är putt för att han inte har råd..?
Citera
2009-12-22, 22:42
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bob Lunta
Vad grundar du ditt påstående på? Alla teknikmagasin och alla tester jag sett (PC för alla bl a) har utnämnt iPhone till den bästa smartphonen på marknaden. Nån som är putt för att han inte har råd..?
det är en av de sämsta telefonerna på marknaden bla vad gäller batteritiden samt kamera.
Citera
2009-12-22, 22:44
  #12
Medlem
seriouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob Lunta
Vad grundar du ditt påstående på? Alla teknikmagasin och alla tester jag sett (PC för alla bl a) har utnämnt iPhone till den bästa smartphonen på marknaden. Nån som är putt för att han inte har råd..?

TS vill ha bra kamera och det finns bra många telefoner med bättre kamera än Iphone, right? Och sedan är TS student med trängd ekonomi, Iphone är allt annat än billig. Själv är jag inne på HTC eller Iphone som min nästa lur, men det är knappast någonting jag rekommenderar TS till baserat på just ovanstående krav.

OT: Kika på någon SE c-modell. Brukar vara garanti för i alla fall juste kamera. Finns en uppsjö av dem också. Messningen fungerar riktigt bra på SE tycker jag, men liksom alla tillverkare kräver den några veckors tillvänjning. Kolla tex Phonehouse och överväg att binda dig 12 eller 18 månader, detta gör att du ofta får köpa telefonen till ett lägre pris.
__________________
Senast redigerad av serious 2009-12-22 kl. 22:47.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback