Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-12-21, 04:43
  #1
Medlem
Dagnomes avatar
Jag har funderat på det här ett tag nu och jag tycker det är knepigt.

Varför tjejer och killar inte kan tävla på samma nivå i sporter där det till absolut störst del har med fysik att göra är solklart o behöver inte förklaras, men att tjejer däremot inte är med i tex racingsporter såsom F1 och MotoGP finner jag rätt skumt.

Intresse hos tjejer finns ju, många brudar som håller på med racing av olika slag.
Fysiken kan väl inte spela en särskilt stor roll när det gäller racing, eller?



Varför finns det inte fler tjejer i de högre racingserierna, finns det någon logisk förklaring?
Tillåts ens tjejer att delta i de högre racing serierna??
Citera
2009-12-21, 04:46
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagnome
Jag har funderat på det här ett tag nu och jag tycker det är knepigt.

Varför tjejer och killar inte kan tävla på samma nivå i sporter där det till absolut störst del har med fysik att göra är solklart o behöver inte förklaras, men att tjejer däremot inte är med i tex racingsporter såsom F1 och MotoGP finner jag rätt skumt.

Intresse hos tjejer finns ju, många brudar som håller på med racing av olika slag.
Fysiken kan väl inte spela en särskilt stor roll när det gäller racing, eller?



Varför finns det inte fler tjejer i de högre racingserierna, finns det någon logisk förklaring?
Tillåts ens tjejer att delta i de högre racing serierna??

Det är inte bara deras kroppar som är små och delikata.
Deras psyke med.

Inte pallar dom med att köra 300km/h i timmar och timmar i sträck och eventuellt bli tvungen att pissa och skita ner sig i bilfan. It just doesn't work.
Citera
2009-12-21, 04:51
  #3
Medlem
dA_1_nibblahs avatar
Tjejer är inte så bra på att köra bil.
Citera
2009-12-21, 04:53
  #4
Medlem
ZmajOdBosnes avatar
Tjejerna finns i dom sporterna. Dock är dom i stallet och får den i 2an av diverse stjärnor som Valentino Rossi och Michael Schumacher. Räknas det?
Citera
2009-12-21, 05:17
  #5
Avstängd
GustavVasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZmajOdBosne
Tjejerna finns i dom sporterna. Dock är dom i stallet och får den i 2an av diverse stjärnor som Valentino Rossi och Michael Schumacher. Räknas det?

Nej. Dom ska sitter inte i själva fordonet så nej.
Det har att göra med deras psyke, de är inga riktiga vinnarskallar vad gäller sånna här grejer.
Citera
2009-12-21, 06:48
  #6
Medlem
Kupsans avatar
En mansdominerad sport, ytterst få tjejer börjar åka go-kart.
Om var 1000:e unge, oavsett kön, blir bra så blir det massor av killar men knappt nån tjej då det finns inte så många som kör.
Citera
2009-12-21, 09:07
  #7
Medlem
Grantzs avatar
Det kan ju vara så att intresset ifrån tjejerna saknas...

Men ett namn som måste nämnas är Danica Patrick.

http://en.wikipedia.org/wiki/Danica_Patrick
Snygg är hon också!
http://i.a.cnn.net/si/pr/subs/swimsu...patrick_05.jpg
Citera
2009-12-21, 11:23
  #8
Medlem
MT-snubbens avatar
Jag tror att det är en kombination av psyke, ointresse och undermåttlig fysik.
Att säga att fysik är försumbart inom de högre formerna av racing är helt fel, Om man skulle jämföra tex. Schumachers fysik när han var i sin fysiska topp så var han minst lika vältränad som någon annan elitidrottare.
Citera
2009-12-21, 11:42
  #9
Medlem
Lukazzs avatar
Den som säger att racing inte kräver någon fysik har uppenbarligen aldrig kört något själv! Det räcker ju med ett 10 minuterspass med Go-kart för att man ska bli rätt mör i kroppen ( om man inte kärringkör förstås ), så man kan ju bara tänka sig vilken fysik som krävs för att klara av ett helt F1 lopp. Skulle tro att det krävs minst lika god fysik som F1-förare som vilken elitidrottare som helst.
Citera
2009-12-21, 11:50
  #10
Medlem
TimGunns avatar
Största anledningen är biologisk och psykologiskt betingad skulle jag gissa. Bl.a. eftersom kvinnor inte är lika stora risktagare som män vilket krävs i de flesta sporterna och helt allmänt.
Citera
2009-12-21, 11:57
  #11
Medlem
I-R-Baboons avatar
Det finns helt enkelt ingen som är tillräckligt bra för att platsa.
Citera
2009-12-21, 12:01
  #12
Medlem
BorisBlanks avatar
Det finns en del tjejer i de lägre klasserna. Den mest kända och dessutom snygg är nämda Danica Patrick.

Sen ska man hålla i åtanke att sponsorerna och företag inte vågar ta risken att satsa på tjejer, vilket jag tycker är synd
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback