Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-12-18, 19:08
  #1
Medlem
Tjenare, fick idag tummes ur och köpte mig en iPhone 3G(S). Nu när jag kom hem och försökte regga ett konto på App store först genom iTunes och sen genom iPhonen men ingen av gångerna fick jag bekräftelse mejlet som behövs för att slutföra kontot.

har väntar i nästan 2 timmar nu, har trippel kollat att jag skrivit rätt mail och reskickat mailet igen 2 gånger och provat att göra 2 konton med olika mejl.
Vad är problemet?
Citera
2009-12-18, 19:31
  #2
Medlem
derbicoolings avatar
Man får inget mail? Reggade mig för 3 dagar sen på appstore eller starta ett konto behövde inget mail...
Citera
2009-12-18, 19:32
  #3
Medlem
Jag sitter precis som du nu! börjar undra vadfan man ska göra. Men lyckades på nåt sätt registrera mig på iTunes, men jag tror nog inte jag gjort allt hittils... Det rer se!
Citera
2009-12-18, 19:35
  #4
Medlem
derbicoolings avatar
Men jag fattar inte man får ju inget mail man måste klicka på?

Gjorde det för 3 dagar sen funkade perfekt... Testa köp någor från appstore!
Citera
2009-12-18, 19:48
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derbicooling
Men jag fattar inte man får ju inget mail man måste klicka på?

Gjorde det för 3 dagar sen funkade perfekt... Testa köp någor från appstore!


Om jag testar med något på app store så står det när jag loggat in
"you haven´t verified your account typ så" sedan blir jag transpoterad där det står "An email has been send to the adress to verify you account"

står liknade på itunes om jag försöker logga in.
Citera
2009-12-18, 19:58
  #6
Medlem
Fick mailet allt som behövdes var lite tålamod och orka vänta.

Mod kan låsa tråd.
Citera
2010-08-18, 10:55
  #7
Medlem
Algies avatar
Jag har ett litet problem som jag tror kan passa in här. Jag hade en iPhone 3G för snart ett och ett halvt år sedan, och köpte givetvis en del apps till denna innan dagen kom då jag tappade bort den. Nu har jag köpt mig en iPhone 4 och undrar om det på någon sätt går att se de appsen i AppStore som jag betalade och isåfall kanske tanka hem till iPhone 4:an?

Tack på förhand!
Citera
2010-08-18, 15:21
  #8
Medlem
AANSTADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Algie
Jag har ett litet problem som jag tror kan passa in här. Jag hade en iPhone 3G för snart ett och ett halvt år sedan, och köpte givetvis en del apps till denna innan dagen kom då jag tappade bort den. Nu har jag köpt mig en iPhone 4 och undrar om det på någon sätt går att se de appsen i AppStore som jag betalade och isåfall kanske tanka hem till iPhone 4:an?

Tack på förhand!


Om du synca din iphone med ditt itunes konto och fortfarande har appsen kvar på din dator är det lugnt, annars får du kolla gamla mail, du får ju en bekräftelse på alla dina köp på mailen.
Citera
2010-08-25, 22:57
  #9
Medlem
lanzers avatar
Är det några problem att köpa musik från iTunes store, går det inte som svensk?

När man köpt musik, finns låtarna endast i iTunes eller också som en mp3 fil på datorn?
Citera
2010-09-15, 16:32
  #10
Medlem
Pallemans avatar
En app jag har på min iPhone har fått en uppdatering, men jag vill inte uppdatera till den senare versionen då den nyare versionen saknar funktioner jag vill använda. Detta medför då att uppdateringen ligger kvar i listan över uppdateringar och att den röda "pluppen" på App Store-ikonen ligger kvar.

Finns det något sätt att ta bort en uppdatering från App Store, så att jag slipper se den?
Citera
2011-04-20, 23:39
  #11
Medlem
MindWalker86s avatar
Hej, jag skaffade en iphone 4 för ca 3 veckor sen, allt var bra tills nu ikväll när jag skulle uppdatera lite olika apps.


När jag skall uppdatera apps i appstore så kommer texten "kan inte ansluta till iTunes store" upp. Det är rätt lösenord, men det går ändå inte

Kan inte heller ladda ner något alls där ifrån, när jag skrivit i lösenordet, så står det vänta på appen som jag ska tanka ner. Efter en stund kommer det bara upp "connection refused"

När jag testar att logga in med datorn i itunes kommer det upp något i stil med detta "är inte längre auktoriserad på den här datorn"

Kan tillägga att detta bara kom helt plötsligt, någon som har en aning vad det är?

Tack för svar /MindWalker86
Citera
2011-04-21, 00:35
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MindWalker86
Hej, jag skaffade en iphone 4 för ca 3 veckor sen, allt var bra tills nu ikväll när jag skulle uppdatera lite olika apps.


När jag skall uppdatera apps i appstore så kommer texten "kan inte ansluta till iTunes store" upp. Det är rätt lösenord, men det går ändå inte

Kan inte heller ladda ner något alls där ifrån, när jag skrivit i lösenordet, så står det vänta på appen som jag ska tanka ner. Efter en stund kommer det bara upp "connection refused"

När jag testar att logga in med datorn i itunes kommer det upp något i stil med detta "är inte längre auktoriserad på den här datorn"

Kan tillägga att detta bara kom helt plötsligt, någon som har en aning vad det är?

Tack för svar /MindWalker86


Jag får precis samma sak just nu, "kan inte ansluta till iTunes store" och "connection refused"
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback