Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-12-18, 14:40
  #1
Medlem
Någon som har läst kurserna eller iaf någon av dom och vet i stora drag vad skillnaden är mellan dom? Någon som läst den sistnämnda, vad gör man då på den?
Citera
2009-12-19, 16:25
  #2
Medlem
Någon?
Citera
2009-12-19, 17:01
  #3
Medlem
drkarloffs avatar
Läsa kursplanen för ämnena i valfritt lärosäte istället för att fråga på fb?

Men bilden av socialantropologi är väl att man reser till någon djungel och studerar kannibaler. I sociologi gör man undersökningar om överviktiga ensamstående mäns porrvanor. Ungefär så.
__________________
Senast redigerad av drkarloff 2009-12-19 kl. 17:03.
Citera
2009-12-19, 17:25
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drkarloff
Läsa kursplanen för ämnena i valfritt lärosäte istället för att fråga på fb?

Men bilden av socialantropologi är väl att man reser till någon djungel och studerar kannibaler. I sociologi gör man undersökningar om överviktiga ensamstående mäns porrvanor. Ungefär så.

Hahaha. Ja jag har läst dom din lilla fitta, men jag tänkte mer precist och mer ingående, ifall nu någon har läst båda eller socialantropologi bara.
Citera
2009-12-19, 23:18
  #5
Medlem
drkarloffs avatar
Tyckte jag gav ett rätt så utförligt svar din hora.
Citera
2009-12-20, 07:06
  #6
Medlem
Vilket tilltal.. "din lilla fitta"? såg inte ens en anledning till att vräka ur sig sånt.. Lås tråden tycker jag
Citera
2009-12-20, 07:08
  #7
Medlem
Civilengineerings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dreamerr
Vilket tilltal.. "din lilla fitta"? såg inte ens en anledning till att vräka ur sig sånt.. Lås tråden tycker jag
Det är ganska tydligt vilken socioekonomisk grupp our poster tillhör.
Citera
2009-12-20, 09:17
  #8
Medlem
Krappfiskarns avatar
Socialantropologi kallas också etnologi/etnografi och behandlar människors/kulturers sociala, religiösa och politiska aspekter om hur det formar deras samhällen. Likt filosofi och feminism är det flummigt och ovidkommande att läsa, såvida du inte är batikhäxa och älskar att jämföra olika kulturer för att därefter argumentera för ett mångkulturellt samhälle där alla fel är samhällets och inte de enskilda människornas.
Citera
2009-12-20, 16:29
  #9
Medlem
__carls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Socialantropologi kallas också etnologi/etnografi och behandlar människors/kulturers sociala, religiösa och politiska aspekter om hur det formar deras samhällen. Likt filosofi och feminism är det flummigt och ovidkommande att läsa, såvida du inte är batikhäxa och älskar att jämföra olika kulturer för att därefter argumentera för ett mångkulturellt samhälle där alla fel är samhällets och inte de enskilda människornas.

Eller rasbiolog med stort intresse av att undersöka de lägre stående rasernas primitiva "kultur" för att på så få bättre förståelse för den ariska rasens överlägsenhet.
Citera
2009-12-20, 19:40
  #10
Medlem
TimGunns avatar
Hur var det nu... Sociologi handlar mer om hur våra moderna samhällen funkar och blabla, medan socialantropologi intresserar sig för människan i sociala grupper i ett större perspektiv, du kan alltså studera hur de har det i afrikanska samhällen eller hur det var för 10,000 år sedan som exempel. I enkla drag så är det väl ungefär sådär.
Citera
2009-12-20, 20:45
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Civilengineering
Det är ganska tydligt vilken socioekonomisk grupp our poster tillhör.

Tror du OP betyder our poster
Citera
2009-12-20, 21:15
  #12
Medlem
Civilengineerings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gooseberry
Tror du OP betyder our poster
Nej. Orginal poster, our poster, on point o.s.v. Du är så jävla newfag att du hakar upp dig på olika användning. Du vet allting står inte på encyclopediadramatica.com
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback