Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Ser du, efter vad som framkommit, Dennis som skyldig eller oskyldig till våldtäkt?
Skyldig
87,54%
3955 röster
Oskyldig
12,46%
563 röster
2010-03-26, 16:03
  #4105
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebaygeek
Inavel i Norrland är inga fördomar? Snälla, finns du på riktigt eller är du bara från Stockholm?
Om dom som bör knipa käft är dom som snackat skit om två tjejer varför fortsätter du att hänga ut en hel by och kommer med absurda påstående om att "ALLA MÅSTE VARA INBLANDADE, INAVEL I NORRLAND!" osv. Det får dig bara att se ut som en ännu större idiot än förövarna.

Jag skulle kunna hålla med dig, om det fanns någon som helst sanning i det du skrev.

Men det gör det ju. Finns sanning alltså.

För att precisera för dig. JAG tror inte ett skit på vad du skriver för att du sitter i en försvarsposition. Den har du hamnat i alldeles själv. Att jag sedan skriver Inavelby är på samma
sätt som en norrlänning kallar stockholm för fjollträsk. Det sker säkert inte mer inavel i Bjärsta än vad det gör i Stockholm eller Göteborg. Det bara verkar så.

Naturligtvis är inte alla inblandade direkt i skitsnackandet, men du kan inte komma och säga att dom är ovetande. Och i om med att dom vet vad som händer och vad som sägs så är det ett tyst medgivande. Några få verkar ha stått upp, med hot om våld som repressalier. Men några få vågade vad majoriteten inte vågade. Det är för jävligt, men det är fortfarande så det är.

Men var bor du då? Eftersom du så tvärsäkert kan säga att jag har fel.
Citera
2010-03-26, 16:03
  #4106
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheMightySwe
Bekantas bekanta var ju var folk som bodde mil i från byn och uttalade sig i fråga på Facebook. Och det är inte många steg i mellan folk. Jag ser det som mycket osannolikt att inte varenda kotte i byn tisslade och tasslade, som folk gör i sådana här byhålor!



Ja det tror jag, men jag tror inte ordet våldtäkt nämns överhuvudtaget, de tisslar och tasslar runt ämnet, att folk inte skulle veta är bara skitsnack. Ge dig! Du försöker bara komma med bortförklaringar!

Bortförklara vad?? Du vill dra alla över en kam vilket jag tycker är fel.

Jag bor på en liten ort nu, men jag pendlar och jag tror inte att jag skulle få reda på speciellt mycket detaljer utöver det som står i lokalpressen om något liknande skulle ske här. De jag känner bäst pendlar också - utan relation till orten som mig. Och andra "bekanta" skulle inte direkt starta upp en diskussion om något sånt här när man typ lämnar barnen på dagis, eller köper mjölk på affären. Alla som bor på en liten ort är inte uppfödda där, eller känner varenda kotte...

Sen ja... väldigt många skulle vara mer eller mindre insatta, men... alla - knappast ens nära och då menar jag att det verkligen handlar minst 10-20% av befolkning som inte skulle veta speciellt mycket.
Citera
2010-03-26, 16:03
  #4107
Avstängd
TheMightySwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Jag har redan svarat dig. Kameran visade återkommande samma bild från Bjästa i syfte att döma ut "hela samhället".

Igår hade SVT rubriken: "Bjästa - ett samhälle ångrar sig"


Ja, vad skulle de visat då, händelserna utspelade sig i Bjästa, ska de då visa bilder från Suez-kanalen? Hela samhället är ansvarigt för en smutskastning som pågått i över ett år. Inte alla innevånare kanske, men samhället är ansvarigt!

Du är ett troll, du förvrider, förminskar och förvränger fakta. Påstår att det inte är någon våldtäkt!
Citera
2010-03-26, 16:04
  #4108
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ClaireRedfield
•15 500 sexualbrott polisanmäldes 2009
•98 procent av dem som misstänks för sexualbrott är män (2008)
•26 procent av sexualbrotten sker i offrets eller gärningspersonens hem (2008)

Vad är det du ifrågasätter egentligen? Har du svårt att svälja stoltheten eller är du bara korkad? Du har fått det svart på vitt. De flesta anmälningar är väldigt diffusa med vaga påståenden och inga vittnen eller teknisk bevisning och kan inte drivas vidare.
Citera
2010-03-26, 16:04
  #4109
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaireRedfield
http://www.bra.se/extra/pod/?action=...ule_instance=2

Här är en källa.

Sen kan ni räkna som ni vill.

Jag orkar inte räkna - så jag plockade ut ett exempelår ur skriften istället

Citat:
Under år 2007 lagfördes 985 personer för sexualbrott

När det gäller svenskar så är ungefär 5% av svenskarna brottsbelastade med någon form av brott, och de allra flesta har då begått någon form av stöldbrott.
Citera
2010-03-26, 16:07
  #4110
Avstängd
ClaireRedfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag orkar inte räkna - så jag plockade ut ett exempelår ur skriften istället



När det gäller svenskar så är ungefär 5% av svenskarna brottsbelastade med någon form av brott, och de allra flesta har då begått någon form av stöldbrott.

Ja, jag blandade ihop det.
Citera
2010-03-26, 16:08
  #4111
Medlem
nerdrages avatar
Att försöka få brodern och morsan att inse att Dennis är en våldtäktsman är som att försöka förvandla skit till guld.

Hade velat se Dennis få MINST 10 års fängelse och lite piskrapp tillsammans med hans idiotiska familj.
Citera
2010-03-26, 16:09
  #4112
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Vem planerade det då?

Jag tror (gissar) att Dennis (möjligen i samråd med sin mor) dök upp med en blomsterkvast. (Det har inte framgått om han var med på hela skolavslutningen eller anslöt mot slutet av denna.) Efter betygsutdelningen så gick han fram till de övriga eleverna och delade ut dessa blommor - ingen skolansvarig var informerad om hans planer.

Prästen tja.. han är väl som präster idag inte sällan brukar vara.. lite mjäkigt förstååående och alla ska förlååta varandra för då blir det sååå fiiint...
Citera
2010-03-26, 16:11
  #4113
Avstängd
TheMightySwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Jag tror, att majoriteten av Bjästaborna inte kände till internetkampanjen. Det är imho synnerligen långsökt att tro, att Bjästaborna som regel skulle vara uppdaterade ang. vilka kampanjer som bedrivs på Facebook.

Varenda elev på skolan visste det garanterat, varenda lärare och om föräldrarna har någon som helst koll föräldrarna till eleverna. Sen blir det inte många kvar!
Citera
2010-03-26, 16:12
  #4114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Jag tror (gissar) att Dennis (möjligen i samråd med sin mor) dök upp med en blomsterkvast. (Det har inte framgått om han var med på hela skolavslutningen eller anslöt mot slutet av denna.) Efter betygsutdelningen så gick han fram till de övriga eleverna och delade ut dessa blommor - ingen skolansvarig var informerad om hans planer.

Prästen tja.. han är väl som präster idag inte sällan brukar vara.. lite mjäkigt förstååående och alla ska förlååta varandra för då blir det sååå fiiint...

Det är möjligen så att ingen visste om att han skulle göra såhär, och jag tycker de nog gjorde rätt i att inte springa fram och avbryta honom. Däremot borde de kanske berättat för honom efteråt att det var fel. Vad gjorde man istället? Jo man applåderade och jublade. Puckon!
Citera
2010-03-26, 16:13
  #4115
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMightySwe
Hela samhället är ansvarigt för en smutskastning som pågått i över ett år. Inte alla innevånare kanske, men samhället är ansvarigt!

Du sympatiserar med kollektivt ansvar (och kollektivt ansvarsutkrävande). Det gör inte jag.
Citera
2010-03-26, 16:15
  #4116
Medlem
"Oskars advokat har struntat i att kalla vittnen som kan ge honom alibi för den andra våldtäkten, säger hon"

vittnen som kunde ge Dennis alibi när han sprutade säd på hennes trosor...? förstår att hon vill försvara sin son.. men jag tror hon gör honom en björntjänst. vore ju bättre att få honom att acceptera sina misstag så att han så småningom kan gå vidare.. han är ung nog för att bli frisk.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback