Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-12-17, 20:24
  #1
Medlem
RoLLiTs avatar
Hållt på ett tag nu och till en början så höll jag med dom flesta här på FB.

Cannabis är ofarligt, jävla propaganda, Cannabis är ingen inköpsdrog, osv.

Jag menar. Jag började med CB. Många andra jag känner med. Jag ser CB som en "inköpsdrog" hade jag inte börjat med det, hade jag nog troligen inte kommit i kontakt med så mycket jag gjorde senare. Men skulle nog fått kontakt med iaf 1/10 del om jag inte börjat.

Det är väl bra att det finns lite propaganda. Jag vill inte att mitt barn ska börja med någon sinnesförändrande drog. ink. Alkohol. (Förutom spec. firanden) Om mitt barn blir skrämd av propagandan i Sverige så bra!

Cannabis är beroende-framkallande! Om jag röker på varje dag under en period så mår jag inte bra på kvällen när det inte finns något. Jag är uppe i varv, svettas när jag försöker sova etc. (Detta gäller inte alla, det vet jag)

Men håller med om hur ofarligt det egentligen är jämnfört med andra droger. Rent fysiskt och psykiskt.

Men ändå kan det skada så mycket som det gör. Känner ni inte igen deppresionen man kan få när man försöker lägga av. "Allt du gör är ju fan tråkigt!" eller hur? Kan inte ens umgås med någon utan att tänka på nästa spliff och hur roligare allt skulle vara.

Finns så mycket jag kan säga, men säger bara lite.

Struntar totalt i vad ni säger. Alla droger är farliga på sitt sätt! *Word, yeah. Ke-keep it real.
Citera
2009-12-17, 20:26
  #2
Medlem
NoGraces avatar
Det du lider av kallas för psykiskt beroende. Det finns inget med CB som är kemiskt beroendeframkallande.
Citera
2009-12-17, 20:26
  #3
Medlem
Vad ska vi diskutera om du inte bryr dig "om vad vi andra säger" ?
Citera
2009-12-17, 20:27
  #4
Medlem
expanderbatongs avatar
Va smart du är så om man missbrukar nåt så är det dåligt no shit sherlock.

klart alt kan missbrukas, Cannabis, cigg, alkohol, koffein, lim. sex you name it.
Citera
2009-12-17, 20:31
  #5
Medlem
Inköpsdrog? :S

Inkörsport till andra droger (ur engelskans Gateway-drug) eller alternativt inkörsdrog.
__________________
Senast redigerad av Affieboi 2009-12-17 kl. 20:34.
Citera
2009-12-17, 20:32
  #6
Medlem
blueblizzs avatar
Inköpsdrog ? Alla droger är väl inköpsdroger ?

Håller med om att CB är en inkörsdrog dock.
Citera
2009-12-17, 20:32
  #7
Medlem
Quentans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoLLiT
Hållt på ett tag nu och till en början så höll jag med dom flesta här på FB.

Cannabis är ofarligt, jävla propaganda, Cannabis är ingen inköpsdrog, osv.

Jag menar. Jag började med CB. Många andra jag känner med. Jag ser CB som en "inköpsdrog" hade jag inte börjat med det, hade jag nog troligen inte kommit i kontakt med så mycket jag gjorde senare. Men skulle nog fått kontakt med iaf 1/10 del om jag inte börjat.

Det är väl bra att det finns lite propaganda. Jag vill inte att mitt barn ska börja med någon sinnesförändrande drog. ink. Alkohol. (Förutom spec. firanden) Om mitt barn blir skrämd av propagandan i Sverige så bra!

Cannabis är beroende-framkallande! Om jag röker på varje dag under en period så mår jag inte bra på kvällen när det inte finns något. Jag är uppe i varv, svettas när jag försöker sova etc. (Detta gäller inte alla, det vet jag)

Men håller med om hur ofarligt det egentligen är jämnfört med andra droger. Rent fysiskt och psykiskt.

Men ändå kan det skada så mycket som det gör. Känner ni inte igen deppresionen man kan få när man försöker lägga av. "Allt du gör är ju fan tråkigt!" eller hur? Kan inte ens umgås med någon utan att tänka på nästa spliff och hur roligare allt skulle vara.

Finns så mycket jag kan säga, men säger bara lite.

Struntar totalt i vad ni säger. Alla droger är farliga på sitt sätt! *Word, yeah. Ke-keep it real.

Inkörsdrog heter det
Men ja cannabis är inte helt ofarligt som många tror, och det är beroendeframkallande.
Och jo känner igen mig i
Citat:
Ursprungligen postat av RoLLiT
Känner ni inte igen deppresionen man kan få när man försöker lägga av. "Allt du gör är ju fan tråkigt!" eller hur? Kan inte ens umgås med någon utan att tänka på nästa spliff och hur roligare allt skulle vara.

EDIT: Typ alla andra han före
Citera
2009-12-17, 20:36
  #8
Medlem
najkSWEs avatar
Ge det en vecka så är "abstinensen" borta. Till skillnad från andra droger/substanser som inte försvinner...
Citera
2009-12-17, 20:40
  #9
Medlem
Om du struntar i fullständigt vad vi säger så finns det ju inget underlag för tråden.
Citera
2009-12-17, 20:40
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antiantiliberal
Om du struntar i fullständigt vad vi säger så finns det ju inget underlag för tråden.
Nej och varför ska han ens berätta något om han skiter i vad vi säger?
Skriv en bok för fan liksom..
Citera
2009-12-17, 20:40
  #11
Medlem
DenGamleKaptens avatar
Jag håller helt med TS... Cannabis för med sig betydigt mycket mer negativt än vad folk i denna forumsdel är villiga att erkänna. Tror de flesta som förkastar all kritik antingen är för rädda för att kritiskt granska sig själva och effekterna deras bruk har på dem, eller gröningar som röker en gång i veckan och hållit på i omkring ett år.

De som kämpar för en legalisering borde i stället för att hävda att cannabis är det nyttigaste som finns byta riktning och använda andra argument. Exempelvis rätten att bestämma över sin egen kropp osv...
Citera
2009-12-17, 20:43
  #12
Medlem
Izunis avatar
Thanks for stating the obvious
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback