Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-11, 11:53
  #1033
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joghd
ja, du är trög. Iran är det enda land i mellanöstern som vill utvecklas med egen industri och du din äckliga vill inget hellre än att usa bombar iran.

Sen ljuger du om att iran förtrycker kurder när det är ni mossad i krg och utför operationer för dem mot iran.



En liknande provokation har sina konsekvenser joghd!
Iran har en stor makt över flöden och har förmågan att agera för en vedergällning.
Det spelar ingen roll vad amerikaner beslutar om. Att provocera inför ett krig har allvarliga följder för världens större ekonomier.
Citera
2014-01-11, 12:24
  #1034
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
En liknande provokation har sina konsekvenser joghd!
Iran har en stor makt över flöden och har förmågan att agera för en vedergällning.
Det spelar ingen roll vad amerikaner beslutar om. Att provocera inför ett krig har allvarliga följder för världens större ekonomier.

jag vet inte exakt vad du menar, men jag hoppas det är sant
Citera
2014-01-11, 12:49
  #1035
Moderator
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zagrosi
Jag måste vara trög eller något, för jag tyckte citatet lätt förnuftigt och inte alls speciellt märkvärdig. Jag förväntade mig att det skulle vara överdrivet och omöjligt för Iran att lyckas följa kraven, eftersom det är "neo-konservativa judar".

Nej du är inte trög, och citatet är mycket riktigt inte alls så extremt som de fanatiska judehatarna försöker få det att framstå som.
Citera
2014-01-11, 14:07
  #1036
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joghd
jag vet inte exakt vad du menar, men jag hoppas det är sant

Jag menar att det inte är något nytt ur strategisk synpunkt.
Förslaget förändrar ingenting i en eventuell kommande provokation. Israel bestämmer att anfalla Iran och USA vid sin sida, och?

Även om Israel inte skulle ta initiativet till en upptrappning förändrar inte Irans vedergällning till att gälla Israel. Samma sak gäller USA. Liknande desperata aktioner är inget annat än förluster för amerikaner. De kommer röra om lite för att hålla spänningen uppe.

Där ser du slutet på Kissingers och hans gelikars planer. I hur många strategier har USA förlorat mot Iran? Jämför med Sovjet.. Visa mig ett enda land i hela världshistorien som kunnat motstå liknande krafter.

http://arthuride.files.wordpress.com....jpg%3Fw%3D500
__________________
Senast redigerad av IR5 2014-01-11 kl. 14:13.
Citera
2014-01-11, 14:46
  #1037
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joghd
ja, du är trög. Iran är det enda land i mellanöstern som vill utvecklas med egen industri och du din äckliga hora vill inget hellre än att usa bombar iran.

Sen ljuger du om att iran förtrycker kurder när det är ni som horar åt mossad i krg och utför operationer för dem mot iran.

horunge
"vill utvecklas med egen industri" Hörru geniet, det är utveckling av kärnvapen vi snackar om nu och inte att bygga bilar eller traktorer Vad sa du, hade du någon invändning mot detta påpekande? Nä, tänkte väl det.
Citera
2014-01-11, 17:49
  #1038
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
"vill utvecklas med egen industri" Hörru geniet, det är utveckling av kärnvapen vi snackar om nu och inte att bygga bilar eller traktorer Vad sa du, hade du någon invändning mot detta påpekande? Nä, tänkte väl det.

Att bygga bilar och traktorer "geniet", innebär energi och lönsamhet. Ja, kärnkraften gör det möjligt att framställa nya kvalitéer. Vidare så har vi inga bevis på att Iran har avsikten att framställa kärnvapen. Detta är en självklarhet för experterna och alla vet att det endast är ett politiskt skitsnack.

Krig skrämmer inte Iranier och varje provokativ aktion kommer att besvaras. Iran har det värsta scenariot liggande på bordet och kommer inte att ge sig förrän västvärldens ekonomi skadas på allvar.
__________________
Senast redigerad av IR5 2014-01-11 kl. 18:06.
Citera
2014-01-11, 18:55
  #1039
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Att bygga bilar och traktorer "geniet", innebär energi och lönsamhet. Ja, kärnkraften gör det möjligt att framställa nya kvalitéer. Vidare så har vi inga bevis på att Iran har avsikten att framställa kärnvapen. Detta är en självklarhet för experterna och alla vet att det endast är ett politiskt skitsnack.

Krig skrämmer inte Iranier och varje provokativ aktion kommer att besvaras. Iran har det värsta scenariot liggande på bordet och kommer inte att ge sig förrän västvärldens ekonomi skadas på allvar.
Det må vara hur det vara vill men du förstår väl och kan erkänna att det är just Irans kärnvapenprogram frågan gäller och inget annat?
Citera
2014-01-12, 00:39
  #1040
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Det må vara hur det vara vill men du förstår väl och kan erkänna att det är just Irans kärnvapenprogram frågan gäller och inget annat?

Tror du att frågan bara gäller Irans "kärn(vapen)program" måste du läsa på lite mer.
Citera
2014-01-12, 01:51
  #1041
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren75
Tror du att frågan bara gäller Irans "kärn(vapen)program" måste du läsa på lite mer.
Jaså, vad ska jag läsa då?
Citera
2014-01-12, 02:07
  #1042
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Jaså, vad ska jag läsa då?

Det räcker väl att bara läsa de senaste sidorna här och de länkarna som det bjudits på.
Citera
2014-01-12, 12:22
  #1043
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren75
Det räcker väl att bara läsa de senaste sidorna här och de länkarna som det bjudits på.
Nä det räcker tydligen inte, du får förklara dig bättre.
Citera
2014-01-12, 12:48
  #1044
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Nä det räcker tydligen inte, du får förklara dig bättre.

mossad säger att iran inte har ett kärnvapenprogram

CIA säger att iran inte har ett kärnvapenprogram

det du hör i media är lögn, du vet väl att massmedia ljuger?

stening är förbjudet i iran, allt är lögn

det kallas för demonisering
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback