Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-10-11, 20:38
  #2881
Medlem
SvaMp_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
USA skickar 3000 soldater + Patriot system till Saudi Arabien. B52 bombers + mycket mer. Trumps egen försvarsminister säger och agerar mot Trumps vilja! Dra tillbaka trupper i Syrien, agera gödselspridare i Saudi...

https://www.aljazeera.com/news/2019/...160852019.html

SKönt att dem säljer på dem Patriot igen haha Sälja vapen till Saudi måste va det enklaste jobbet.
Citera
2019-10-11, 20:43
  #2882
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_
SKönt att dem säljer på dem Patriot igen haha Sälja vapen till Saudi måste va det enklaste jobbet.
Senast saudierna själva använde patriot lyckades Iran bomba skiten ur ett raffinaderi...så nu skickar USA med några soldater som gör jobbet ordentligt.
Citera
2019-10-11, 20:58
  #2883
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
USA skickar 3000 soldater + Patriot system till Saudi Arabien. B52 bombers + mycket mer. Trumps egen försvarsminister säger och agerar mot Trumps vilja! Dra tillbaka trupper i Syrien, agera gödselspridare i Saudi...

https://www.aljazeera.com/news/2019/...160852019.html

Och THAAD. Dessa system används väl främst för att försvara sig vilket iofs låter rimligt med tanke på senaste attackerna mot deras oljeanläggningar.

Dock inga B52 (eller menar du dem som redan finns på plats?).
Citera
2019-10-11, 21:09
  #2884
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Och THAAD. Dessa system används väl främst för att försvara sig vilket iofs låter rimligt med tanke på senaste attackerna mot deras oljeanläggningar.

Dock inga B52 (eller menar du dem som redan finns på plats?).
Jag lyssnade på försvarsministerns och pentagons maximum pressure presskonferens och han radade upp en massa grejer.
Citera
2019-11-04, 00:36
  #2885
Medlem
Koranen skrevs av araber som är allt en muslim behöver.

Men då vill iranier ha mer och skriver haditherna som blir Sunnah dvs sunnniter. Sen bestämmer sig iranier att sunniter är skit och skriver shiiternas bok i Iran.

Nu svälter Iran ihjäl och landet är i misär. Inte på grund av USA eller väst. På grund av iranierna själva.

Mosadegh störtades med hjälp av mullan Ayatollah Kashani, utan honom hade det ej gått. Ni som säger att USA störtade Mosdadegh är en bunt idioter.

Islam, sunni eller shia har ödelagt Iran. Inte väst eller USA.
Citera
2019-11-07, 14:06
  #2886
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
En iransk tanker har traffats av tva missiler utanfor saudis kust. Dom islamistiska terroristerna kallar det ett terrordad.

Dom islamistiska terroristerna sager att fler iranska tankers har attackerats utanfor Saudi:

#Iran says three of its tankers have been attacked off Saudi Arabia’s coast in the past six months, the first one in April, before the attack off UAE coast

Iran: calls red Sea Oil Shipping Routes "Unsafe"

Undra vilka som ligger bakom attackerna, om det som dom islamistiska terroristerna sager ar sant?
Citera
2019-11-07, 14:30
  #2887
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Dom islamistiska terroristerna sager att fler iranska tankers har attackerats utanfor Saudi:

#Iran says three of its tankers have been attacked off Saudi Arabia’s coast in the past six months, the first one in April, before the attack off UAE coast

Iran: calls red Sea Oil Shipping Routes "Unsafe"

Undra vilka som ligger bakom attackerna, om det som dom islamistiska terroristerna sager ar sant?

Det kanske är en attack för att Iran följer sin egen väg gällande kärnkraft frågan och vinner proxy krigen i Yemen, Syrien mm? Dem äkta islamist terroristerna är Wahabi-Sunni Saudi Arabien, men det vet du redan din trögfattade värdelösa organism? Detta har vi på tråden påpekat tidigare.

Men terroristen som sprider mest terror världen över borde väl vara globalisterna och Co? Dvs USA o Co? Tror du inte på mig? Men här kommer bevisen på deras aggressions krig och deras allierade (Saudi Al qaida, ISIS, FSA) fasansfulla brott mot mänskligheten. Det är inte försvarskrig vi pratar om din värdelösa tölp!

http://globalterrorismindex.org/
Här kan man följa hur terrorn, misär, dödsfall ökar i dem länderna när terrorstaten USA och allierade utförde anfallskrig för att stjäla råvaror mm.

https://www.newstatesman.com/world-a...obal-terrorism

https://www.govinfo.gov/content/pkg/...8shrg91326.htm
ännu mer bevis om hur senaten är bekymrade över Saudi Wahabi terrorist spridning år 2003.



https://www.huffpost.com/entry/the-r...J0Dws_Zp8yDHBb
Citera
2019-12-11, 17:06
  #2888
Medlem
UN inspectors traveling to Saudi Arabia to investigate Iran's possible role in air strikes at Aramco refineries said they could not confirm statements by the US and Saudi Arabia that Iran had been involved in the attacks.

BBC

Luktar false flag mer och mer. Eller är det barfotaarmén som spökar igen?
Citera
2020-01-03, 20:42
  #2889
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank-costello
Reuters skriver att en mäktig befälhavare för Irans revolutionära garde, generalmajor Qassem Soleimani, under torsdagen ska ha sagt att USAs president Donald Trump, istället för att hota Irans president Hassan Rouhani, borde rikta hoten mot honom istället.

Soleimani, som leder Quds Forces, vilket är den del av Irans revolutionära garde som utför operationer utanför Iran, ska enligt den iranska nyhetsbyrån Tasnim ha sagt: "Som en soldat, så är det min plikt att svara på dina hot ... Om du vill använda hotets språk ... så tala med mig, och inte till presidenten (Hassan Rouhani). Vår president tänker inte sänka sig till din nivå och besvara dig."

"Vi är nära dig, närmare än du någonsin kommer att förstå ... Kom. Vi är redo ... Om du startar kriget, så kommer vi avsluta kriget," ska han även ha sagt. "Du vet att detta krig kommer förstöra allt som du innehar."

"Du, (Trump) hotar oss med att vi ska få betala ett pris som inget annat land tidigare har betalat. Trump, detta är den sortens språk som man använder sig av på nattklubbar och i spelhallar," ska han även ha sagt.
https://www.reuters.com/article/us-i...-idUSKBN1KG106
https://en.wikipedia.org/wiki/Quds_Force


LMAO. Soleimani var inte redo
Citera
2020-01-03, 21:41
  #2890
Medlem
frank-costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
LMAO. Soleimani var inte redo
Jag läste nu igenom Reuters artikel igen, och såg att de lagt till en massa information. Ibland har Reuters från början en artikel, där det står att det tar en minut att läsa den. Sen allt eftersom saker och ting uppdateras så lägger de till information, allternativs slår ihop ett antal artiklar till ett, och artikeln tar helt plötsligt , som i det här fallet fem minuter att läsa. Jag gisssar att detta var från början en 1 eller 2 minuters artikel.

Jag kände t.ex. inte igen det som stod att Israels energi minister Yuval Steinitz ska ha sagt angående det Saleimani hade twittrat till Trump,:
Citat:
“But eventually, within a few months, half a year, they’ll have no choice and will return to negotiation table with the United States and give up their nuclear program,” Steinitz told Israeli Reshet TV on Thursday.
Det borde jag ha kommit ihåg ifall jag hade läst det, oavsett fast artikeln är nästan 18 månader gammal, då jag vi den tidpunkten för översatte det mesta som stod i de artiklar jag översatte.
https://www.reuters.com/article/us-i...-idUSKBN1KG106
Citera
2020-01-06, 19:36
  #2891
Medlem
Sir Dwains avatar
Enligt Iraks premiärminister så hade Trump tidigare bett honom (eller Irak snarare) att medla i konflikten med Iran. Så Iran skickar Soleimani för att förhandla, han träffar den där diplomaten som var med honom när han mördades och skulle även möta premiärministern senare under dagen.

Citat:
“I was supposed to meet Soleimani at the morning the day he was killed, he came to deliver me a message from Iran responding to the message we delivered from Saudi to Iran” Iraqi PM said.
(Uppger Washington Posts Mustafa Salim)

Jag undrar om Trump kanske hade glömt bort att han en gång hade planer på att de-eskalera, eller om det hela tiden var avsett som en fälla? Eller målet kanske är att ta bort de sista spåren av amerikansk trovärdighet?

Oavsett så verkar det ha varit fantastiskt misslyckat om syftet är som Trump uppgav att de-eskalera. Min gissning är att det handlar mer om inkompetens än om ondska, från Trump då alltså, men det finns många framträdande i administrationen (framförallt Pompeo) som vill ha krig med Iran och de vet förstås vad de gör. Det är inte ofta Iran har det moraliska övertaget!
Citera
2020-01-06, 20:50
  #2892
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raggen11
Koranen skrevs av araber som är allt en muslim behöver.

Men då vill iranier ha mer och skriver haditherna som blir Sunnah dvs sunnniter. Sen bestämmer sig iranier att sunniter är skit och skriver shiiternas bok i Iran.

Nu svälter Iran ihjäl och landet är i misär. Inte på grund av USA eller väst. På grund av iranierna själva.

Mosadegh störtades med hjälp av mullan Ayatollah Kashani, utan honom hade det ej gått. Ni som säger att USA störtade Mosdadegh är en bunt idioter.

Islam, sunni eller shia har ödelagt Iran. Inte väst eller USA.

Oj vilken nyhet att religion är förödande dåligt.

Men här har USA hjälpt till att röra om i myrstacken. Trump är som det lilla barnet som står med en pinne i myrstacken, och kan inte hejda sig själv från att röra runt. Kanske även för att se vad som händer.

Oavsett vilket. Trump är en idiot, som offrar miljontals civila folk för att få lite mer rikedom och olja till USA. USA förtjänar en riiiktig näsbränna. USA är bland annat orsaken till IS bildandet, och kriget i SYrien med alla tillhörande flyktingar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback