Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-11-11, 10:54
  #25
Medlem
Geggamojas avatar
När man surfar runt för att veta mer om mördaren får man alla möjliga uppgifter. Någonstans att han fick livstids fängelse. De flesta uppgifter säger att han fick ett 14-20 års fängelsestraff i Ecuador. Sedan skickades han till Columbia eftersom han inte hade papper för att stanna i Ecuador. Columbianska myndigheter ville sätta in honom, men myndigheterna i Ecuador såg fallet som avslutat och ville inte lämna ifrån sig bevis. Han släpptes då fri och fortsatte mörda unga flickor. Han åkte fast men då fastslogs att han var psykiskt sjuk och sattes in på mentalsjukhus. Efter två år släpptes han fri.

Enligt den länkade filmen besökte han då sin mamma. Mycket märklig mor. Hon förfasade sig över att han hade mage att kräva henne på pengar. När hon sa att hon bara hade sängen och en stol sålde han dessa möbler och tog pengarna och stack. Ja, hon kanske sa mycket mer som vi aldrig får höra. Av det jag läst är hon nog en stor anledning till hans snedvridenhet.

Om någon torterat honom till döds önskar man att någon filmat detta och lägger ut detta på lämplig sajt, så att alla berörda kan få se det. Helst skulle han självklart få tillbringa resten av sitt liv i fängelse.
Citera
2015-11-11, 11:24
  #26
Medlem
Herr Lindholms avatar
En sak slog mig just. Ottis Toole tog ju på sig mord han inte hade begått. Och López skulle ju ha mördat 110-300 pers, ett väldigt stort spann. Att länderna där är Kalle Anka betvivlar ju ingen. Men kan det inte ha varit så att man gärna lät honom ta på sig skulden för mord han inte begick? Hur många av morden är man helt säker på att han begick, hur många är intressanta och hur många är orimliga?

Jag vill minnas att han hade anteckningsböcker där han gick igenom morden. Men om du har en berättelse om ett mord han bevisligen begick. Och sen har du en fantasi om ett mord som aldrig har ägt rum. Då räcker det med att de är skrivna i samma tempus för att du skall få en falsk positiv.
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Har för mig att rättsväsendet kände sån stark avsky och avsmak för López att de istället för fängelseåberopan dumpade honom utan redskap/tillhörigheter i en djungel långt bort från civilisation för att klara sig själv som det monster, eller djur, han sågs som. Han ska ha setts runt millennieskiftet av nån vandrare eller dylikt men sen dess vet man inget.

Kan detta stämma eller är det nån annan mördare jag tänker på?
Just det tycker jag verkar väldigt märkligt, med tanke på Latinamerikas långa tradition av våld. Mycket enklare för rättsväsendet att två sina händer från formella fel och släppa honom där några andra "råkar" vänta.
__________________
Senast redigerad av Herr Lindholm 2015-11-11 kl. 11:30.
Citera
2015-11-12, 09:48
  #27
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Tror jag läst om López i Slitz eller Moore för ett antal år sen. De hade ju mördar-/krimfaktastorys strax innan utvikningsbilderna konstigt nog...

Det jag minns är att López skulle ha varit jägarmaterial och hängde i ett djungelterritorium han kunde utan och innan. Dit tog han tog sina offer, släppte ut dom och kunde ibland låta de få ett försprång för att sen minutiöst och lugnt leta upp de vilsna, hysteriska offren med sitt gevär i högsta hugg.

När han hade dödat dom grävde han ner kropparna i djungeln och kunde månader senare komma tillbaka, gräva upp dom och ha fester där han samtalade med liken.

Har för mig att rättsväsendet kände sån stark avsky och avsmak för López att de istället för fängelseåberopan dumpade honom utan redskap/tillhörigheter i en djungel långt bort från civilisation för att klara sig själv som det monster, eller djur, han sågs som. Han ska ha setts runt millennieskiftet av nån vandrare eller dylikt men sen dess vet man inget.

Kan detta stämma eller är det nån annan mördare jag tänker på?
Troligtvis någon annan du tänker på. Enligt de filmer jag sett samt artiklat jag läst, blev han släppt från ett mentalsjukhus 2002. Därefter ska han ha besökt sin gamla mor, sedan dess är han försvunnen.
Citera
2017-06-17, 15:00
  #28
Medlem
Skaraborg2s avatar
Monstret från Anderna som försvann.

I senaste numret av Allers BROTT så förekommer en artikel om den här mannen på sidorna 54-55. Illustrerad medelst fyra foton varav två är på honom själv.

Citerar av rubriken samt hans uttalande i slutet av artikeln.

Rubrik:

"Monstret från Anderna lurpassade på småflickor - och nu är han försvunnen."

Pedro Alonso López intervjuades under fängelseåren och uttalade sig då på detta sätt: "ögonblicket när döden inträffar är spännande och upphetsande. Bara de som dödat vet vad jag pratar om. När jag en dag blir fri kommer jag att få uppleva det ögonblicket igen."

López blev frisläppt efter endast fyra år från en rättspsykiatrisk klinik i Bogotá 1998. Han släpptes villkorligt mot en borgen på endast $ 50. Vart han därefter tog vägen är det ingen som vet men 2002 efterlystes han av Interpol för ett nytt mord.

Idag är han 68 år - om han fortfarande är i livet?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback