Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-12-15, 11:51
Medlem
2dopes avatar
Nu kan vi ju alla se här åvan att Edrugs.nu presis har startat.. Lägre priser än SN också, inte mycket lägre men endå..

Någon som vet någon om denna shop? Än så länge så litar jag mest på SN och deras om dömme här på FB och tänker inte byta till något nytt skit bara för att dom har en flummig och färg glad hemsida..

Dock så finns det ju ett rejält diskutions underlag för denna nya shop med tanke på lägre priser och att den verkar vara helt ny. Så, Intressanta huvud punkterna i denna tråd är alltså: Är de pålitliga? Inget skit i påsarna?
Inget fiffel med pengar eller personlig information?
Varför välja dom över SN?

Själv tycker jag som sagt än så länge att SN har störst förtroende hos mig som kund i alla fall.

Let the flaming, spamming, trolling, serious posting, crying and laughing begin!
2009-12-15, 12:13
Medlem
Schlaktarnns avatar
Är de inte samma ägare som SN? Rätta mej om jag har fel
2009-12-15, 12:16
Medlem
Att Edrugs är "nya" SN har du inte tänkt på? De har trots allt som jag förstått det ensam distributionsrätt för både Lunar-serien och PU. Så Edrugs är förmodligen ett dotterföretag till SN eller liknande.

Känns bara som ett försök att starta en ny domän, likt greatlife.nu som oxå hade identiskt utbud med SN. Frågan är väl varför man byter/skapar en ny smartshop som säljer samma varor som den gamla? Nu är väl iofs priserna lägre på edrugs i viss mån men det kan väl mycket väl vara lockpriser.

[irony] Alternativt är det en genomhemsk idé från det barnätande dödsknarkförsäljande monstret smartbarhenke som tänkt på effekten av att ha två shoppar och kunna sätta olika priser på bägge, där det lägsta priset får antas vara det normala priset och det högre bara är där för att "skrämmas" och få det andra priset att se bra ut. [/irony]

Oavsett vad så förmodar jag att personer från SN kommer förklara varför de valt att starta ytterligare en shop. Det blir väl 4st nu med smartbar, SN, GL och nu ED om jag inte tänker fel?

EDIT: Insåg att FB är fyllt av personer som antingen är allt för berusade eller korkade för att förstå ironi i text...
Senast redigerad av Phailure 2009-12-15 kl. 12:20.
2009-12-15, 12:46
Medlem
Har lagt upp en order på 6gr krypton kommer nog imorn elr på torsdag

Kan skriva sen och berätta om dom funkar
Senast redigerad av Kattenurban 2009-12-15 kl. 13:01.
2009-12-15, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaktarnn
Är de inte samma ägare som SN? Rätta mej om jag har fel

Ja och nej, den nya sidan är PR-firmans idé precis som Spicenordic, Smartbar är content provider på båda sidor, men vi har bara delvis kontroll över information och prissättning på dem sen.

Den nya sidan är ett experiment vi gör som en sorts marknadsundersökning, där jag har en tes och PR-firman har en annan tes och sen får vi se vem av oss som fått rätt när året är slut.
2009-12-15, 14:11
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spicenordic
Ja och nej, den nya sidan är PR-firmans idé precis som Spicenordic, Smartbar är content provider på båda sidor, men vi har bara delvis kontroll över information och prissättning på dem sen.

Den nya sidan är ett experiment vi gör som en sorts marknadsundersökning, där jag har en tes och PR-firman har en annan tes och sen får vi se vem av oss som fått rätt när året är slut.

Tyckte väl att det var lite väl likt SN

Men varför beställa från en "ny sida" med samma priser om man är nöjd med den gammla? Eller är det bara för att se om flödet av nya kunder ökar?
2009-12-15, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lowerCase
Tyckte väl att det var lite väl likt SN

Men varför beställa från en "ny sida" med samma priser om man är nöjd med den gammla? Eller är det bara för att se om flödet av nya kunder ökar?

Hmm det är faktiskt en rätt effektiv metod, iaf när "det nya" är en ny sort av en ny produkt typ Coca Cola - Nu med vitlök!

Oavsett om de skulle sno min genomhemska ide om att blanda ner vitlök i läsken så skulle troligtvis några köpa produkten för att prova på. Frågan är väl om man kan uppnå samma effekt med en ny webbshop...
2009-12-15, 15:55
Medlem
2dopes avatar
Okey, tack för svar då
Får väl anta att dom är minst lika bra som SN i så fall om det är samma snubbar som sysslar med det.
2009-12-15, 16:48
Medlem
Baskis avatar
Det är ju SN, nån hade gjort en whois på adressen..

Dock undrar jag vad de är för priser som gäller vid beställning av 1stk?
För på sidan står det: * Priserna som visas gäller vid köp av 10-pack och förskottsbetalning.
2009-12-15, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baski
Det är ju SN, nån hade gjort en whois på adressen..

Dock undrar jag vad de är för priser som gäller vid beställning av 1stk?
För på sidan står det: * Priserna som visas gäller vid köp av 10-pack och förskottsbetalning.

Om du kollar så finns bara "*" vid div partpiller och på dessa produkter står det vad 1paket kostar.
2009-12-15, 16:59
Medlem
Baskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Om du kollar så finns bara "*" vid div partpiller och på dessa produkter står det vad 1paket kostar.
Ah såg nu, tackar Kollade lite för hastigt på sidan bara haha, my bad.
2009-12-15, 17:03
Medlem
Ni har inte slått upp den här sidan för att få sälja till kidsen då?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in