Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2023-12-03, 16:33
  #49
Medlem
Kalibreratkontos avatar
Jag växte upp med trashemperiet Troma och de har fortfarande en mjuk plats i hjärtat. Class of Nukem high 1 får ni kolla in som en introduktion. Har har ni trailern https://www.youtube.com/watch?v=ee-SZRVtJNU

Jag kan skryta med att ägaren Lloyd Kaufman svarade på mitt mejl huruvida de kommer börja göra blu-ray. "Hi **** we do brown-ray".

Troma gör medvetet dåliga filmer, lite som ett konstverk som ska väcka reaktion. Men de blir ofta halvbra för det är ändå talang bakom det.
Citera
2023-12-03, 18:34
  #50
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalibreratkonto
Jag växte upp med trashemperiet Troma och de har fortfarande en mjuk plats i hjärtat. Class of Nukem high 1 får ni kolla in som en introduktion. Har har ni trailern https://www.youtube.com/watch?v=ee-SZRVtJNU

Jag kan skryta med att ägaren Lloyd Kaufman svarade på mitt mejl huruvida de kommer börja göra blu-ray. "Hi **** we do brown-ray".

Troma gör medvetet dåliga filmer, lite som ett konstverk som ska väcka reaktion. Men de blir ofta halvbra för det är ändå talang bakom det.


Lloyd Kauffman gästar ett av de senare avsnitten av podden Well see you in hell, det som var live. Mycket underhållande!
Citera
2023-12-04, 00:26
  #51
Medlem
Kalibreratkontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Lloyd Kauffman gästar ett av de senare avsnitten av podden Well see you in hell, det som var live. Mycket underhållande!

Nyfiken på en sak, hur många i din svenska umgängeskrets känner till Troma? Och hur många uppskattar du överlag känner till det?

Jag borde åkt till USA och hoppat in i en rulle. Även om det inte förändrat mitt liv så hade jag träffat betydligt roligare människor. Och jag är en tromakaraktär i vilket fall..
Citera
2023-12-04, 00:29
  #52
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalibreratkonto
Nyfiken på en sak, hur många i din svenska umgängeskrets känner till Troma? Och hur många uppskattar du överlag känner till det?

Jag borde åkt till USA och hoppat in i en rulle. Även om det inte förändrat mitt liv så hade jag träffat betydligt roligare människor. Och jag är en tromakaraktär i vilket fall..


Absolut inte många. En till kanske?
Citera
2023-12-04, 00:31
  #53
Medlem
Kalibreratkontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Absolut inte många. En till kanske?

Skumt. De låg ju ute i videobutikerna med flashiga omslag.
Citera
2023-12-04, 00:32
  #54
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalibreratkonto
Skumt. De låg ju ute i videobutikerna med flashiga omslag.


Vi kom från en liten by!
Citera
2023-12-04, 00:36
  #55
Medlem
Kalibreratkontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Vi kom från en liten by!

Typiskt att det blir just dig jag frågar...
Citera
2023-12-04, 01:31
  #56
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalibreratkonto
Typiskt att det blir just dig jag frågar...


Haha vadådåd?

Inte många i Sverige känner till dem alls, leksakerna och tecknade serien var aldrig en hit här.
Citera
2023-12-04, 01:52
  #57
Medlem
Kalibreratkontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Haha vadådåd?

Inget personligt kamrat, men har du ett stort socialt nätverk från en by?


Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Inte många i Sverige känner till dem alls.

Hur du veta?
Citera
2023-12-04, 01:55
  #58
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalibreratkonto
Inget personligt kamrat, men har du ett stort socialt nätverk från en by?




Hur du veta?


Jag bodde där tills jag var 16,och ja, jag har ett stort socialt nätverk. Vad spelar det för roll hur känt det är i Sverige?
Citera
2023-12-04, 01:58
  #59
Medlem
Kalibreratkontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Jag bodde där tills jag var 16,och ja, jag har ett stort socialt nätverk. Vad spelar det för roll hur känt det är i Sverige?

Därför jag vill veta exakt hur udda min filmsmak är och jag är en nyfiken jävel.
Citera
2023-12-04, 15:11
  #60
Medlem
Bret-Harts avatar
För oss som var intresserade av film och såg en del så visste vi vad det vara, bland mig och mina kompisar men blad folk som inte brydde sig så att säga var det väl lite si och så
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback