Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2004-02-04, 21:02
  #1
Medlem
Moffegrevs avatar
NÅ, nu vill jag höra vad ni har för åsikter om bolaget Troma. Uppskattar ni deras bisarra b-humor, eller tycker ni bara filmerna är skit? Själv tycker jag lite olika, beroende på vilken film man snackar om.
Bloodsucking freaks: Sjuk, sjuk, sjuk. Vissa scener kan väl tänkas vara roliga, men i helhet är den mest sjuk.
Toxic Avenger: Yes, det här är humor på hög nivå, en riktigt skön rulle. Älskar verkligen scenen när ungdomsgänget kör över folk.
Decampitated: Jävla c-film! Så sjukt låg humor så man skrattar bara åt skådespelarna. Visserligen ngt kul när skogsmulle dansar till jazzmusiken.
Class of Nuke èm high: Haha, så sjukt jävla rolig film. Denna är definitivt den bästa jag sett hittills.
Redneck Zombies: Nja, lite halvdan sådär.
Blood hook: Inte lika mycket humor i denna. Men visst är det lite festligt med fiskeduellen i slutet.
Cannibal the musical: Lite halvmysig film med inslag av sköna låtar och dåliga skämt, dock alldeles för lite gore i den för att jag skall kunna uppskatta den.

Dessa filmer är de enda jag sett från troma.
Citera
2004-02-04, 21:10
  #2
Medlem
Av de du nämnde är ju Decampitated helt klart en höjdare tillsammans med Toxic Avenger.

Class of Nuke'm high är ju totalt värdelös, men Blood Hook är iofs ännu sämre.

Var tre år sedan jag såg någon troma-film så jag minns inte vad dom andra heter, eller vad dom handlade om för den delen heller. Däremot minns jag att efter 10 timmar Troma i sträck som bakfull blir man lite knepig.
Citera
2004-02-04, 21:13
  #3
Medlem
Cannibal The Musical är skitbra tycker jag, Southpark-grabbarna + Troma kan ju inte misslyckas!
Surfnazis Must Die....En kräkigt pissig skitfilm, skulle jag vilja påstå.
Jag kunde inte ens skratta åt att skådespelarna var dåliga, den var bara........dålig.
Citera
2004-02-04, 21:51
  #4
Medlem
Moffegrevs avatar
Jo, sufrnazis must die har jag hört skall vara en riktig flopp.
Citera
2004-02-04, 21:53
  #5
Medlem
Bajs Lasses avatar
ok... Cannibal the musical är ruskigt bra och förbannat rolig. Min personliga Troma favorit... Surf Nazis must die är en flopp som du har hört... Se den inte!!! Måste ta tillfället i akt att slå ett slag för Evil Ed men det är ingen Tromafilm tror jag, men gillar man Troma så gillar man den... Gert Fylking är ju med!!!
Citera
2004-02-04, 22:04
  #6
Banned
Slaktmasks avatar
Troma både producerar och distribuerar filmer. Dom står alltså inte bakom alla filmer i din lista.

Jag vet att dom har gjort The Toxic Avenger, Class of Nuke 'em High och surf Nazis Must Die som det också pratas om här. Bloodsucking Freaks, Redneck Zombies och Cannibal the Musical äger dom bara rättigheterna till med andra ord och dom andra filmerna vet jag inte.

Jag måste dessutom bara säga att Terror Firmer är ett måste. Roligare film får man leta länge efter.
Citera
2004-02-04, 22:41
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaktmask
Jag måste dessutom bara säga att Terror Firmer är ett måste. Roligare film får man leta länge efter.

Ahh, den har jag sett, kommer inte ihåg alls vad den handlade om bara, fräscha upp mitt minne tack?

För övrigt, är det någon som vet var man kan få tag på Tromafilmer här i Sverige. Jag har inte hittat dom någonstans att köpa eller hyra, bortsett från ett videoställe i Katrineholm.
Citera
2004-02-04, 22:45
  #8
Medlem
Moffegrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotiz
Ahh, den har jag sett, kommer inte ihåg alls vad den handlade om bara, fräscha upp mitt minne tack?

För övrigt, är det någon som vet var man kan få tag på Tromafilmer här i Sverige. Jag har inte hittat dom någonstans att köpa eller hyra, bortsett från ett videoställe i Katrineholm.

Du får pallra dig ner till östra videobutiken i Nyköping. De har ett sånt satans stort utbud när det gäller tromafilmer, både dvd och vhs.
Citera
2004-02-04, 22:56
  #9
Medlem
akes avatar
Man bör givetvis vara på rätt humör för att kunna uppskatta troma. Men generellt sett så gillar jag filmerna.
Toxic är nog favoriten tror jag.
Fick den t.o.m i julklapp förra julen av en polare som jävlades, kontrade givetvis me att ge honom uppföljaren.

Tromeo and Juliet har ju sina stunder också.
Har inte sett cannibal the musical ännu, men den verkar lovande.
En som jag däremot alltid hatat är Sgt. Kabukiman N.Y.P.D. - skit.
Citera
2004-02-04, 23:33
  #10
Medlem
felangurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotiz
Ahh, den har jag sett, kommer inte ihåg alls vad den handlade om bara, fräscha upp mitt minne tack?

Helt klart min favorit Terror Firmer.

Handlar om inspelningen av tror det är toxic revanger 4 inte helt säker.
det är väl en del av storyn sedan så har vi den galne mördaren som dödar folk på alla möjliga roliga sätt gillar det direkt i början där benet rycker direkt bara så där och så forsar blodet!
Citera
2004-02-05, 00:06
  #11
Banned
Slaktmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotiz
Ahh, den har jag sett, kommer inte ihåg alls vad den handlade om bara, fräscha upp mitt minne tack?

För övrigt, är det någon som vet var man kan få tag på Tromafilmer här i Sverige. Jag har inte hittat dom någonstans att köpa eller hyra, bortsett från ett videoställe i Katrineholm.
Det stämmer bra att den utspelar sig under inspelningen av The Toxic Avenger 4 - Citizen Toxie, precis som felangur sa. En mördare går lös på produktionsteamet vilket utlöser diverse dråpliga händelser.

Det finns en hel del Troma att beställa från www.videodrome.nu och det som inte finns inne kan dom lätt fixa fram om du ringer och snackar om det. Annars är det bara att knalla in i butiken om du någon gång skulle ha vägarna förbi Sundsvall.
Citera
2004-02-05, 00:24
  #12
Medlem
Tycker att Troma rullarna är extremt överskattade och tråkiga. Men, i Toxic Avenger (del II tror jag), tömmer en snubbe sin AK-47a i en blind och rullstolsbunden gammal tant. Jag och co skrattade, spolade tillbaks, skrattade, spolade tillbaks, osv, osv... Bland det roligaste jag sett.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback