2009-12-15, 00:04
Medlem
Har tänkt att köpa en julklapp (till mig själv) och har kollat på denna:

http://www.dustinhome.se/pd_50103646..._2_Compaq_mini

Användningsområdet kommer att vara slösurf framför TV´n, kanske lite mailande men framförallt som mediaspelare. Frågan är om den klarar av det??? Fått lite olika svar beroende på vem jag frågat. Filmer i 720 via HDMI till min plasma är det som gäller...!!!

Klarar den det med de specsen??
Citera
2009-12-15, 11:01
Medlem
Så länge du använder en mediaspelare som kan använda GPU'n för avkoding av video så ska den klara av att avkoda 1080p utan problem.
Citera
2009-12-15, 12:43
Medlem
Som t.ex. VLC???
Eller vad menar du??
Citera
2009-12-16, 17:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hencon
Har tänkt att köpa en julklapp (till mig själv) och har kollat på denna:

http://www.dustinhome.se/pd_50103646..._2_Compaq_mini

Användningsområdet kommer att vara slösurf framför TV´n, kanske lite mailande men framförallt som mediaspelare. Frågan är om den klarar av det??? Fått lite olika svar beroende på vem jag frågat. Filmer i 720 via HDMI till min plasma är det som gäller...!!!

Klarar den det med de specsen??

Jodå, det funkar bra med 720 via hdmi.
Ett tips är att låsa upp den till en "äkta" ION. LE varianten är bara en mjukvaruspärr. Samt att stoppa in 2 GB minne till, finns för runt 600 kr. Är väl bäst att satsa på 1333MHz isf, fast dom kanske är lite dyrare.

Rekomenderas iaf!
Citera
2009-12-16, 17:37
Medlem
Janniss avatar
Självklart, rekommenderas !
Citera
2010-01-18, 22:25
Medlem
Jag har införskaffat en 311c nu och har problem att partitionera om den. Jag provade först genom att gå in på diskhantering för jag hade för mig att man kunde partitionera om där, men det gick inte. Så jag provade med partition magic men det gick inte heller. Programmet säger bara att det inte kan resize:a min C-partition, och där det brukar stå filtypen på partitionen stod det istället BAD.

Jag hade tänkt behålla det installerade xp på en egen partition och sedan skapa en partition med win7 och en partition med linux. Finns det nåt sätt att partitionera hårddisken utan att ta bort det installerade windows?

Sen vore jag tacksam om någon kunde berätta hur man uppgraderar LE till vanlig ion, eller länkar till nåt ställe där jag kan se hur jag kan göra?
Citera
2010-01-19, 02:29
Medlem
unikums avatar
Vad är batteritiden på den här vid normal användande som typ surfning över wlanet?
Citera
2010-01-24, 02:03
Medlem
Skrivbordslampas avatar
hp/compac minis har nog de skönaste tangentborden i netbookvärlden.
Prestandan är väl som de flesta netbooks. 720p lär gå fint i alla fall.

Det tråkiga med serien är dock att skärmen är placerad så att det inte finns plats för ett stort batteri.
Då har de istället valt att låta 6cellsbatteriet sticka ut som en bullig korv på undersidan av datorn, vilket totalt förstör det kompakta intrycket och gör att datorn inte får plats i netbooksleeves.
Ger iofs lite av en ergonomisk lutning när man har den på ett bord, men det måste va oskönt om man har den i knät.
Vore det inte för detta så skulle jag köpt en för länge sen.

En sak som delvis är lite tråkig med 311 är dock att man ersatt den matta skärmen från 310 med en högblank. Så det blir jobbiga reflexer och omöjligt att använda den utomhus. (i gengäld har man dock högre upplösning, så 311 vinner ju totalt sett dock..och högblankt har sina fördelar det också, blir ofta lite finare färger jmfrt med matt)
Senast redigerad av Skrivbordslampa 2010-01-24 kl. 02:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in