Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-14, 14:56
  #157
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
kvinnor är per definition väldigt mainstream och tråkiga, men tycker om att underhållas av män. Män är vidriga, hemska, intelligenta extrema. det verkar ebba fittan ha missat, för henne är män = Horace oc han är ungefär lika representativ som en humla är för insekterna eller snarare som en väldigt specifikt humla är för alla insekterna, från minsta fluga till napoleonfjäril

Eftersom du nu generaliserar, vill jag också göra det.

Om du tar Horace som exempel så kan jag köpa att unga och naiva kvinnor tycker att han är ett fynd.

Jag personligen blir bara trött av alla gubbar som upphöjer fåfängan till en dygd. Deras narcissism vilar på en mycket bräcklig grund när de träffar välutbildade och intelligenta kvinnor.
Citera
2017-10-14, 15:21
  #158
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Eftersom du nu generaliserar, vill jag också göra det.

Om du tar Horace som exempel så kan jag köpa att unga och naiva kvinnor tycker att han är ett fynd.

Jag personligen blir bara trött av alla gubbar som upphöjer fåfängan till en dygd. Deras narcissism vilar på en mycket bräcklig grund när de träffar välutbildade och intelligenta kvinnor.

Du är bortom räddning! Läs om, läs rätt. Det är Ebba som tar Horace som exempel (alla män = Horace), inte jag! (Varför ska jag behöva skriva detta uppenbara?)
Men du är väl en kvinna som just lärt dig stava till "välutbildad och intelligent" och som inte fattar att det finns andra sätt att vara "välutbildad och intelligent" på än att säga att man är "välutbildad och intelligent".
Citera
2017-10-14, 15:39
  #159
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Du är bortom räddning! Läs om, läs rätt. Det är Ebba som tar Horace som exempel (alla män = Horace), inte jag! (Varför ska jag behöva skriva detta uppenbara?)
Men du är väl en kvinna som just lärt dig stava till "välutbildad och intelligent" och som inte fattar att det finns andra sätt att vara "välutbildad och intelligent" på än att säga att man är "välutbildad och intelligent".

Jag tycker vi fortsätter att generalisera då det är så roligt.

Alla kvinnor kan inte behaga alla män. Men den sorts män som har ett uppblåst ego tror att alla kvinnor har något att lära av dem.

Jag tror Ebba tar Horace som exempel för det är honom och de män han umgås med som hon känner till. Jag tror faktiskt att Ebba inget vet, om att det finns ännu enklare och banalare män än Horace.

Någon borde berätta för Ebba vilka fynd det finns där ute i stugorna. Män som inte ens är i närheten av prefixet kultur, men som förklaringsmodell till varför kvinnorna blir imponerade av Horace och andra kulturmän. Inte undra på att man kan bli feminist i ordets rätta betydelse när man diskuterar detta sorgliga ämne om karlar.
Citera
2017-10-14, 15:57
  #160
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag tycker vi fortsätter att generalisera då det är så roligt.

Alla kvinnor kan inte behaga alla män. Men den sorts män som har ett uppblåst ego tror att alla kvinnor har något att lära av dem.

Jag tror Ebba tar Horace som exempel för det är honom och de män han umgås med som hon känner till. Jag tror faktiskt att Ebba inget vet, om att det finns ännu enklare och banalare män än Horace.

Någon borde berätta för Ebba vilka fynd det finns där ute i stugorna. Män som inte ens är i närheten av prefixet kultur, men som förklaringsmodell till varför kvinnorna blir imponerade av Horace och andra kulturmän. Inte undra på att man kan bli feminist i ordets rätta betydelse när man diskuterar detta sorgliga ämne om karlar.

Män är mycket mer känslostyrda än kvinnor, min och mångas erfarenhet och långt bortom Ebbas plattityder. Många män är som tickande bomber. Finns massor av fler negativa egenskaper som män har, men det betyder inte att kvinnor är bättre. De har bara andra dåliga egenskaper.
Citera
2017-10-14, 16:18
  #161
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Lite offT om Ebba, men hon är ju first lady för feministadeln även om denna artikel är skriven av Sofi Oksanen; det är egentligen helt fantastiskt hur mycket tid och kraft dessa fria kvinnor kan ägna åt att kritisera andras val!
Melania är nu en av världens mäktigaste personer. Samma kvinnor (Ebba et al.) relativiserar hedersmord och tycker att höjden av frihet är löskukar på Prideparaden. Q i HBTQ är ju för övrigt en svensk specialitet som dessa värnar ömt. Man kan tycka att de åtminstone borde tolerera Melania och hennes likar - men det gör de naturligtvis inte för det är inte koscher att vara gift med USA:s president, då är man bara en vanlig fallen kvinna. Så mycket för att "bryta normer".


Skojar du? Ebba WB gillar inte alls hbtq och Pride. Tvärtom.
Hon har varit ute lite lätt i hedersproblematiken också och tillhör nog snarare den delen av feminister som tycker att hedersmord relativiserats bort.
Citera
2017-10-14, 16:22
  #162
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Män är mycket mer känslostyrda än kvinnor, min och mångas erfarenhet och långt bortom Ebbas plattityder. Många män är som tickande bomber. Finns massor av fler negativa egenskaper som män har, men det betyder inte att kvinnor är bättre. De har bara andra dåliga egenskaper.

Då fortsätter vi att generalisera, en bra metod när man vill framföra resonemang på en begriplig nivå. Det är ju inte undantagen som orsakar feminism.

Jag håller faktiskt med. Min erfarenhet är att kvinnor är mer pragmatiska när de ska bygga bo. Män väljer kvinnor av helt andra anledningar än kvinnor väljer män. En annan skillnad är att kvinnor lär sig av misstagen. Männen upprepar samma sak fast med yngre kvinnor, där acceptansen för deras olater är högre.
Citera
2017-10-14, 17:23
  #163
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Då fortsätter vi att generalisera, en bra metod när man vill framföra resonemang på en begriplig nivå. Det är ju inte undantagen som orsakar feminism.

Jag håller faktiskt med. Min erfarenhet är att kvinnor är mer pragmatiska när de ska bygga bo. Män väljer kvinnor av helt andra anledningar än kvinnor väljer män. En annan skillnad är att kvinnor lär sig av misstagen. Männen upprepar samma sak fast med yngre kvinnor, där acceptansen för deras olater är högre.

Kvinnor är mer plikttrogna och det kanske är pragmatiskt. Men de behöver underhållas eftersom de annars blir för tråkigt, tomma i bollen som de är. Män har fullt upp med sig själva. Men eftersom kvinnor inte är så känslostyrda och dessutom plikttrogna och håller sig till reglerna är de väldigt lämpade för vissa jobb, som poliser, ett jobb som kräver noll intelligens också. Kvinnliga poliser är den bästa uppfinningen på evigheter.
Citera
2017-10-14, 17:54
  #164
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Skojar du? Ebba WB gillar inte alls hbtq och Pride. Tvärtom.
Hon har varit ute lite lätt i hedersproblematiken också och tillhör nog snarare den delen av feminister som tycker att hedersmord relativiserats bort.
Jo, jag generaliserade väl lite vilt där. Hon har ju faktiskt markerat lite i den frågan i sin besvikelse på vart feminismen utvecklats. Men det är väl sexualiseringen av det offentliga rummet hon då främst vänder sig mot.
Citera
2017-10-17, 16:41
  #165
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Jo, jag generaliserade väl lite vilt där. Hon har ju faktiskt markerat lite i den frågan i sin besvikelse på vart feminismen utvecklats. Men det är väl sexualiseringen av det offentliga rummet hon då främst vänder sig mot.

Jag tror att hon tycker rätt illa om queer och ifrågasättandet av gränser mellan könen osv. Inte att hon är homofob precis men att hon tycker att heteronormen ändå ska få vara norm. Det skar sig väl ordentligt mellan Ebba och Tiina Rosenberg i Fi, tex.
Citera
2017-10-17, 18:19
  #166
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Jag tror att hon tycker rätt illa om queer och ifrågasättandet av gränser mellan könen osv. Inte att hon är homofob precis men att hon tycker att heteronormen ändå ska få vara norm. Det skar sig väl ordentligt mellan Ebba och Tiina Rosenberg i Fi, tex.

Vad hände där egentligen?
Citera
2017-10-19, 00:19
  #167
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusGlad
Vad hände där egentligen?

Vet inte mycket om det mer än att Ebba kritiserade Tiina R hårt i TV, något hon sagt att hon ångrar i efterhand. Det går säkert att googla fram massor om det.
Citera
2017-10-23, 21:21
  #168
Medlem
BushwickBills avatar
Vem våldtog Ebba Witt-Brattström?

I dagens Aktuellt så sade Witt-Brattström att hon blivit våldtagen i yngre år, vem är våldtäktsmannen? Är detta känt sedan tidigare? Finns det någon dömd för våldtäkten?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback